Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

På jakt etter registerreim-lapp


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut av om min jentes bil har blitt skiftet reg-reim på, eller aldri.. :hmm: Jeg spurte service-verksted Okkenhaug Bil, som ikke fant noe hos seg. I motorrom finner jeg ingenting, det eneste er vedlagt bilde av lapp i førerdøren.

 

Kan den lappen tyde på at dette ble gjort 28.09.11?

 

Det er en Hyundai Atos fra 2005 som har gått ca 40 000km, og har alltid blitt svært lite brukt - kjøpt fra dødsbo.

http://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=VF64247

 

Den har et intervall på 6 år /75 000 km mener jeg å huske Okkenhaug sa, og synest da det er rart at den har gått i 10 år uten at det er blitt gjort/ikke har skjedd noe. Eller er dette å regne med at burde gå fint, og at det i såfall haster med å få skiftet den?

post-111097-0-03080400-1467751565_thumb.jpg

Endret av gardso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mulig å ta av dekselet foran registrereimen og se på den. Er den 10 år gammel kommer det til å være lett å se.

Tror nok det er en ganske usikker metode. Kan være vanskelig å se om reima er 5 eller 11 år.

 

Har den vert skiftet ved første interval så er den vel 5 år gammel nå, om den ikke har ver skiftet i det hele tatt så er den vel ca. 11 år nå.

Lenke til kommentar

Hm. Får saumfare alle deksler i morgen en gang til. 11år gammel reim.. Jaja, alt går selvfølgelig ann, og den blir svært lite brukt i dag også. Bortsett fra en lengre tur-retur Trdhm-Oslo for en måned siden, så har den bare blitt brukt for kjøring av Rema1000-poser.

 

Får vel investere i ny reim snart da. Takk :)

Endret av gardso
Lenke til kommentar

Enten den er 5 eller 11 år gammel, er det uansett på tide å bytte den.

Bruker du merkeverksted, blir det lagret på data.

Mitt forrige innlegg viser hvor dårlig arbeid enkelte jalla-verkstedet utfører. Jeg bruker alltid det samme Peugeot-verkstedet for å få utført arbeidet på en god måte, med originaldeler.

Den ene gangen jeg fikk fikset en ødelagt støtdemper på et jalla-verksted (Esso på Stabekk), brukte de en pakning av dårlig kvalitet. Den lakk girolje, som ble oppdaget på neste EU-kontroll. Det kostet flere tusen å utbedre fordi hele støtdemperen måtte av for å komme til.

Hadde de brukt en pakning som kostet 20 kroner mer, hadde jeg ikke trengt å ta av alt igjen.

Det kan være dyrt å forsøke å spare penger.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...