Gå til innhold

Er dette slutten på,Windows Phone?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

I forrige uke hadde Lefdal Lumia 650 til 1399,-, og denne uka får du Lumia 550 til 699,- på Elkjøp. Dette er visstnok to gode mobiler. Betyr prisdumpingen at butikkene dumper restlageret før teppet går ned for godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt Windows Mobile siden 5.x, har jeg i perioder brukt både Windows Phone 7.0, 7.5, 7.8, 8.0 og 8.1, men har alltid gått over til andre alternativer. OSet er det ikke noe å si på, fra 8.x har funksjonaliteten vært like bra som alt annet,  og bedre på en del ting, det er stabilt og krever lite av HW for å gi grei ytelse. Problemet er appene, som er i snitt mye dårligere enn det både Play og spesielt App Store tilbyr, i tillegg er utvalget mangelfullt. Det ble litt bedre med årene, men ikke godt nok til å være et alternativ for meg. For de som ikke bruker mye apper, og vil ha en rimelig telefon med god ytelse, er WP et alternativ, men jeg tror at det vil forbli et nisjeprodukt, eller forsvinne helt om ikke så lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selve produktet Windows på telefon er det ingenting galt med, men håndteringen fra Microsoft sin side har vært katastrofal fra dag én. Det er åpenbart at Nadella ikke har tro på Ballmers satsninger og er i ferd med å gi over tronen på mobilmarkedet til Google og Apple. 

 

Synd, men uunngåelig sånn som Microsoft har holdt på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Hva er det med dere to og Windows Phone egentlig?

 

De er vel ikke akkurat de eneste som mener Win Phone i praksis der ut til å være dødt, jeg kan bli med i den klubben jeg.

 

AtW

 

De har nå aldri lagt to fingrer i kryss for å være noe annet enn brønnpissere om Windows Phone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde microsoft satset på windows 10 bing istedenfor windows 10 mobile.

Tror jeg det hele ville vært anderledes.

 

Da jeg syns både med tanke på apper og grensesnitt kommer android bedre ut.

Android blir mere lik iphone der.

 

Windows mobile skiller seg ut med tilsvarende windows 10 startmeny og skjedelig vinduer.

Så grunnen for jeg kjøpe windows mobile var å prøve noe nytt, nokia er fremdeles bra de valgte bare feil programvare levrandør.

 

Nokia var tidlig ut med usb 3.1.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er ikke mye på verdensbasis, men i vårt konsern som har rundt 70.000 ansatte er Windows telefoner nylig innført som ny standard telefon etter at MS fikk på plass en endring vi hadde bedt om. Nå har jo ikke alle ansatte firmatelefon, men det dreier seg om rundt 20.000 enheter og årsaken er selvsagt enklere administrasjon og kommunikasjon enheter i mellom.

Nå er ikke jeg en veldig avansert mobiltelefonbruker og har mer enn nok av apper å velge mellom til mitt behov, og jeg vil jo tro at for bedrifter vil det kunne være en fordel når alle enhetene jobber med samme OS plattform?

Lenke til kommentar

Er dette slutten på Windows Phone?
Ja og flott er det, WP er jo 100% ubrukelig.
Det har det alltid vært og det vil det alltid være.
Microsoft klarer for eksempel ikke å slutte å spamme
uendelige "oppdateringer" som ofte gjør vondt værre.
Har opplevd nok med tull og bugs på en WP telefon,
sammenliknet med Googles Android og Apples iOS.
Microsoft, tiden hvor man kan selge uferdig software er over.
Det nekter dere
(Microsoft) å innse, så da får dere resultatet.
Og hva er greia med fliser? Det er ikke stil i det hele tatt.

Eksempler:
http://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdlumia-mdupdate/lumia-phone-freezes-randomly-after-update-81/7d37ff28-1573-4be7-962e-25eb78d9bb56
http://forums.windowscentral.com/windows-10-mobile/426062-phone-freezing-during-boot-up-after-update.html

Ikke bra dette Microsoft.

