Gå til innhold

Enda mer Linux i Microsofts nettsky


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det minste på at "Microsoft ♥ Linux" før Office, Edge, DirectX og Visual Studio (fullversjonen, ikke patetiske Code) kjører native på Linux.

Det de holder på med nå føles veldig som noe de gjør av nødvendighet. De har innsett at de ikke klarer å overleve i nettskyen uten Linuxstøtte, så de har motvillig begynt å samarbeide med Linuxmiljøet og trykker alt gjennom markedsføringsavdelingen for å få det til å virke så positivt som mulig. Det er én ting M$ virkelig er god på, og det er marketing.

 

Det at de faktisk bidrar til Linuxmiljøet er positivt, men det virker som om de gjør det svært motvillig. Det har jo ikke engang vært snakk om at flaggskipene skal få Linuxstøtte

Endret av Suppen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det de holder på med nå føles veldig som noe de gjør av nødvendighet. De har innsett at de ikke klarer å overleve i nettskyen uten Linuxstøtte, så de har motvillig begynt å samarbeide med Linuxmiljøet og trykker alt gjennom markedsføringsavdelingen for å få det til å virke så positivt som mulig. Det er én ting M$ virkelig er god på, og det er marketing.

 

Nja, at det er av "nødvendighet" er nok så - men MS har fokusert veldig på skytjenestene i det siste, og dette gjør de selvsagt for at alle rundtom i verden som ønsker eller trenger å kjøre linux enkelt skal kunne ta i bruk Azure og de andre tjenestene de bygger rundt dette. - At det er noen stor motvilje her tror jeg neppe, da MS nå er ett helt annet selskap med annet fokus enn det var for 5 år siden slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det minste på at "Microsoft ♥ Linux" før Office, Edge, DirectX og Visual Studio (fullversjonen, ikke patetiske Code) kjører native på Linux.

 

Kanksje de har innsett at Linux først og fremst er et serveroperativsystem og behandler det deretter?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Husker jeg ble imponert når Lou Gerstner/IBM lanserte slagordet Peace, Love and Linux. Kombinert med en litt kontroversiell kampanje hvor de tagget ned San Francisco i 2005.

 

https://adsoftheworld.com/media/ambient/ibm_peace_love_and_linux

 

 

Det er vanskelig å tolke Microsoft. At Microsoft kjører litt embrace and extend, er i Bill Gate sin ånd. Men, samtidig gjør jo bash til at kommandolinjen i Windows blir enklere å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det minste på at "Microsoft ♥ Linux" før Office, Edge, DirectX og Visual Studio (fullversjonen, ikke patetiske Code) kjører native på Linux.

 

Det de holder på med nå føles veldig som noe de gjør av nødvendighet. De har innsett at de ikke klarer å overleve i nettskyen uten Linuxstøtte, så de har motvillig begynt å samarbeide med Linuxmiljøet og trykker alt gjennom markedsføringsavdelingen for å få det til å virke så positivt som mulig. Det er én ting M$ virkelig er god på, og det er marketing.

 

Det at de faktisk bidrar til Linuxmiljøet er positivt, men det virker som om de gjør det svært motvillig. Det har jo ikke engang vært snakk om at flaggskipene skal få Linuxstøtte

 

Er desverre enig..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Jeg tror ikke det minste på at "Microsoft ♥ Linux" før Office, Edge, DirectX og Visual Studio (fullversjonen, ikke patetiske Code) kjører native på Linux.

Kanksje de har innsett at Linux først og fremst er et serveroperativsystem og behandler det deretter?

 

Husk å si det til telefonen din, tv'en din og de fleste andre systemer du har med embedded os i.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Alt MS gjør handler om å låse deg til MS sine skyløsninger. Med andre ord, det er intet nytt under solen. Ring meg den dagen MS omfavner GPL helhjertet. Før det er MS slik MS alltid har vært. Vendor lock-in og embrace and extend.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...