Gå til innhold

TEST: Sony Xperia X Performance


Anbefalte innlegg

 

 

Hvor lang tid går det før prisen på disse mobilene går ned 1000-1500 kr? Høres ut som en fin mobil, litt dyr, men haster ikke å bytte.

Sony er et selskap som holder prisnivået veldig lenge. I motsetning til spesielt LG som tar ned prisen veldig raskt. Hvis du venter på en Sony mobil skal bli 1000-1500 kr billigere, har du sannsynligvis ventet for lenge. Neste likt som å vente på at et Apple produkt skal bli billigere, kjøp noe annet.

 

 

 

Utifra denne testen ser jeg ikke hvorfor du skulle kjøpt en Sony X performance over en Galaxy S7? Jo den er kraftig, men det er S7 også. Den har bra kamera, men S7 er bedre. Den er vanntett, men det er S7 og. S7 har bedre batteritid virker det som osv. Så den slår liksom ikke S7, eller har noe S7 ikke har som med forrige Xperia vs Galaxy sammenligninger. Så da er det opp til pris, men Xperia er altså dyrere..... Galaxy S7 er og en telefon som kommer til å fortsette å falle i pris, det samme gjelder ikke xperia.

Er det egentlig en eneste Xperia-artikkel du ikke har spammet med kommentarfeltet med den Samsung-propagandaen din? Du vet mye, og liker nok Samsung for ting som er viktige for deg, men du skriver på en måte som får selv de verste Apple eller Tesla-fanboys til å blekne i sammenligning.

 

Om du har ikke noe lurt å skrive, er det ofte bedre å ikke skrive noe som helst.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1723102

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1728066

 

To forrige Xperia trådene. Jeg har ikke skrevet et eneste ord. De er fulle med folk som skriver at de er skuffet over Sony, og de har kjøpt mange Xperia, men kommer ikke til å gjøre det igjen. Vi har og sitat som dette:

 

"Bra jobba, Sony! Dere klarer på egenhånd å ødelegge for mobilavdelingen, med det dere gjør her."

 

Så når jeg nå leser konklusjonen her på tek og sammenligner med den telefonen tek synes er best:

http://www.tek.no/tester/mobiltelefon?limit=10&timespan=all&type=products&sortBy=tek_review_category_rank&sortDir=asc

Og sier at Xperia ikke helt når opp til konkurransen ( som er Galaxy S7, basert på tek ikke personlige preferanser) så er jeg en Samsung fanboy verre enn alt annet? Som driver med propaganda? 

 

Det jeg skriver er basert på det tek har funnet ut i testene deres. Hvis du er uenig (som du utvilsomt er) så får du snakke med tek. Ser ikke hva jeg har med dette å gjøre for å være ærlig.

 

Angående det du skrev om at hvis du ikke har noe å skrive, så la være å skrive. Alt du skriver nå er en klage på min mening, basert på tek sine data. Du kommenterer altså meg, ikke saken, eller tek sine data, eller min mening. Det bryter med forumets rettningslinjer :)

 

Du har og sitater som dette fra tidligere Xperia saker:

"Rart at Sony, og til dels Panasonic er overlegen Samsung i de fleste tv-tester da om Sony kun brukte utdatert elektronikk som gav blasse farger etc? "

Så du den nye testen på tek for litt siden som erklærte Samsungs nye TV som den beste LCD TVen?

 

Og du kan fint skrive ting som dette, uten at du ser noe problemer med det?

"Men om du vil fortsette kan jeg jo si at Samsung lager produkter som ikke er ment til å vare, og jeg har ikke tall på hvor mange Samsung-produkter jeg har måttet bytte ut tidligere enn forventet da en eller en annen del gikk i stykker. Det er jo drøssevis med klager på at samtlige Galaxy-telefoner blir bortimot ubrukelige etter litt tids bruk, eller at batterikapasiten blir halvert, og det som verre er.   Det er større problem det enn at noen knuser Xperia-telefonene sine, for om du knuser en Xperia hadde du mest sannnsynlig også knust en Iphone eller Galaxy."

 

Men hvis jeg sier at en Sony telefon ikke er helt på høyde med den nåværende beste mobilen, som for tiden er Galaxy S7, så driver jeg med Samsung propaganda og spammer Xperia tråder med negativitet? 