Endret av Notabene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette slutten på Windows Phone?

Ja og flott er det, WP er jo 100% ubrukelig.

Det har det alltid vært og det vil det alltid være.

Microsoft klarer for eksempel ikke å slutte å spamme

uendelige "oppdateringer" som ofte gjør vondt værre.

Har opplevd nok med tull og bugs på en WP telefon,

sammenliknet med Googles Android og Apples iOS.

Microsoft, tiden hvor man kan selge uferdig software er over.

Det nekter dere (Microsoft) å innse, så da får dere resultatet.

Og hva er greia med fliser? Det er ikke stil i det hele tatt.

 

Eksempler:

http://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdlumia-mdupdate/lumia-phone-freezes-randomly-after-update-81/7d37ff28-1573-4be7-962e-25eb78d9bb56

http://forums.windowscentral.com/windows-10-mobile/426062-phone-freezing-during-boot-up-after-update.html

 

Ikke bra dette Microsoft.

 

Vel, dette gjelder kanskje for privatpersoner, men MS har faktisk vært veldig medgjørlige i forhold til våre behov og ved bruk av policier og distribusjon av policier er dette ikke lenger noe problem for oss.  :)

Lenke til kommentar

Det er synd i so fall. WP er det einaste smarttelefonoperativsystemet eg tolererar.

 

Er i alle fall glad jeg ikke er en I-person som gjerne sitter i dagevis utenfor en butikkdør med harding for å kunne skryte av å ha fått den første av noe jeg egentlig ikke trenger men som sikkert gir meg enorm status til neste slipp!  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, dette gjelder kanskje for privatpersoner, men MS har faktisk vært veldig medgjørlige i forhold til våre behov og ved bruk av policier og distribusjon av policier er dette ikke lenger noe problem for oss.  :)

 

Finnes det virkelig fortsatt selskaper som velger plattform basert på at it-avdelinga skal ha det enkelt i hverdagen? I ethvert fornuftig selskap (uten veldig veldig sære behov) er det etterhvert ganske langt ned på prioriteringslista. 

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, dette gjelder kanskje for privatpersoner, men MS har faktisk vært veldig medgjørlige i forhold til våre behov og ved bruk av policier og distribusjon av policier er dette ikke lenger noe problem for oss.  :)

 

Finnes det virkelig fortsatt selskaper som velger plattform basert på at it-avdelinga skal ha det enkelt i hverdagen? I ethvert fornuftig selskap (uten veldig veldig sære behov) er det etterhvert ganske langt ned på prioriteringslista. 

 

 

Det finnes fremdeles selskaper som er mer opptatt av å dekke behovene til selskapet fremfor ønskene til den enkelte bruker i alle fall, og det er jeg som IT ansvarlig i vår norske avdeling utrolig glad for! :-)

 

Om vi skulle la 20.000 brukere velge selv hva de ønsket seg, hvordan ville du organisere det?

Endret av trn100
Lenke til kommentar

 

 

Vel, dette gjelder kanskje for privatpersoner, men MS har faktisk vært veldig medgjørlige i forhold til våre behov og ved bruk av policier og distribusjon av policier er dette ikke lenger noe problem for oss.  :)

 

Finnes det virkelig fortsatt selskaper som velger plattform basert på at it-avdelinga skal ha det enkelt i hverdagen? I ethvert fornuftig selskap (uten veldig veldig sære behov) er det etterhvert ganske langt ned på prioriteringslista. 

 

 

Det finnes fremdeles selskaper som er mer opptatt av å dekke behovene til selskapet fremfor ønskene til den enkelte bruker i alle fall, og det er jeg som IT ansvarlig i vår norske avdeling utrolig glad for! :-)

 

Om vi skulle la 20.000 brukere velge selv hva de ønsket seg, hvordan ville du organisere det?

 

 

Jeg er ihvertfall mest happy om jeg jobber i bedrifter som skjønner at administrasjonen er til for å støtte brukerene, ikke motsatt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...