Gå til innhold

intel core i72600K. Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg fikk akkurat intel core i7 2600K, 16GB ram Corsair Vengeance (4x4GB), SSD 120GB og PSU 750W gratis.

 

Det som står i maskinen min nå er et Gigabyte Socket-FM2, AMD-10 5800K, 8GB ram og 1TB DDR.

 

Jeg vurderte en stund og kjøpe noe nytt for ikke så lenge siden, men tror jeg drøyer dette litt nå.

 

Det jeg lurer på : er om CPUen vil passe med Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2, som jeg tror ikke dette gjør. Derfor skal jeg kjøpe meg MSI B150M Night Elf, Socket-1151. Vil CPUen passe med dette HK?

 

 

 

Jeg hadde tenkt og kjøpe intel core i5 skylake 6400. Men intel core i7 2600K er vel bedre en den/ vil duge litt.

 

Jeg skal hovedsakelig bruke Pcen til spilling.

 

Håper noen har et svar! Takk.

Endret av p.damson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde sette deg inn i sokkel før du begynner å skru så svaret er ganske enkelt nei.

 

Hadde selv håpet jeg kunne slippe å måtte kjøpe brukt hovedkort, og Asus\gigabyte kunne solgt lga 1155 ennå med usb 3.1 og m.2 slot da hovedkortene koster bare tusenlapper.

 

Men skal man ha bedre en i7 2600k koster det fort rundt 3400 kr for i7 6700k som yter bare rundt 40% mere per kjerne. En overklokk og i7 2600k er mere en bra nok.

 

Hvis du ikke finner hovedkort på finn.no ellr tek sitt bruktmarked er eneste måte dx.com eller ebay.no

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg fikk akkurat intel core i7 2600K, 16GB ram Corsair Vengeance (4x4GB), SSD 120GB og PSU 750W gratis.

 

Det som står i maskinen min nå er et Gigabyte Socket-FM2, AMD-10 5800K, 8GB ram og 1TB DDR.

 

Jeg vurderte en stund og kjøpe noe nytt for ikke så lenge siden, men tror jeg drøyer dette litt nå.

 

Det jeg lurer på : er om CPUen vil passe med Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2, som jeg tror ikke dette gjør. Derfor skal jeg kjøpe meg MSI B150M Night Elf, Socket-1151. Vil CPUen passe med dette HK?

 

 

 

Jeg hadde tenkt og kjøpe intel core i5 skylake 6400. Men intel core i7 2600K er vel bedre en den/ vil duge litt.

 

Jeg skal hovedsakelig bruke Pcen til spilling.

 

Håper noen har et svar! Takk.

 

Du må ha et Socket 1155-hovedkort til i7 2600K. Aller helst med Z97-Z68 eller Z77-brikkesett, som støtter overklokking.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Ikke vits i å bytte ut en 2600k.

 

Sats på å finne et billig HK som du også finner overklokkingsguide for om du ikke har gjort det før, så følger du bare den. 

Greit om overklokken er på en 2600k så du slipper å justere så mye selv, hjelp får du nok uansett om du spør her inne.

 

M2 slot på HK er bare tull, ikke prioriter det.

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Jeg fikk akkurat intel core i7 2600K, 16GB ram Corsair Vengeance (4x4GB), SSD 120GB og PSU 750W gratis.

 

Det som står i maskinen min nå er et Gigabyte Socket-FM2, AMD-10 5800K, 8GB ram og 1TB DDR.

 

Jeg vurderte en stund og kjøpe noe nytt for ikke så lenge siden, men tror jeg drøyer dette litt nå.

 

Det jeg lurer på : er om CPUen vil passe med Gigabyte GA-F2A85X-UP4, Socket-FM2, som jeg tror ikke dette gjør. Derfor skal jeg kjøpe meg MSI B150M Night Elf, Socket-1151. Vil CPUen passe med dette HK?

 

 

 

Jeg hadde tenkt og kjøpe intel core i5 skylake 6400. Men intel core i7 2600K er vel bedre en den/ vil duge litt.

 

Jeg skal hovedsakelig bruke Pcen til spilling.

 

Håper noen har et svar! Takk.

 

Du må ha et Socket 1155-hovedkort til i7 2600K. Aller helst med Z97-brikkesett, som støtter overklokking.

 

 

 

:hmm: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm:

Lenke til kommentar

Okey okey, sorry for jeg ikke kan dette.. :p

 

Er det noen som kan linke meg et hovedkort som støtter i7-2600k? 

Eventuelt komplett, om de har da såklart. 

Når du ikke leser det jeg skriver at hovedkortet har sluttet å selges for 3-4 år siden nytter det ikke.

Anbefaler du hører med komplett, å sjekke cpu støtte er ikke noe problem så sant det er riktig sokkel og bios er oppdatert.

Men når det er så gammelt hovedkort burde det ikke være noe problem.

 

Problemet er kun på haswell (LGA 1150 refresh) om det er gammelt hovedkort som aldri har vært oppdatert.

Ellers vet jeg ikke om jeg gidder å bruke mere tid på dette, du får lære det grunnleggene eller få noe andre som kan bygge pc å hjelpe deg.

 

Z77 chipset eller Z68 er de vi anbefaler.

Har selv dårlig erfaringer med første genrasjon var en del problemet med de hovedkortene.

Største problemet for deg er du må kjøpe brukt, da kan levetiden være kort. Dårlig reklamasjons rettigheter også.

Men får du tak i hovedkort under 1000 kr er det godt kjøp.

 

Styr unna B75 chipset eller andre billig dritt hovedkort.

da slike ikke er beregnet på overklokking intel P67 chipset bør du også styre unna da det er første genrasjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om LMH1 skal være den første til å hakke på folk når det gjelder og ikke lese poster. Er vel ikke akkurat LMH1 sin sterkeste side heller vel?

Så jeg synes faktisk at LMH1 skal holde seg for god til å komme med sånne teite innlegg der han hakker på andre.

Jeg føler at det blir som å kaste stein i glasshus for du LMH1 er AKKURAT på samme måten selv.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om LMH1 skal være den første til å hakke på folk når det gjelder og ikke lese poster. Er vel ikke akkurat LMH1 sin sterkeste side heller vel?

Så jeg synes faktisk at LMH1 skal holde seg for god til å komme med sånne teite innlegg der han hakker på andre.

Jeg føler at det blir som å kaste stein i glasshus for du LMH1 er AKKURAT på samme måten selv.

Nå er det kanskje litt annet med linux\internet levrandører.

Har ikke nektet på jeg er 100% perfekt heller. Det blir noe annet å spørre om hovedkort er kompaktibel med et operativsystem.

En at hovedkort, som er 4 år gammelt lurer personen på kan kjøpes hos komplett. Da har man ikke fugt med de siste årene.

 

Eller man tror alle CPU\hovedkort har felles standard, egentlig burde det være slik.

Forby alt med patenter, slik man slipper å låses til en levrandør av cpu.

 

Men slik er det ikke. Da må intel\AMD VIA gå sammen til en levrandør og tror i så fall konkuransen ville blitt langt dårligere.

 

"

 

Så jeg synes faktisk at LMH1 skal holde seg for god til å komme med sånne teite innlegg der han hakker på andre."

Er ikke innlegget ditt mist like teit?

Jeg prøver å hjelpe, men kanskje blir litt provisert over spørsmålene. Dette burde folk som ha greie på grunnleggene vite. https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=10083

så minner du meg mye om rusher, du vil ikke bli som han?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...