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt ørten Z-serie mobiler opp til og inkludert Z5 Premium. Og den var SKROT! Sony lurer meg ikke tilbake igjen så lett så inntil videre beholder jeg min S7 Edge.

 

Har hørt fra en som driver med salg av mobiler at også X-serien har trøbbel med ytelse over tid. Den minste sjans for å ende opp med noe så grusomt treigt som Z5-serien er nok til å løpe i motsatt retning.

Lenke til kommentar

Har hatt ørten Z-serie mobiler opp til og inkludert Z5 Premium. Og den var SKROT! Sony lurer meg ikke tilbake igjen så lett så inntil videre beholder jeg min S7 Edge.

 

Har hørt fra en som driver med salg av mobiler at også X-serien har trøbbel med ytelse over tid. Den minste sjans for å ende opp med noe så grusomt treigt som Z5-serien er nok til å løpe i motsatt retning.

 

Hvorfor har du hatt så mange vis det er skrot? Z5p er skrot? Min Z5 er helt topp, og Sony er ikke kjent for å bli trenge over tid, de har faktisk minst bloat av de fleste. Jeg jobber med mobil salg og har ikke hørt om det du skriver. Sony sitt store klage punkt har vært knust glass. Jeg vet ikke helt om jeg kan tro på deg, det høres litt fanboy ut. Men s7edge er en super tlf, så ser du ikke vill vekk fra den, den er like bra eller bedre en de fleste tlf så gold på den. Jeg hadde bare problemer med s5, men det var en modell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at Sony telefoner ikke faller i pris, jeg har sagt de ikke faller like raskt som konkurrentene. I akkurat dette tilfelle er Sonyen helt ny og Samsungen flere måneder. Det gjør at Samsungen er godt i gang med prisfallet, men det tar litt tid før helt nye produkter faller i pris.

 

Støyreduksjon er noe som skjer i headsette, så alle telefoner støtter dette, så lenge de kan drive headsette. Se f.eks på nye QuietComfort fra Bose. Det eneste mobilen trenger er Bluetooth, så er headsettet støttet.

 

Hvis du ser det Qnovo sammenligner med er det ikke teknologien som brukes i Galaxy S7 f.eks. Det er mot andre teknologier  som er langt dårligere. Se og testen, det er ingen beviser som tilsier at det Qnovo sier stemmer engang. Joda, du kan kjøpe telefon basert på hva et selskap påstår, men du vet jo faktisk ikke om det stemmer. Qnovo sin måte å gjøre dette på som skal øke levetiden og lade raskere er ellers akkurat likt som Qualcomm Quick Charge. Noe som Galaxy S7 har. De har enda til gode å sammenligne mot dette, de sier altså ikke at det er bedre enn QC 2.0.

 

Glass på begge sider er jo en begrunnet beskymring.

 

Kamera-knapp er jo fint for folk som liker å ta bilder. Samtidig er jo S7 klart en bedre kameratelefon i seg selv. Så da bytter du kameraknapp mot dårligere bilder essensielt.

 

Det er jo litt begrenset hvor mye Playstation-koblingen hjelper.

 

Du kommer med gode punkter her, uenig i et par. Problemet er likevel at dette er egentlig småting å regne. Så det betyr at noen (som deg?) ser på disse tingene og finner ut at Sony sin telefon er det beste valget. Jeg sier ikke at de er småting på den måten at de er ubetydelige. Jeg sier de er småting i den betydning at det ikke er noe som kommer til å appellere til store kundemasser. Av det folk ser etter i en telefon så vil Galaxy S7 stille langt kraftigere for de fleste.

 

Se bare på det med glass på begge sider. folk har kjøpt massevis av Sony før til tross for det. Jeg har anbefalt folk å kjøpe Z3C til tross for at jeg ser mange sier glasset kan sprekke uten fall engang. Og hva er det folk kjøper mest av i Norge? De kjøper mest Galaxy S7 Edge. En telefon som ved et lite fall på en svak plass på den buede kanten kan sprekke. Den har ingen egentlige fordeler og koster mer enn vanlige utgaven. Likevel selger den mer.

