Gå til innhold

OneDrive på windows 10


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nettopp synkronisert all data på min stasjonrre PC (271 GIG) med one drive (Har en Terrabyte fordi jeg abonnerer på Office 365). Når jeg logger på med min bærbare PC (har satt den til å ikke synkronisere fordi min bærbare kun har 250 GIG minne harddisk. Jeg vil ha tilgang "on the run". Når jeg gjør endringer et sted, så oppdateres ikke ting. Oppretter jeg en mappe på den stasjonære så ser jeg ikke mappen på den bærbare og omvent. Flytter jeg en mappe så oppdateres ikke den det andre stedet. 

 

Dette er EKSTREMT forvirrende og uforutsigbart. Jeg vet ikke hvilke mapper jeg skal forholde meg til. Hva er det som er oppdatert og hva er det som ikke er det? 

 

Dersom jeg gjør en endring så må jo denne oppdateres på alle enheter som er tilkoblet onedrive. Uansett om jeg har lastet ned de 271 GIG'ene og gjør endringene lokalt, eller om jeg gjør det "on the run". 

 

Jeg vurderer å bytte til Dropbox om det ikke fins en enkel løsning på dette. Men siden jeg allerede betaler for onedrive skulle jeg gjerne slippe det.

 

Er det noe jeg gjør feil?

 

mvh

 

Jon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du for liten plass på laptopen din løser ikke dette problemet ved å hoppe over til Dropbox. jeg har selv OneDrive og har brukt Excel online og Word online en del. Da synkroniseres alt mellom skyen og den stasjonære maskinen og alt oppdateres om jeg redigerer noe, uansett om det er fra mobil, nettbrett, jobbmaskinen eller annet sted. Jeg vet alt alt uansett synkroniseres ned til den stasjonære maskinen og at alt er oppdatert begge steder til enhver tid. 

 

Selv når jeg sitter på den stasjonære maskinen, som per definisjon skal ha alt oppdatert, bruker jeg online-utgaven av Office-pakken. Det er kun når jeg trenger litt mer avanserte funksjoner fra programmene jeg bruker de installerte utgavene lokalt på den stasjonære maskinen min. Jeg har litt annet bruksmønster enn deg og hvordan du vil gjøre det er opp til deg. 

 

Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert å skaffe en større harddisk på laptopen din. Det koster ikke all verdens og da har du nok av plass å boltre deg på. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva mener du med tilgang "on the run"? Bruker du nettleseren til å aksessere onedrive.com?

 

I Windows 10 er det to måter å bruke OneDrive på:

  • Den innebygde klienten hvor du kan velge å synke alt eller enkelte mapper.
  • Den nye Windows 10 appen som gir deg tilgang til alle mappene/filene uten at disse nødvendigvis må synkes lokalt.

Hvis du skal jobbe med dokumenter kan du gjøre dette i nettleseren via office.com. Det finnes også en egen addon for Edge.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...