Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Flytte ledninger til en annen koblingsboks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jeg forsåvidt enig i. Eneste materiell jeg kan se behøves er en ny 25A sikring dersom den må byttes. Med forbehold om at IKEA lampen kan brukes, noe som ikke et sikkert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør stå i papirene som følger med lampa om du fortsatt har de. Og ja, det å produsere boligutstyr (stikkontakter/lamper o.l.) som ikke er godkjent til å montere på den vanligste kursstørrelsen er merkelig.

Skrevet (endret)

Nei, var ikke godt å se av dokumentene der. Det skal være stemplet på selve lampa, men usikker på om lampa må helt ned. Mest sannsynlig start det på innsiden av lokket eller inne ved tilkoblingspunktet. Hvis ikke er det vel en merking ett eller annet sted på lampa.

Endret av El-Ateisten
Skrevet

Tok en lettvint løsning og spurte IKEA på chat. De bekreftet 16A, så da gambler jeg på at det stemmer. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg kan jo for moro skyld legge ut listen jeg nettopp ba om et lite prisestimat på fra en elektrikerkjede i nærheten:

1. BAD: Koble til LED-lampe fra IKEA over speilskap (løse ledninger ut fra veggen i tillegg til en koblingsboks bak speilskap). 
2. BAD: Koble til 4-veis utenpåliggende stikkontakt inni høyskap over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
3. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
4. BAD: Gjøre om 1-veis stikkontakt til en horisontal 2-veis over koblingsboks (har stikkontakten allerede). 
5. STUE: Koble på en 1-veis stikkontakt over en koblingsboks (bruke den ene fra punkt 3 eller 4). 
6. STUE: Koble bort en ovn og sette på deksel. 
7. GANG/STUE: Sjekke sikringen til komfyr og bytte den hvis brannfarlig. Den lager en tikkelyd når komfyr er på. Garo automatsikring, 25 A. 
8. STUE: Sjekke hvorfor lysbryter påvirker TV-tuner og USB-kontakt på PC.

De innledet med at det var vanskelig å beregne, men antok 3-4 timers arbeid og 5000-6000,- + mva.

Tenkte jeg skulle oppdatere nå som jeg har fått regning. Elektrikeren var her 1 time, men tok betalt for 2 timer + 50 kr for kjøring og 250 kr for dokumentasjon. Høres det normalt ut?

Skrevet

Han tok betalt 1 time før å kjøre tur/retur kontoret. Så 1 påbegynt time hos deg, 50kr for drivstoff og slitasje på bil. 250 kr for X antall minutter det tok å dokumentere.

Høres helt vanlig ut.

Skrevet

Ja, de holder til 5 minutter unna, men det er kanskje vanlig å føre opp per time påbegynt også på tiden det tar å kjøre?

Skrevet (endret)

Akkurat det høres litt drøyt ut, men det kan hende han var en time unna og at det ikke beregnes fra kontoret deres i den bedriften.

Endret av TMB
Skrevet

Sendte like gjerne en epost for å spørre. De skrev visst vanligvis bare hele timer, men siden kjøretiden var så kort endret de til en halv time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...