 

Så jeg føler alt i alt Sony stiller litt svakt her, spesielt med tanke på at de har rebranda senrien og kommet så sent med nye modeller. De to andre modellene i serien har ikke fått så god kritikk hos tek heller.

 

Nei ikke al støyreduksjon skjer i headsettet men som du sier så gjør vell noen det så kanskjeikkeetholdbart punkt.

 

Ang qonvo har jeg lest andre ting en deg tror jeg, det skal være en teknologi som fungerer og du kommer nok til å se fler andre gjøre det etterhvert.

 

Selv om folk har kjøpt dual glass før betyr ikke det at det ikke er ett minus, og som du sikkert vet har m,arkedsføring egentlig mer med bra salg og gjøre en bra produkt( ikke at noen er dårlige ). Jeg kjøpte z3 og glasset bak var irriterende.

 

Jeg som er glad i å ta bilder er avhengig av en dedikert knapp, spesiekt ved video og bilder under vann, eller i heftig rein, selv om jeg er enig med deg i at s7 alt i alt tar bedrebilder syntes jeg ikke forskjellen er stor nok til å overse kameraknappen, det s7 gjør kan man lett gjøre med xperia med et redigerings program alla snapseed, det er jo så å si bare diverse filtere s7 har lagt på som gjør den store forskjellen, eller i dårlig lys, der er s7 meget god, bare slått av g5 som IMO er den beste rene kamrea tlf for øyeblikket, da tenkerjeg bildekvalitet og muliheter. Jeg syntes s6 var bedre en s7 i godt lys og s7 i dårlig.

 

Men jeg er enig med deg i enkelte punkter som: ja, x serien har dessverre ikke tatt pusten fra noen, og til de prisene som er nå gjør du mye smartere og kjøpe LG eller samsung. Sony kommer ikke til å lage tlf neste år vis de ikke slår kraftig tilbake etter sommeren eller rundt jul, de må henge bedre med og freshe opp. Men setter du samme pris på g5,s7 og XP, er det vanskelig å si hvem som er "best", daa alle har sine sider, jeg har dessverre hatt såpass dårlig opplevelse men TW til samsung som gjør at det skal mer til en bra kamera for å få meg tilbake, og dual glass body hjelper ikke, det stor idiotiske valget sony gjorde var å legge prisen såpass høyt, hadde de kuttetalle x-serie modellene med 1000kr ved lansering tror jeg faktisk de kunne fanget ettmellom marked som kunne gitt profitt, men serikke det skje nå :)

Lenke til kommentar

 

Har hatt ørten Z-serie mobiler opp til og inkludert Z5 Premium. Og den var SKROT! Sony lurer meg ikke tilbake igjen så lett så inntil videre beholder jeg min S7 Edge.

 

Har hørt fra en som driver med salg av mobiler at også X-serien har trøbbel med ytelse over tid. Den minste sjans for å ende opp med noe så grusomt treigt som Z5-serien er nok til å løpe i motsatt retning.

 

Hvorfor har du hatt så mange vis det er skrot? Z5p er skrot? Min Z5 er helt topp, og Sony er ikke kjent for å bli trenge over tid, de har faktisk minst bloat av de fleste. Jeg jobber med mobil salg og har ikke hørt om det du skriver. Sony sitt store klage punkt har vært knust glass. Jeg vet ikke helt om jeg kan tro på deg, det høres litt fanboy ut. Men s7edge er en super tlf, så ser du ikke vill vekk fra den, den er like bra eller bedre en de fleste tlf så gold på den. Jeg hadde bare problemer med s5, men det var en modell.
Da misforsto du. Jeg har hatt mange Sony-mobiler fordi jeg har vært fornøyd. Forsåvidt mange Sony Ericsson også. Faktisk var Ericsson GF768 min første mobil.

 

Uansett, poenget var at Z5 er en katastrofe av en mobil. Har brukt Z5 lite, men Z5 Premium og Compact har jeg masse erfaring med. Hva med 15 sekunder på å åpne Snapchat? Eller 5 sekunder for å åpne listen med kjørende apps? Factory reset hjelper i noen uker. Oppdateringer har gjort vondt verre. Konklusjonen er at det er skrot.

