Gå til innhold

TEST: Samsung UE65KS9505


Anbefalte innlegg

 

 

 

Utrolig mange folk som er negative til denne tv'n. utrolig at ingen har dradd frem og argumentert for gamle gamle Kuron :)

 

vi har vel alle sett fjorårets 9505 og den er nydelig, denne slår 9505 på alle punkter.

 

Feil, den slår ikke 9505 på alle punkter, den har en del mangler ifm. 9505 som 3D, Prossering og er ikke en FALD TV, noe som reduserer opplevd bildekvalitet. JS9505 som var fjorårets toppmodell har i år fått KS9800 som arvtager. Denne KS9505 er en slankere og på ett par områder en nedskalert versjon av JS9505, men med ny Tizen, Moth filter etc. så er KS9505 en veldig bra TV. Prøv Samsungs nye 4K/HDR spiller til en JS9505 og en KS9800 og du vil ikke se forskjell på bildekvalitet!

FEIL. Ks9505 er arvtageren til JS9505.

 

KS9505 har FALD. KS9800 er kun en 88 tommer med samme specs som KS9505.

Seriøst, sjekk din kunnskap før du snakker. Les om KS9505 her og få litt kunnskap. Det er KS9800 som er FALD:http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2382586-samsung-ks9500-owner-thread.html

Både TEK.no, flatpanels.dk og avforums sin egen test påstår at KS9505 er FALD. Det du missforstår er at KS9505 heter i USA KS9800.

 

KS9800 i USA er KS9505 i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Utrolig mange folk som er negative til denne tv'n. utrolig at ingen har dradd frem og argumentert for gamle gamle Kuron :)

 

vi har vel alle sett fjorårets 9505 og den er nydelig, denne slår 9505 på alle punkter.

 

Feil, den slår ikke 9505 på alle punkter, den har en del mangler ifm. 9505 som 3D, Prossering og er ikke en FALD TV, noe som reduserer opplevd bildekvalitet. JS9505 som var fjorårets toppmodell har i år fått KS9800 som arvtager. Denne KS9505 er en slankere og på ett par områder en nedskalert versjon av JS9505, men med ny Tizen, Moth filter etc. så er KS9505 en veldig bra TV. Prøv Samsungs nye 4K/HDR spiller til en JS9505 og en KS9800 og du vil ikke se forskjell på bildekvalitet!

FEIL. Ks9505 er arvtageren til JS9505.

 

KS9505 har FALD. KS9800 er kun en 88 tommer med samme specs som KS9505.

Seriøst, sjekk din kunnskap før du snakker. Les om KS9505 her og få litt kunnskap. Det er KS9800 som er FALD:http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2382586-samsung-ks9500-owner-thread.html

Samsung unveiled an edge lit based KS9500 for the US market at CES 2016. Confusingly, KS9500 in Europe will look very different. In Europe, KS9500 is significantly thicker to support a full array local dimming system.

Read more at http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1455701611#pXL8UM3oR5hFDggM.99

 

Sorry kompis. Dette er hva man kaller BURN

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Utrolig mange folk som er negative til denne tv'n. utrolig at ingen har dradd frem og argumentert for gamle gamle Kuron :)

 

vi har vel alle sett fjorårets 9505 og den er nydelig, denne slår 9505 på alle punkter.

 

Feil, den slår ikke 9505 på alle punkter, den har en del mangler ifm. 9505 som 3D, Prossering og er ikke en FALD TV, noe som reduserer opplevd bildekvalitet. JS9505 som var fjorårets toppmodell har i år fått KS9800 som arvtager. Denne KS9505 er en slankere og på ett par områder en nedskalert versjon av JS9505, men med ny Tizen, Moth filter etc. så er KS9505 en veldig bra TV. Prøv Samsungs nye 4K/HDR spiller til en JS9505 og en KS9800 og du vil ikke se forskjell på bildekvalitet!

FEIL. Ks9505 er arvtageren til JS9505.

 

KS9505 har FALD. KS9800 er kun en 88 tommer med samme specs som KS9505.

Seriøst, sjekk din kunnskap før du snakker. Les om KS9505 her og få litt kunnskap. Det er KS9800 som er FALD:http://www.avsforum.com/forum/166-lcd-flat-panel-displays/2382586-samsung-ks9500-owner-thread.html

Samsung unveiled an edge lit based KS9500 for the US market at CES 2016. Confusingly, KS9500 in Europe will look very different. In Europe, KS9500 is significantly thicker to support a full array local dimming system.

Read more at http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1455701611#pXL8UM3oR5hFDggM.99

 

Sorry kompis. Dette er hva man kaller BURN

Helt enig, dette er en frustrende markedsføring av Samsungs nye 2016 Lineup, hvor de ulike modellene har ulik kvalitet med samme modelbetegnelse avhengig av region. Mitt hovedpoeng er at du vanskelig vil se kvalitetsforskjell med den nye Samsung 4K/HDR spilleren på en kalibrert JS9505 og en "Europeisk" KS9505/KS9800. BURN who....?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

LCD er vel ganske dødt om dagen ?

 

"Kampen om LCD-tronen holdes i dag"

 

Er vel LED teknologi som brukes i dagens tv'er er det ikke det ?

