Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Insane stuttering/lag


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg installerte nettop mitt nye Msi gtx 1080 gaming x grafikkort men har bare møtt på problemer siden.

(alle skjermdrivere ble slettet før installasjon)

 

Nå har jeg installert nye drivere og alt ser ut til å være normalt, MEN neida.

I spill og andre grafikkbaserte programmer lugger det noe forferdelig. for eksempel så får jeg 30 fps i overwatch med en stuttering som ikke er til å leve med. 

 

Jeg kjørte 3dmark extreme og fikk ca 10000 i gpu score (noe et kjapt googlesøk viste at var normalt i 1440p?) så jeg misstenker at det ikke er gpuen det er noe problem med.

 

Jeg kan nevne at pcen har stått å "støvet ned" i ca en mnd da jeg solgte mine 2 970 kort tidlig i mai uten at jeg vet hvor mye det kan ha å si.

 

I farten vet jeg ikke mer hva jeg kan si, men bare spør.

 

specs:

i5 4690k

gigabyte z97 gaming 3 motherboard

16gb ddr3 

240gb ssd

1tb hdd

750w corsair psu (husker ikke mer i farten)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare installer DDU. Denne gjør alt for deg, altså tar deg til safe-mode, avinstaller så driveren og restarter maskinen til normal mode. Bare les hva som står på knappene i DDU, og ta stilling til eventuelle pop-ups. Det er rimelig enkelt. Genialt program egentlig.

 

Deretter installerer du en fresh driver fra nvidia sine hjemmesider.

 

Man gjør dette for å være sikker på at all gammal gørr er borte vekk.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

"Important note for Windows 10 users: Your Windows 10 "PASSWORD" is required! (PIN is NOT working in safe mode) Quit immediately if you lost or don't know it!" 

 

Hvilket passord er det snakk om? er det noe annet enn hva jeg bruker for å logge meg på pcen?

Endret av Mashux
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...