 

Men rett skal være rett, hata nok S6 Edge Plus enda mer. Så grusom batteritid, spesielt sammenlignet med Z3en jeg kom fra. Spesielt å gå fra en knallbra toppmodell (Xperia Z3) til en elendig toppmodell (S6 Edge Plus) til enda en elendig toppmodell (Z5 Premium)... Er happy med S7 Edge, og veldig positivt overrasket, selv om plasseringen av back/task switcher er hjerneskada.

 

Går gjerne tilbake til Sony, men de har mye å gjøre opp for etter katastrofen Z5.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

 

Nei ikke al støyreduksjon skjer i headsettet men som du sier så gjør vell noen det så kanskjeikkeetholdbart punkt.

 

Ang qonvo har jeg lest andre ting en deg tror jeg, det skal være en teknologi som fungerer og du kommer nok til å se fler andre gjøre det etterhvert.

 

Selv om folk har kjøpt dual glass før betyr ikke det at det ikke er ett minus, og som du sikkert vet har m,arkedsføring egentlig mer med bra salg og gjøre en bra produkt( ikke at noen er dårlige ). Jeg kjøpte z3 og glasset bak var irriterende.

 

Jeg som er glad i å ta bilder er avhengig av en dedikert knapp, spesiekt ved video og bilder under vann, eller i heftig rein, selv om jeg er enig med deg i at s7 alt i alt tar bedrebilder syntes jeg ikke forskjellen er stor nok til å overse kameraknappen, det s7 gjør kan man lett gjøre med xperia med et redigerings program alla snapseed, det er jo så å si bare diverse filtere s7 har lagt på som gjør den store forskjellen, eller i dårlig lys, der er s7 meget god, bare slått av g5 som IMO er den beste rene kamrea tlf for øyeblikket, da tenkerjeg bildekvalitet og muliheter. Jeg syntes s6 var bedre en s7 i godt lys og s7 i dårlig.

 

Men jeg er enig med deg i enkelte punkter som: ja, x serien har dessverre ikke tatt pusten fra noen, og til de prisene som er nå gjør du mye smartere og kjøpe LG eller samsung. Sony kommer ikke til å lage tlf neste år vis de ikke slår kraftig tilbake etter sommeren eller rundt jul, de må henge bedre med og freshe opp. Men setter du samme pris på g5,s7 og XP, er det vanskelig å si hvem som er "best", daa alle har sine sider, jeg har dessverre hatt såpass dårlig opplevelse men TW til samsung som gjør at det skal mer til en bra kamera for å få meg tilbake, og dual glass body hjelper ikke, det stor idiotiske valget sony gjorde var å legge prisen såpass høyt, hadde de kuttetalle x-serie modellene med 1000kr ved lansering tror jeg faktisk de kunne fanget ettmellom marked som kunne gitt profitt, men serikke det skje nå :)

 

Problemet til Sony er jo og at selv når de hadde svært gode telefoner (som Z3 og Z3C) i forhold til Samsung sine, så solgte de likevel langt mindre. Z3C gjorde det jo bra, og gjør det bra i Norge. Z5C derimot ble aldri samme suksess av forståelige grunner. Nå med X-serien virker det som om XP er den eneste gode telefonen. Før var det jo mange punkter Sony kunne skilte med som gjorde den bedre enn andre, som veldig bra batteritid og vanntetthet. Nå har Galaxy S7 dette. 

 

Så finnes det folk som ikke liker TW, som ikke vil ha glass på begge sider, som vil ha kameraknapp osv. Men om din mainstream toppmodell sikter seg inn på et slikt begrenset publikum, så kommer ikke salgstallene til å bli høye heller. Samsung fortsetter jo og å gjøre mye for å skille seg ut, mest med design i det siste. Samtidig kjører jo Sony veldig likt stil som de har gjort i mange år nå.

 

Blir spennende å se hva Sony får til fremover nå. Jeg tror nok ikke denne X-serien blir noen veldig suksess akkurat. Forhåpentligvis fører det til at Sony tar en større risiko og kommer med noe litt mer annerledes og nytt i mobilmarkedet. De har jo lenge laget veldig gode telefoner. Problemet er at konkurransen er knallhard, og selv om du lager veldig gode telefoner er det nødvendigvis ikke nok.

Lenke til kommentar

Jeg har s7 edge.

