Gå til innhold

TEST: Samsung UE65KS9505


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...

 

 

Måååå det absolutt være curved Samsung??

Hvorfor ikkje? Synes buet skjerm er helt topp jeg :)

PC skjerm= Ja takk. Stue TV=Aldri i livet.

 

Sorry for å kommentere i en så gammel tråd, men synes ikke akkurat at temaet er gammelt.

Er for så vidt ikke uenig. Bruker den som PC-skjerm, og om jeg snur TVen med det  egenmodifiserte veggfestet 180 grader, så blir det en TV for to tittere i senga. Har vel og merke 55" versjonen. Går ut fra at 99,9 % synes det er galskap å bruke som PC-skjerm, men fungerer overraskende bra. Langt fra like bredt som mitt forrige 3-skjerm oppsett (Nvidia surround), men omtrent dobbelt så høy, noe jeg savnet med nvidia surround. 

 

Kunne nok gått noe ned i høyden, men synes bredden er helt perfekt når skjermen står ca 1m fra ansiktet (skjermflaten går helt i bakkant på skrivebordet). For film, så fungerer det helt rått å snu den rundt og så ha den nesten i kant med sengekanten og vinklet ned mot seerne. Og så trenger en ikke skjule 'boneren' man får av å se 4K-filmer på en så god TV, så nærme (55" ca. 2m unna). :dribble:  Da er 4K ikke lenger et gimmick, men et must. Du ser krystallklart hva som er oppskalert eller "fake" 4K, og ekte 4K. Både på youtube og blu-ray. 

 

Men ja, buen gjør i begge tilfeller et løft av opplevelsen, selv om den gjerne kunne vært noe MER buet når det kommer til PC-skjerm bruk. At det kanskje ikke har like mye for seg i de alt for store stuer. Da bør man jo uansett ha 65-75 ". 

 

Edit: Og for de som lurer, så vil også bruken også endre seg noe. I steden for å bruke hele eller halve skejrmen, så blir den nye "hjørne-funksjonen" i Win10 flittig brukt. Hvor jeg heller bruker 1/4 deler av skjermflaten til én applikasjon. Og nei, jeg trenger ikke vri på hodet, og ja det er både tilvenning og smaksak. Men for en som har brukt både mange skjermer og prosjektor i en del år, så gikk det bare noen dager så blir man avhengig. :DFullscreen på vanlig bruk er nå mer eller mindre bare overkill, og langt mer behagelig å ha ting liggende løst i bakgrunnen. 

 

Edit2: Og så slipper du ha en diskusjon med kona hvilken film man skal se. Da det er såpass langt mellom hver at det gjerne bare er et lite utvalg, og en ny film fra forrige gang. :p Haha. XD 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...