 

Nei. da har du gått på reklame. LED er bakgrunnsbelysningen. Det som lager selve bildet er fortsatt LCD, samme som for 10 år siden.

Før var det lysrør bak, i dag er det LED. Derfor heter det LED-LCD. Det finnes også rene LED "TV"er, men det er de du ser på store stadioer.

 

På LED-LCD TVer så er det 2 typer baklys, Edge-LED og FALD (Full Array LED Display). Edge har en LED stripe på sidene eller over og under skjermen. Mens FALD har direkte LED lys bak, og kan også dimmes i soner. Denne Samsungen har det. FALD er veldig mye dyrere, men gir også veldig mye bedre bilde. De fleste TVer er Edge-LED, og de gir ofte mye feil på baklyset. Spesielt i hjørner vil man kunne se at det er for mye lys. Men det kan variere ekstremt fra TV til TV, selv innen samme modell fra samme produsent.

 

Utenom LCD, så er det OLED som er kommet, men fortsatt dyrt, og sliter litt med innbrenning.

Jeg har OLED ifra LG og har ingen innbrenning.

 

 

 

Jeg har LG 65E6V OLED og har hatt 55EG960V også. Aldri vært plaget av innbrenning. Så det er bare tull.

 

OLED er fortsatt best, i min mening. Men det koster flesk ja...

 

At dere ikke har opplevd det er ikke det samme som at det ikke skjer. Veldig mange som ikke opplevde det med Plasma TVer heller, men mange slet med det.

 

At man i det hele tatt må tenke over hvordan man bruker TVen, gjør at jeg utsatt det å gå for OLED noen år til.

 

http://televisions.reviewed.com/features/what-to-know-about-oled-screen-burn-in-problems-causes-image-retention

 

 

 

Holdningene til kant-LED er for så vidt ca 10 år gamle også. At dagens modeller i det litt dyrere segmentet (>25000) har enorme forskjeller mellom kant og bak-LED er også en myte. Under normale lysforhold kan være svært vanskelig å se forskjell overhodet.

 

Min bror hadde en av Sonys topp modeller i fjor (Han leverte inn flere TVer i fjor før han ble fornøyd), husker ikke hva den her, den som er 4mm fra ca halvveis og opp. Kostet rundt 35 eller 38.000,- for 65" versjonen. Når vi testet den, og satt på en 2.40:1 film, så lyste hjørnene opp. Hadde aldri greid å leve med det, noe heller ikke han gjorde. Det var mindre synlig på ett 16:9 bilde, men i mørke scener så var det synlig. Det var også forskjell fra hjørne til hjørne. Dette kan kanskje også variere fra skjerm til skjerm.

 

Utenom dette så var bildet meget bra på den, selv om det var lett å se at den ikke var like sort som Samsungen (Topp modellen) og Panasonicen (CX725) han hadde samme året med FALD. Selv innen FALD så er det forskjeller. Det tok min bror ca 1 minutt på å bli misunnelig når han så bildet på min Panasonic DX900E.

Lenke til kommentar

 

Irrelevant til emne må jeg bare påpeke at skribentene hos Tek.no nærmest misbruker ordet "dog". "Dog" brukes i omtrent annenhvert avsnitt i flesteparten av artiklene her. Har dere glemt ordet "men" ..?

 

/grammatikknazisten.

Er vi på skule benken :hmm:

 

 

Skule benken...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så lenge en TV er kurvet så kan den aldri være best. Ikke til å se på TV sammen med andre i alle fall. Kurvede TV'er er utrolig nok hakket dummere enn 3D-TV.

Lenke til kommentar

 

Så lenge en TV er kurvet så kan den aldri være best. Ikke til å se på TV sammen med andre i alle fall. Kurvede TV'er er utrolig nok hakket dummere enn 3D-TV.

Hvor nærme sitter dere tv'n da?

 

Kurva kinolerret har jeg ikkje hørt noen klage på for eksempel

 

 

Har hørt noen klage på det også. Men det dekker som regel mer av synsfeltet, og er i helt lyskontrollerte rom, i forhold til hva TVer normalt er i.

 

65" på 3-4 meter kan jo ikke akkurat kalles å fylle synsfeltet.

 

Blir skuffa hver gang man kommer inn i en kinosal, og lerretet er knøtt lite.

Lenke til kommentar

 

 

Irrelevant til emne må jeg bare påpeke at skribentene hos Tek.no nærmest misbruker ordet "dog". "Dog" brukes i omtrent annenhvert avsnitt i flesteparten av artiklene her. Har dere glemt ordet "men" ..?

 

/grammatikknazisten.

Er vi på skule benken :hmm:

 

 

Skule benken...?

 

Jepp, Men er ikke rett skrevet :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Så lenge en TV er kurvet så kan den aldri være best. Ikke til å se på TV sammen med andre i alle fall. Kurvede TV'er er utrolig nok hakket dummere enn 3D-TV.

Hvor nærme sitter dere tv'n da?

 

Kurva kinolerret har jeg ikkje hørt noen klage på f.eks.

 

Rett over 3 meter.

 

Med jevne mellomrom sjekker jeg kurvede tv'er i butikk, og det er samme leksa hver eneste gang. Det er et lite punkt der alt er fantastisk, og så er det et steg i hvilken som helst retning og alt bare faller fra hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...