Kjøpte den da den var et par uker gammel, fordi min gamle s4 holdt på å falle fra hverandre av et batteri som svulmet opp (originalt batteri, selv om det var batteri nummer to, jeg hadde altså slitt ut ett allerede)

 

Jeg hadde lyst på x performance, men fant ut at den ikke skulle nå butikkene før sist i juli/tidlig august, og jeg hadde et akutt behov for telefon for 10 uker siden. kjipt.

 

Er godt fornøyd med min s7 edge, men klarte f.eks å knuse skjermen etter to dager, etter den falt ned fra sofa-høyde og på gulvet (ikke sten-gulv). Det har alle de andre telefonene jeg har hatt tålt, og jeg har jobbet som mobiltester for amobil og i telebutikken og hatt mer enn 50 telefoner.

2100 kroner for å skifte skjerm...

 

Tror det er hips om happ hvilken av disse man kjøper, men tror jeg hadde holdt meg til innskytelsen om å kjøpe en sony fremfor denne hvis begge var tilgjengelige - blant annet fordi jeg innser at kameraet aldri konkurrer med et ekte kamera likevel.

Lenke til kommentar

Er dere kjøpt og betalt? Eller bare litt biased?

 

Kameraet vasker ut og skaper dårlige bilder, selv med ekspertinnstillinger (kameraet er rett og slett ikke skarpt). Menyene blir trege etter litt bruk. Skjermen er dårligere i motlys, samt lavere oppløst, enn samtlige toppmodeller fra andre konkurrenter. Joda, den er vanntett.. men det er faktisk det eneste denne har for seg, med unntak av størrelsen. Og det holder ikke til en 9/10 i karakter med tanke på at prisen og spiller en rolle for om dette er en toppmodell eller ikke. Snarere en 7/10 tenker jeg, om vi er veldig snille med den. Spesielt når Huawei sin P9 toppmodell er milevis foran denne i både byggekvalitet, skjerm og kamerakvalitet, til 2000 kroner mindre. Huawei eller ei, man kan si hva man vil om merket.. men de er bedre enn Sony for tiden. Er enig i dere med at Galaxy S7 Edge skal ha 10/10 derimot, for den er episk.. men at denne mobilen får en såpass bra score? På tide å gi fakkelen av Sony testing til en anmelder som ikke er helt biased av sin kjærlighet til merket.

Lenke til kommentar

Jeg har s7 edge.

Kjøpte den da den var et par uker gammel, fordi min gamle s4 holdt på å falle fra hverandre av et batteri som svulmet opp (originalt batteri, selv om det var batteri nummer to, jeg hadde altså slitt ut ett allerede)

 

Jeg hadde lyst på x performance, men fant ut at den ikke skulle nå butikkene før sist i juli/tidlig august, og jeg hadde et akutt behov for telefon for 10 uker siden. kjipt.

 

Er godt fornøyd med min s7 edge, men klarte f.eks å knuse skjermen etter to dager, etter den falt ned fra sofa-høyde og på gulvet (ikke sten-gulv). Det har alle de andre telefonene jeg har hatt tålt, og jeg har jobbet som mobiltester for amobil og i telebutikken og hatt mer enn 50 telefoner.

2100 kroner for å skifte skjerm...

 

Tror det er hips om happ hvilken av disse man kjøper, men tror jeg hadde holdt meg til innskytelsen om å kjøpe en sony fremfor denne hvis begge var tilgjengelige - blant annet fordi jeg innser at kameraet aldri konkurrer med et ekte kamera likevel.

 

Da har du nok vært uheldig :) De fleste tester på Youtube viser derimot det motsatte, at S7 Edge holder ganske lenge før den knuser. Det er derimot litt flaks og uflaks.. hvordan den lander, om den treffer svake punkter osv. Selv har jeg en iPhone 6S Plus som har landet utallige ganger i alt fra betong til treverk uten å knuse enda.. selv om alle fire hjørner har kraftige bulker i metallet over tiden. Ifølge kritikerne er det jo en iPhone jeg har, den skal visst knuse bare jeg ser på den...

Lenke til kommentar

Er dere kjøpt og betalt? Eller bare litt biased?

