Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror de ferreste vil kjøpe noe som ikke funger, du kan jo skrive "Gi bud" så tar du den som gir best bud.

Eller du kan forsøke å fikse problemet, og håpe på noen vil betale litt mere. Er det bare batteriet som er defekt kan det lønne seg å bytte batteri, men jeg mistenker hovedkort er kortsluttet\våt ennå, det bør fikses ellers kan hovedkortet ruste og ting blir mye dyrere.

 

Du forværrer problemet hvis du forsøker å slå på en våt pc.

Lenke til kommentar

Tror de ferreste vil kjøpe noe som ikke funger, du kan jo skrive "Gi bud" så tar du den som gir best bud.

Eller du kan forsøke å fikse problemet, og håpe på noen vil betale litt mere. Er det bare batteriet som er defekt kan det lønne seg å bytte batteri, men jeg mistenker hovedkort er kortsluttet\våt ennå, det bør fikses ellers kan hovedkortet ruste og ting blir mye dyrere.

 

Du forværrer problemet hvis du forsøker å slå på en våt pc.

Tro kan du gjøre i kirken...

 

Jeg er intresert i defekt utstyr som lar seg reppareres.

Kan du si noe om spesifikasjoner om macbooken? Diskstørelse, minne, cpu osv. Er den, early, mid, late 2011? 

Kan du si noe om mengden med veske du sølte på macbooken? Jeg setter en finger på at hovedkortet er svidd. 

 

https://www.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Pro-15%22-Unibody-Early-2011?page=5&display=list

 

Hvis typisk hovedkortet er svidd så vil jeg si at det ikke svarer seg og repparere den da en brukt med samme utgangspunktet kommer til å koste det samme. En kan derimot være heldig og finne en annen som har et OK hovedkort men ødelagt skjerm slik at en kan kombinere delene og få en som fungerer. 

Lenke til kommentar

Hvis du gidder å reparere 4 år gammel Mac sier det mye om deg.

 

I beste fall har du 1 års reklamasjonsrett igjen. Du burde få god pris i vertfall.

 

https://support.apple.com/kb/SP619?viewlocale=no_NO&locale=en_US

Du får håpe maskinen har SSD disk eller for du skaffe det selv.

Saken er som så at en macbook fra 2011 er fortsatt fult brukbar den dag i dag til vanlig bruk. (ikke ekstrem gaming).

 

Jeg har fortsatt min macbook fra 2008 som fungerer helt top til vanlig bruk + terminal osv. 

Lenke til kommentar

Hvis du gidder å reparere 4 år gammel Mac sier det mye om deg.

 

I beste fall har du 1 års reklamasjonsrett igjen. Du burde få god pris i vertfall.

 

https://support.apple.com/kb/SP619?viewlocale=no_NO&locale=en_US

Du får håpe maskinen har SSD disk eller for du skaffe det selv.

Hva sier det, egentlig? Er det negativt at folk ønsker å bruke fult brukbar elektronikk etter noen år?

Lenke til kommentar

Selv om både OS X El Capitan og nyere OS X 10.12 'Fuji'

muligens støttes, betyr det ikke det går rask selv ved enkel bruk.

 

Apple er vanskelig å reparere, derfor tror jeg prisen faller når maskinen er defekt.

 

Asus zenbook og Samsung ATIV Book er nok lettere å selge i så fall.

Nå er det ikke negativ for trådstarter noen vil kjøpe. Men å bruke flere timer å reprarere laptop som er 4 år.

Da har man lite penger i så fall. Fleste hadde ikke giddet.

Lenke til kommentar

Selv om både OS X El Capitan og nyere OS X 10.12 'Fuji'

muligens støttes, betyr det ikke det går rask selv ved enkel bruk.

 

Apple er vanskelig å reparere, derfor tror jeg prisen faller når maskinen er defekt.

 

Asus zenbook og Samsung ATIV Book er nok lettere å selge i så fall.

Nå er det ikke negativ for trådstarter noen vil kjøpe. Men å bruke flere timer å reprarere laptop som er 4 år.

Da har man lite penger i så fall. Fleste hadde ikke giddet.

 

Dagens gullkorn. Nei jeg sliter ikke med penger men jeg ser ikke grunn til å kaste penger ut av vinduet. En Macbook er ikke vanskeligere å reparere enn andre laptoper, og ja jeg har pelt fra hverandre og satt samen igjen en hel haug av de. 

 

Og som jeg prøver og sier, selv med el capitan på min 2008 macbook så går alt jeg gjør på den helt ok. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke gjør stort sett mer enn å sitte i terminal, noe enkel dokumenteditering, websurfing og spiller eldre spill som Quake 3. 

 

Det jeg prøver å si er at selv om en datamaskin er ødelagt så har den fortsatt en viss salgsverdi for noen som synes det er gøy og driver på med slik, folk ala meg. Om den så ikke har en selgbar verdi så ser jeg det bedre at den blir donert til noen som kan fikse den enn at den blir kasta på dynga

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mye synsing, tydeligvis uten erfaring...

