Gå til innhold

Tilbehør til en P4 Northwood 3.0GHz -C


jon_gunnar

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at det er en fordel med C versjon av prosessoren hvis man vil forsøke litt overklokking. Etter hva jeg har sett er det bare Databutikken som har disse.

 

Jeg tenker på en P4 Northwood 3.0GHz -C Hyperthreading 512Kb 800MHz Boxed. Kan også gå for 2.6 eller 2.8 versjoner.

 

Men hva anbefales av minne og hovedkort. Vil ikke ha noe fra Abit, har derimot gode erfaringer med Asus.

 

Kanskje det er noen her med gode forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

vel, det beste kortet til klokking leveres av abit, er det en spesiell grunn til at du ikke vil ha abit da ?

 

er mange butikker som har p4 3ghz-c

www.mpx.no www.komplett.no www.datasupply.no www.psdata.no

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

angående hovedkort så er både

Abit IC7-MAX3 - abit ic7-g er nok de beste fra abit sin side og ASUS P4C800-E Deluxe og p4p800 deluxe vil være gode valg fra asus.

 

angående minne -

Corsair XMS4000 DDR-DIMM 256MB PC4000

dette hvis du skal overklokke.

Lenke til kommentar
vel, det beste kortet til klokking leveres av abit, er det en spesiell grunn til at du ikke vil ha abit da ?

 

 

er mange butikker som har p4 3ghz-c

www.mpx.no www.komplett.no www.datasupply.no www.psdata.no

Har hatt noen Abit kort uten å være fornøyd så jeg satser på Asus. Mulig det er jeg som har misforstått dette med -C merkingen. Så en annen post som nevnte at det de fleste hadde vae en D versjon.

 

Godt mulig at det er jeg som er på jordet da :-)

Lenke til kommentar

Har hatt noen Abit kort uten å være fornøyd så jeg satser på Asus. Mulig det er jeg som har misforstått dette med -C merkingen. Så en annen post som nevnte at det de fleste hadde vae en D versjon.

 

Alle P4 med 800 mhz fsb kalles P4C. D-utgaven har jeg ikke hørt om, men derimot er det en stepping av 2.4c som er veldig overklokkingsvennlig. Men det kan virke som om 2.4 er faset ut, og at det nå er 2.6 som er tregeste utgave. Fillern og, da må jeg kjøpe ny cpu...kan jo ikke ha bunnutgaven...

Lenke til kommentar

Jeg har abit hovedkort selv (IC7-G), men har også hørt mye skryt av Asus P4C800-E deluxe (legg merke til -E, den er viktig ;) ).

 

Min p4 3,0GHz © klokker jeg helt fint med luftkjøling (zalman cnps7000-Cu) til 3,5 og 3,6 GHz uten økning av vcore, noe jeg er veldig imponert over.

 

Lurer på om jeg kommer meg opp i 3,7 og 3,8 med vannkjøling :) Kjøper jeg peltier får jeg den vel opp i 3,9... *gruble gruble*.

 

Nå har jo også intel sine cpuer gått kraftig ned i pris, så nå er det jo et veldig gunstig tidspunkt å kjøpe på ;)

Jeg kjøpte i sommer, og er storfornøyd!

Lenke til kommentar
Edit: Han skrev tydelig at han ikke ville ha Abit. Men uansett kommer det nesten bare Abit anbefalinger ;)

sier vel noe om hva som er best...? jeg har abit ic7 og er strålende fornøyd, eneste jeg har å utsette på dette kortet er en bråkete chipset vifte... men den er skiftet ut på max-3 kortet

Lenke til kommentar

Citric, nå har det seg slik at P4C800 deluxe IKKE er spesielt mye for pengene... Asus skimpet på dette kortet ved å velge billigere komponenter enn det konkurrentene gjorde. Dette kortet skulle konkurrere med IC7-G, men det var ikke spesielt konkurransedyktig fordi det manglet ICH5R southbridgen og CSA nettverkschippen.

 

Det er jo da litt betenkelig at Asus kom ut med P4C800-E Deluxe ikke lenge etter originalversjonen kom i butikkhyllene - så de at salget var lavere enn forventet? Mange muligheter, men P4C800 Deluxe ble kritisert på mange hardware sider for valget av komponenter.

 

P4C800-E Deluxe er nok et bedre valg! Det har alle de tingene et i875 kort skulle ha i følge intel, og det er kjapt og stabilt - det eneste er at bundlen er noe mindre enn hos konkurrentene.

 

Edit: DeVille: Jeg har en Cadillac DeVille 1967 Convertible stående i garasjen ;)

Endret av Dirty Water
Lenke til kommentar
Har veldig god erfaring med P4C800-E Deluxe. Det er jo også på høyde med MAX3 når det gjelder overklokking.

Forresten en bra test av det her: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1851

 

Edit: Han skrev tydelig at han ikke ville ha Abit. Men uansett kommer det nesten bare Abit anbefalinger ;)

Ja jeg har ikke gode erfaringer med Abit. Siden Asus lager gode kort som har vært bra for meg holder jeg meg til disse.

 

Ender vel opp på noe ala dette her da tenker jeg.

 

Asus P4C800-E Deluxe

Intel Pentium 4 - 3.0Ghz Socket PGA478 PC800,512KB cache,Boxed

512MBPC3200X2 TwinMOS 1024MB DDR PC3200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...