Gå til innhold

Overklokkings database?


Anbefalte innlegg

Vel, nå er det jo fler og fler forum rundt i verden som dukker opp med en egen database som inneholder overklokkingsresultater. Ville bare komme med ett forslag til overklokking.no om dere kunne sette opp en database, lik den på vr-zone eller overclockers? Ser det er mange som lurer på hvor mye de kan klokke deres CPU'er osv...kunne det ikke hvert greit med en database her også, slik at folk kunne gå inn å sjekke?

 

Litt greit å se hva vi vanlige norske folk klarer å få til ;)

 

Si at vi fikk en database for overklokking, da må PROD. CODE være med, FPO#, volt, OC Hastighet, standard hastighet, hvor CPU'en er fra, hk, kjøling, nicket til personen osv ;)

 

Og siden det heter overklokking.no er det vel naturlig med en slik ting :mrgreen:

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nå er det jo fler og fler forum rundt i verden som dukker opp med en egen database som inneholder overklokkingsresultater. Ville bare komme med ett forslag til overklokking.no om dere kunne sette opp en database, lik den på vr-zone eller overclockers? Ser det er mange som lurer på hvor mye de kan klokke deres CPU'er osv...kunne det ikke hvert greit med en database her også, slik at folk kunne gå inn å sjekke?

 

Litt greit å se hva vi vanlige norske folk klarer å få til ;)

 

Si at vi fikk en database for overklokking, da må PROD. CODE være med, FPO#, volt, OC Hastighet, standard hastighet, hvor CPU'en er fra, hk, kjøling, nicket til personen osv ;)

 

Og siden det heter overklokking.no er det vel naturlig med en slik ting :mrgreen:

Sannsynligheten for at man heller legger opp en databate over hvem som har flest katoder i kabinettet er jo også tilstede.

Lenke til kommentar
Vel, nå er det jo fler og fler forum rundt i verden som dukker opp med en egen database som inneholder overklokkingsresultater. Ville bare komme med ett forslag til overklokking.no om dere kunne sette opp en database, lik den på vr-zone eller overclockers? Ser det er mange som lurer på hvor mye de kan klokke deres CPU'er osv...kunne det ikke hvert greit med en database her også, slik at folk kunne gå inn å sjekke?

 

Litt greit å se hva vi vanlige norske folk klarer å få til ;)

 

Si at vi fikk en database for overklokking, da må PROD. CODE være med, FPO#, volt, OC Hastighet, standard hastighet, hvor CPU'en er fra, hk, kjøling, nicket til personen osv ;)

 

Og siden det heter overklokking.no er det vel naturlig med en slik ting :mrgreen:

Sannsynligheten for at man heller legger opp en databate over hvem som har flest katoder i kabinettet er jo også tilstede.

Hey! Fikk nettopp en fryktelig god idè! Et kabinett laget utelukkende av katoder. Det kan hete LightBox! :nice:

Lenke til kommentar
Det bør være slik at det er umulig å laste opp falske resultater. F. eks. krav om at du må legge ved screens elns.

Det tror jeg ville blitt for mye arbeid for dem som skulle godkjenne alle resultatene. Kanskje bedre hadde vært om noen lukket ut de mest opplagte usanne resultatene.

 

 

 

En annen ide, men neppe gjenomførbart hadde vært å lage et program som kunne raportere reslutater direkte til databasen. Dermed ville det forhåpentligvis ikke vært mulig å jukse...

 

Edit jeg hadde en ide om det for ikke så leng siden her:http://forum.overklokking.no/index.php?showtopic=170191

Endret av pertm
Lenke til kommentar
Hvordan får overclockers det til da? er ikke alle OC resultatene der ekte?

Nei, den databasen er ræva. Det er garantert ingen som har kjørt en XP1700 på 4712 MHz.

Ja ok, men da går det ann å skrive hva man har OC til, i tillegg legge til ett bilde av cpu-z eller wcupid i overklokket tilstand ;)

Lenke til kommentar
dette har jeg tenkt på lenge. kunne vært morsomt og ha 3dmark team også [Overklokking.no] hehe... og som tweak.dk har, 3dmark 2001/2003/pcmark 2002 databaser. gjerne super pi resultater.

Har også tenkt på dette med 3Dteam. Det er vel ikke værre enn at vi skriver "Overklokking.no 3Dteam" i tittelen. :)

Lenke til kommentar
dette har jeg tenkt på lenge. kunne vært morsomt og ha 3dmark team også [Overklokking.no] hehe... og som tweak.dk har, 3dmark 2001/2003/pcmark 2002 databaser. gjerne super pi resultater.

Har også tenkt på dette med 3Dteam. Det er vel ikke værre enn at vi skriver "Overklokking.no 3Dteam" i tittelen. :)

Og at vi hadde fått en egen kategori for 3dmark teamet ;)

Lenke til kommentar
dette har jeg tenkt på lenge. kunne vært morsomt og ha 3dmark team også [Overklokking.no] hehe... og som tweak.dk har, 3dmark 2001/2003/pcmark 2002 databaser. gjerne super pi resultater.

Jeg vil være med.

Jeg vil også være med!

 

Så flott da yummy! Får håpe dere klarer å få det opp snart :thumbup:

Lenke til kommentar
dette har jeg tenkt på lenge. kunne vært morsomt og ha 3dmark team også [Overklokking.no] hehe... og som tweak.dk har, 3dmark 2001/2003/pcmark 2002 databaser. gjerne super pi resultater.

Jeg vil være med.

Jeg vil også være med!

 

Så flott da yummy! Får håpe dere klarer å få det opp snart :thumbup:

på dette 3dmark teamet burde det være visse krav. f.eks score over 22k i 3dmark 2k1 med radeon 9800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...