Om MBP 2011 er verdt å reparere kan selvsagt vurderes, men litt mere info hadde vært greit.

Selv har jeg en MBP 201, early, med SSD 16GB RAM og i7.

 

Kjører Photoshop CC, og redigerer bilder, Nion D800 har 36 MPixel bilder, så disse er ganske så store i RAW-format.

 

Har også en PC, X99, med 32GB RAM og M.2 SSD, dersom jeg ønsker mere futt. Bruker allikevel MBP mest til redigering.

 

/Jan

Lenke til kommentar

Tror de ferreste vil kjøpe noe som ikke funger

Tro kan du gjøre i kirken...

 

Jeg vet at de færreste vil kjøpe noe som ikke fungerer/ kjøper defekt for å reparere.

 

Men det betyr jo ikke at det er meningsløst å selge defekte maskiner så lenge man tar en lav/ rettferdig pris. Det er bra marked for skjermer siden det er dyrt å fikse hos forhandler/ verksted.

 

Når det er sagt så må man ta utgangspunkt i hvor mye en tilsvarende maskin koster og selge den basert på at kun skjermen funker siden disse stort sett er det eneste man kan bruke som overlever når man søler ting (andre ting overlever også men er ubrukelig siden det stort sett er loddet fast).

 

http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=macbook+pro&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&filters

Alt mellom 500,- og 1.000,- kanskje, skjermen til en annen 2011 maskin hadde vært maks 2-300,- :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er serienummeret: C02HCQ5VDV13

der står det vell mye av informasjon du lurer på?

Og ja jeg tror det er hovedkortet som er svidd. Sølte ikke så mye, men det havnet mellom tastene og skjermen ble helt svart og nektet å skru seg på

 

 

Tror de ferreste vil kjøpe noe som ikke funger, du kan jo skrive "Gi bud" så tar du den som gir best bud.

Eller du kan forsøke å fikse problemet, og håpe på noen vil betale litt mere. Er det bare batteriet som er defekt kan det lønne seg å bytte batteri, men jeg mistenker hovedkort er kortsluttet\våt ennå, det bør fikses ellers kan hovedkortet ruste og ting blir mye dyrere.

 

Du forværrer problemet hvis du forsøker å slå på en våt pc.

Tro kan du gjøre i kirken...

 

Jeg er intresert i defekt utstyr som lar seg reppareres.

Kan du si noe om spesifikasjoner om macbooken? Diskstørelse, minne, cpu osv. Er den, early, mid, late 2011?

Kan du si noe om mengden med veske du sølte på macbooken? Jeg setter en finger på at hovedkortet er svidd.

 

https://www.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Pro-15%22-Unibody-Early-2011?page=5&display=list

 

Hvis typisk hovedkortet er svidd så vil jeg si at det ikke svarer seg og repparere den da en brukt med samme utgangspunktet kommer til å koste det samme. En kan derimot være heldig og finne en annen som har et OK hovedkort men ødelagt skjerm slik at en kan kombinere delene og få en som fungerer.

Endret av annabel1997
Lenke til kommentar

Her er serienummeret: C02HCQ5VDV13

der står det vell mye av informasjon du lurer på?

Og ja jeg tror det er hovedkortet som er svidd. Sølte ikke så mye, men det havnet mellom tastene og skjermen ble helt svart og nektet å skru seg på

 

 

Tror de ferreste vil kjøpe noe som ikke funger, du kan jo skrive "Gi bud" så tar du den som gir best bud.

Eller du kan forsøke å fikse problemet, og håpe på noen vil betale litt mere. Er det bare batteriet som er defekt kan det lønne seg å bytte batteri, men jeg mistenker hovedkort er kortsluttet\våt ennå, det bør fikses ellers kan hovedkortet ruste og ting blir mye dyrere.

 

Du forværrer problemet hvis du forsøker å slå på en våt pc.

Tro kan du gjøre i kirken...

 

Jeg er intresert i defekt utstyr som lar seg reppareres.

Kan du si noe om spesifikasjoner om macbooken? Diskstørelse, minne, cpu osv. Er den, early, mid, late 2011?

Kan du si noe om mengden med veske du sølte på macbooken? Jeg setter en finger på at hovedkortet er svidd.

 

https://www.ifixit.com/Store/Mac/MacBook-Pro-15%22-Unibody-Early-2011?page=5&display=list

 

Hvis typisk hovedkortet er svidd så vil jeg si at det ikke svarer seg og repparere den da en brukt med samme utgangspunktet kommer til å koste det samme. En kan derimot være heldig og finne en annen som har et OK hovedkort men ødelagt skjerm slik at en kan kombinere delene og få en som fungerer.

 

 

For morro skyld; hva skjer hvis du trykker på batteri indikator knappen på siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...