 

Kameraet vasker ut og skaper dårlige bilder, selv med ekspertinnstillinger (kameraet er rett og slett ikke skarpt). Menyene blir trege etter litt bruk. Skjermen er dårligere i motlys, samt lavere oppløst, enn samtlige toppmodeller fra andre konkurrenter. Joda, den er vanntett.. men det er faktisk det eneste denne har for seg, med unntak av størrelsen. Og det holder ikke til en 9/10 i karakter med tanke på at prisen og spiller en rolle for om dette er en toppmodell eller ikke. Snarere en 7/10 tenker jeg, om vi er veldig snille med den. Spesielt når Huawei sin P9 toppmodell er milevis foran denne i både byggekvalitet, skjerm og kamerakvalitet, til 2000 kroner mindre. Huawei eller ei, man kan si hva man vil om merket.. men de er bedre enn Sony for tiden. Er enig i dere med at Galaxy S7 Edge skal ha 10/10 derimot, for den er episk.. men at denne mobilen får en såpass bra score? På tide å gi fakkelen av Sony testing til en anmelder som ikke er helt biased av sin kjærlighet til merket.

 

Du overdriver til det usmaklige, ja XP har dårligere kamera en s7 i de fleste senarioer. Men det er mer til en tlf en kamera, så man baserer ikke total score på det. Og selv om enkelte konkurenter tar bedre bilder kan du ikke si at xperia har dårlig kamera, det blir for dumt. Og alt det viss vasset om at alle bilder blir uskarpe er jo ren piss.

 

her har du en sammenligning av de diverse toppmodeller, INGEN kan kalles dårlig lenger. De fleste har sine svake og sterke sider.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xurxfm5FRgs

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det nå skjermen knuser/sprekker? Hadde en Sony tidligere å da skjeen knuste der så fungerte ikke skjermen der den var knust/sprekt opp.

 

De har faktisk fikset opp i det med x serien. Med ny tuch teknologi. Of gorilla glass, som det er rart de ikke reklamerer for.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, jeg og så det, jeg har sett en god del fantastiske bilder som er tatt med x (xp), jeg treo det kommer an på hvem som tar bildet og hvor mye tid de bruker, z5 kameraet fikk kitt krittik, men jeg må si meg strålende fornøyd med unntak av natt bilder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv en Z5 Premium og kameraet overrasker. Langt bedre enn mange tester viser. Kan ha noe å gjøre med den siste oppdateringen som kom for litt siden. Nattbildene blir slett ikke værst, prøv forskjellige innstillinger som Håndholdt skumring, nattscene osv ☺

Lenke til kommentar

Altså, Sony sine kameraer er jo åpenbart de beste (selv om Samsung bruker sine egne kameraer i mange av mobilene uten at folk merker det, så de kan lage kameraer på høyde med Sony sine, hvertfall når de er paret med Samsung SW).

 

Grunnen til at folk ikke får så gode bilder er jo altså behandlingen av bildene. Nå har jo Sony brikke fra Qualcomm, så ingenting spesielt der.

 

Altså er det SW. Det er der problemet til Sony ligger. Som betyr at folk kan teste mobilen i starten og finne ut at kameraet ikke er så bra. Du kan likevel selv ta bilder som er bra. Godt mulig at det og er bedre etter et par måneder enn ved launch. Denne testen kom jo nylig.

 

Ikke overraskende at Sony XP kan ta veldig gode bilder, men det er en grunn til at dette alltid skjer med Sony telefoner. De har faktisk mye mer inkonsistente bilder enn eksempelvis Samsung, LG, Apple. Huawei har og hatt problemer her.

Lenke til kommentar

Tastatur

Jeg har akkurat tatt i bruk min sony performance, å lurer på hvordan jeg kan få tastaturet(ikke swiftkey) jeg er vant med fra min gmle sony z3? Har muligens rotet litt i innstillingene, å finner ikke i igjen noen annet standard tastatur enn sweftkey. Kan noen hjelpe? ?

Lenke til kommentar

SwiftKey er standard hos Sony nå. Personlig så syns jeg det er et mye bedre tastatur enn xperia hadde tidligere da SwiftKey tilpasser seg skrivingen din og lærer skrivemåten din og retter nye bedre på feilene. Samtidig som at å skrive norsk i en vending og engelsk i en annen snapper den opp automatisk uten å måtte veksle mellom flere språk.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...