Gå til innhold

[Løst] Xbox One 4k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox One supports 4K resolution (3840×2160) (2160p) video output and 7.1 surround sound. Yusuf Mehdi, corporate vice president of marketing and strategy for Microsoft, has stated that there is no hardware restriction that would prevent games from running at 4K resolution.

 

Men den har langt ifra kraft nok til å bruke 4k til noe nyttig. Spill er ofte i bare i 720p for å holde frameraten høy nok til at det skal være spillbart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nope.

ingen film eller tv apper som støtter det. Xbox One mangler noe harware for det

spill er det ingen som kjører i 4K

 

kommer en ny xbox straks som vil gjøre det mulig med film/tv serier i 4k

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nei xbox mangler ikke hardware for å vise 4k, det er bare helt poengløst så derfor ingen mulighet til å aktivere det.

 

jasså ja så xbox har H246 codec?

nei tenkte meg det, derfor man ikke kan se på netflix 4k osv

Lenke til kommentar

 

Nei xbox mangler ikke hardware for å vise 4k, det er bare helt poengløst så derfor ingen mulighet til å aktivere det.

 

jasså ja så xbox har H246 codec?

nei tenkte meg det, derfor man ikke kan se på netflix 4k osv

 

 

Som sakt er det ikke brukende til noe, men den støtter alikevell 4K.

Xbox one har HDMI 1.4 og skal klare å gi ut 4k på 30Hz (som forøvrig er nevnt i posten min over fra wikipedia)

 

Men grunnet svak hardware er det avslått som default, og kan ikke aktiveres av bruker.

 

Heldigvis passer full HD oppløsning bra på en 4k tv i form av at 4 pixler kan brukes som 1 pixel, og ser derfor ikke så ille ut.

Lenke til kommentar

du snakker om spill, jeg snakker om tv/film

selvfølgelig kan ikke maskinen kjøre 4k spill. det kan ikke neste xbox heller

 

Har da ikke nevnt verken spill eller film. Sier bare at Xbox one KAN gi ut 4K 30Hz, men at det er avslått grunnet lav ytelse.

I en update vil de forhåpentligvis åpne for at dashboard og apps vil vises i 4k.

 

Xbox 360 kunne oprinnelig bare gi ut 720, men med software fikk de oppløsningen til 1080.

omtrent alle spill kjører jo alikevell i 720.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

cheesus les da man, for å få avspilt 4K meterialet fra streame tjenester eller blueray må xbox one og ps4 har en hardware codec som ikke eksisterer i maskinene. så nei, xbox one og ps4 støtter ikke 4K filmer og tvserier

 

dashboard og spiller støttes heller ikke da det ikke eksisterer.

 

det er hovedsaklig derfor det kommer nye konsoller for å kunne spille av 4k film/tv

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

jasså ja så xbox har H246 codec?

nei tenkte meg det, derfor man ikke kan se på netflix 4k osv

 

Vet ikke helt hva H246 er, men Xbox one har ikke noe problem med H.264. Det er litt verre med H.265(HEVC) da...

Du skjønte kanskje det var det jeg mente når det var snakk om 4k?

Lenke til kommentar

Verdt å tenke på at oppskaleringen som TV'en gjør utgjør faktisk en ganske stor forskjell kontra Full HD. Har ikke 4K selv men fikk det demonstrert av en kompis med en 75" tommer og det var helt insane å se å. Så selv om konsollene ikke støtter 4K så gjør oppskaleringen det verdt det uansett.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

 

Vi har kjøpt oss en 4k TV, og lurte på om Xbox One støtter 4k oppløsing? Står bare at den e koblet til 1920 x 1080.

 

Takker for alle svar på forhånd

 

Du vil ikke få et nativt 4K bilde ifra XBO dessverre. Om jeg ikke tar feil så kan dem fleste 4K TV oppskalere. Men det kan komme på bekostning av input lag. Altså forsinkelse i spill pga prosesseringen i TV. Se litt i bruksanvisningen til TV ang oppskalering.

 

Rykte er at PlayStation 4 får en ny konsoll som skal være kraftigere og som bla skal ha i hardware kodeken for ekte 4K via applikasjoner som fks Netflix. Og om ryktene stemmer så kommer det også en ny Xbox og da uten tvil også med denne nødvendige hardware kodeken.  

 

Nyheter rundt dette kommer forhåpentligvis under E3 som starter til søndag :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...