Gå til innhold

Ekstern Hardisk til spilling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har to spørsmål:

 

1. Har nettopp kjøpt meg ny pc og ser at det bare er 165gb ledig på ssd hardisken (som skulle være på 250:P). Vil ikke åpne pcen for å sette i intern hardisk da garantien får ut da:( 

Så jeg lurte bare på om noen kunne anbefale en hardisk som har usb 3 og kan spilles fra?

500gb er kravet. trenger ikke å være dyr. Skal bare kunne spilles spill ifra den:)

 

 

1. Er forresten også statisk brår når jeg har headsettet i:( har prøvd det meste jeg kommer på. er sånnen vanlig minijack ting. 

 

Takker for hjelpen på forhånd! ;)

Endret av lu2saa08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg husker har denne problemstillingen vært gjennom det norske rettssystemet tidligere.

Der ble det konkludert med at bytte av komponenter (harddisk og RAM) ikke skal bryte garantien på produktet, med mindre det er en omfattende installasjon.

Altså dersom du må skru fra hverandre hele maskinen bryter du garantien, men dersom det kun er å fjerne et lokk er du innafor.

Lenke til kommentar

 

 

Garantien går ikke ut ved bytte av harddisk. Kjøp en større intern er min anbefaling.

Jo det er en void lapp der det står rett ut at garantien brytes. 

 

 

Hvordan laptop er dette? Selv apple lar folk bytte harddisk uten at det går utover garantien. 

 

 

 

 

Er ikke en laptop. Er en Msi Nightblade X2. "Warranty sticker void if tampered"

Men Kan noen svare på ekstern hardisk spørsmålet:) Har søkt litt rundt å det er så mangen forkjellige svar.

Noen her som kanskje har prøvd å spille fra en usb 3 ekstern hardisk?

Lenke til kommentar

Funker fint det men skal du ha en HDD så bør du ha en med strømadapter ellers så er de utrolig treige og lastetidene vil bli uutholdelige :p

 

Billigste eksterne HDD'en med strømadapter jeg fant i farta.

https://www.komplett.no/product/845952/datautstyr/harddiskerssd/harddisk-ekstern/seagate-expansion-desktop-2tb#

 

Eventuellt en ekstern SSD, men jeg har ikke erfaring med hastigheten på disse, sikkert bra. De er dog ganske så dyre. Her er en 500GB.

https://www.komplett.no/product/831450/datautstyr/harddiskerssd/ssd-ekstern/transcend-external-ssd-512gb

Lenke til kommentar

jøsses. kikka på youtube etter den. "vanlig" pc kabinett jo, men ser at den har det klistremerket på. 

 

uansett, om du går for en ekstern harddisk, så velg 3.5" USB3. WD selger noen med to harddisker i som du kan kjøre som raid striping. Så får du litt ekstra hastighet på det. 

Lenke til kommentar

jøsses. kikka på youtube etter den. "vanlig" pc kabinett jo, men ser at den har det klistremerket på. 

 

uansett, om du går for en ekstern harddisk, så velg 3.5" USB3. WD selger noen med to harddisker i som du kan kjøre som raid striping. Så får du litt ekstra hastighet på det. 

 

Håper jeg ikke høres dum ut nå....men va er "raid striping"?

Lenke til kommentar

 

jøsses. kikka på youtube etter den. "vanlig" pc kabinett jo, men ser at den har det klistremerket på. 

 

uansett, om du går for en ekstern harddisk, så velg 3.5" USB3. WD selger noen med to harddisker i som du kan kjøre som raid striping. Så får du litt ekstra hastighet på det. 

 

Håper jeg ikke høres dum ut nå....men va er "raid striping"?

 

 

Kort sagt at du bruker to harddisker som en. da brukes ytelsen til begge samtidig for å øke totalytelsen. Dataene lagres 50/50 på begge harddiskene. 

Ulempen er jo at om ene harddisken ryker, så mister du dataene på den andre harddisken og. 

Lenke til kommentar

 

Er ikke en laptop. Er en Msi Nightblade X2. "Warranty sticker void if tampered"

Men Kan noen svare på ekstern hardisk spørsmålet:) Har søkt litt rundt å det er så mangen forkjellige svar.

Noen her som kanskje har prøvd å spille fra en usb 3 ekstern hardisk?

 

 

Har ingenting og si. Det må fortsatt følge norsk lov.

 

Her er for øvrig et svar fra MSI til en på Reddit som spurte om akkurat dette:

"Dear Sir, Please note that you are allowed to proceed with upgrades but without causing damages to the internal parts of the unit."

Endret av TheHaughom
Lenke til kommentar

 

 

Er ikke en laptop. Er en Msi Nightblade X2. "Warranty sticker void if tampered"

Men Kan noen svare på ekstern hardisk spørsmålet:) Har søkt litt rundt å det er så mangen forkjellige svar.

Noen her som kanskje har prøvd å spille fra en usb 3 ekstern hardisk?

 

 

Har ingenting og si. Det må fortsatt følge norsk lov.

 

Her er for øvrig et svar fra MSI til en på Reddit som spurte om akkurat dette:

"Dear Sir, Please note that you are allowed to proceed with upgrades but without causing damages to the internal parts of the unit."

 

 

 

ahhh da får jeg bestille en hardisk fra komplett da:) kjenner en som kan hjelpe meg med installasjon. 

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...