Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Må jeg ha amplifier for dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er vell ganske lavt i nybegynnerklassen ved å sette opp anlegg i bilen, originalet som fulgte med bilen streika, så måtte oppgradere.
Det jeg nå lurer på er om det er nødvendig med forsterker, eller om spilleren min kan takle oppgaven alene (jeg spiller ikke altfor høyt)
Utstyret er som følger:

Spiller: Blaupunkt Stockholm 230+DAB
 

Høyttalere:
Infinity 6502i X
og
Inifinity 6500CX

totalt 4 6,5" elementer og to diskant.
Setter stor pris på tilbakemelding om hva de mer erfarne har å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du MÅ ikke ha forsterker til dette, men det vil spille mye bedre med en ekstern forsterker ;)

Hei og takk for svar, hvis du har en anbefaling, kan jeg få det av deg?

Eventuelt hvis du kan spesifisere litt hva forskjellen på lydbilde blir? høyere volum med mindre forvrenging? og eventuelt hvis du har tips til én som jeg kan kjøpe som ikke koster skjorta

 

For eksempel, http://www.bassbrothers.no/bilstereo/forsterkere/2-kanaler/ground-zero-gzia-2080hpx-2x60w-1x160w-rms

Holder det som et vurderingsprodukt?

 

Tusen takk. :)

Endret av Tomzann
Lenke til kommentar

Selv om du ikke spiller høyt, vil en skikkelig forsterker bedre lydkvaliteten betraktelig. Vel verdt å vurdere hvis du er ute etter god lyd.

 

For meg er det ikke verdt det lengre og jeg bruker bare den innebygde forsterkeren i spilleren min.

 

Jeg ville valgt forsterker(e) som har like mange utganger som du skal ha kanaler/høyttalersett i bilen. Skal du ha 4 (for eksempel to fremme og to bak), ville jeg hatt enten to to-kanalers eller en større fire-kanalers forsterker.

Lenke til kommentar

Selv om du ikke spiller høyt, vil en skikkelig forsterker bedre lydkvaliteten betraktelig. Vel verdt å vurdere hvis du er ute etter god lyd.

 

For meg er det ikke verdt det lengre og jeg bruker bare den innebygde forsterkeren i spilleren min.

 

Jeg ville valgt forsterker(e) som har like mange utganger som du skal ha kanaler/høyttalersett i bilen. Skal du ha 4 (for eksempel to fremme og to bak), ville jeg hatt enten to to-kanalers eller en større fire-kanalers forsterker.

Okeeeei :)

Takk for oppklaring, da får jeg teste uten, og eventuelt ettermontere en forsterker 4 kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...