Gå til innhold

Valg av siving studie NTNU


Gladgutt

Anbefalte innlegg

Hva med å undersøke litt selv? Se http://www.ntnu.no/studier/mtbygg/oppbygning

 

Vanskelig for andre å gi svar på hva som passer for deg. Og du er rimelig sent ute.

 

EDIT: Siden du fortsatt kan omprioritere burde du kaste deg over nettsidene til NTNU og lese alt du finner om de forskjellige studiene du har valgt deg. Det virker nesten som du har søkt litt tilfeldig..

Endret av nightowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men legges det mye vekt på IT i bygg og miljø? Har man det i det hele tatt. Kan klare meg om det er over et semester eller to, men tror ikke IT er helt min greie. Spesielt ikke om man går opp noen nivåer. Har dog aldri prøvd IT , men føler det ikke er helt min greie...

 

Nei, lite. Alle har et fag i IT intro og i programmering, men det er ikke så mye mer enn det på bygg. Annet at man må såklart lære seg tegning i Autocad eller andre DAK-programmer. Kyb er vel noe mer programmering og data er veldig mye programmering.

Lenke til kommentar

Noen som kjenner til sivilingeniørprogrammet industriell design på NTNU? Vet at man kan spesialisere seg på interaksjonsdesign der og at jobbmulighetene blir flere innenfor det feltet. Noen som har noe peiling på det? Står mellom å omprioritere til den linja eller velge farmasi.. Vurderte også kjemi og biotek men virker som de fleste jobbene går til olja..

Lenke til kommentar

Du bør være glad i matte om du velger kyb. Matematikk er en svært sentral del av kyb (spesielt differensiallikninger).

Data inneholder derimot lite matte, hvis man ser bort i fra de obligatoriske mattefagene i starten (matte 1/3/4). Folk som går data er kjent for å suge i matte.

 

Du trenger ikke noe tidligere programmeringserfaring for å gjøre det bra på data. Du kan faktisk være rimelig dass i programmering og likevel gjøre det bra (de fleste eksamener inneholder lite programmering, må kanskje skrive litt pseudokode, sett bort i fra ITGK og Objektorientert programmering).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Men legges det mye vekt på IT i bygg og miljø? Har man det i det hele tatt. Kan klare meg om det er over et semester eller to, men tror ikke IT er helt min greie. Spesielt ikke om man går opp noen nivåer. Har dog aldri prøvd IT , men føler det ikke er helt min greie...

 

Høres rart ut at du i det hele tatt vurderer kybernetikk og datateknologi om IT ikke er helt din greie. :)

 

Hva legger du egentlig i "IT"? Programmering?

 

Så langt på bygg har vi kun streifet innom programmering i et matematikkfag og da også svært overfladisk. Vi har ikke brukt så mye data og i den grad vi har brukt noe er det typisk "plug-and-play" program. For eksempel REVIT og ROBOT.

Lenke til kommentar

Hadde jo aldri IT på vgs, siden jeg selv følte at dette var et fag jeg ville slite med( til tross for at jeg aldri har prøvd ut faget). Det kan jo godt hende at jeg liker programmering ogsånt, men har aldri vært ekspert på PC. Føler derfor jeg bør styre unna programmering og IT ( noe IT skal vel være overkommelig, selvsagt). Igjen, har aldri prøvd det ut så vet ikke om det er min greie eller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...