Gå til innhold

De viktigste ting å vite før en bytter til win10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du har facebook, så burde ikke win 10 være noe mer skremmende. Denne overvåkingen er kommet for å bli. den er helt ufarlig og jeg fatter ikke at folk kan reagere så sterkt på noe som ikke er noe big deal. Du kommer ikke til å merke noe om du velger win 10

Endret av Mashux
Lenke til kommentar

Både windows navneløsning og koblingssjekk kan man skru av i lokal sikkerhetspolicy, det har jeg allerede gjort i windows 7. Med mindre windows 10 har fjernet de valgene i lokal sikkerhets policy så skal det være mulig å slå av i win 10.

 

Når det gjelder om windows sender rapporteringer utenfor brukerens visshet er ikke så mye et problem for meg, men et irritasjonsmoment, det betyr bare at jeg må sette opp ruteren bedre for å unngå det.

 

Jeg er mer bekymret for hvilke funksjoner man mister dersom man forhindrer windows i å gjøre det den er laget for å gjøre. Det er sideeffektene som er min bekymring.

 

Så er det når man bruker windows update, for det er man nødt til å bruke, når man først åpner "slusen" for windows update, hva annet drar de med seg opp i samme slengen, DET er en liten bekymring.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

Om du har facebook, så burde ikke win 10 være noe mer skremmende. Denne overvåkingen er kommet for å bli. den er helt ufarlig og jeg fatter ikke at folk kan reagere så sterkt på noe som ikke er noe big deal. Du kommer ikke til å merke noe om du velger win 10

Jeg er klar over at den er kommet for å bli. Men jeg ville omformulert det hvis jeg var deg, jeg mener personlig at folks' ignoranse er kommet for å bli. Men så ville jeg omformulert det enda en gang til, folk er egentlig ikke bare ignorante, men det er en ny kultur de er vokst opp i.

 

Overvåking er en ny ting, og dessverre så vil de fremtidige generasjoner (inkludert den nyeste vi har nå) bare gi blaffen i det, for de har blitt "født inn i det" så det er naturlig fra barndommen av. Det er synd.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...