Gå til innhold

[Løst] Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?


Kinesere og Indiere i Norge  

85 stemmer

  1. 1. Er det greit om Norge består av 90% Indere og Kinesere om 50 år?



Anbefalte innlegg

Du er klar over at hvite ikke utgjør 1/3 av verdens befolkning? Hva med en verden med to hvite personer og en horde med negere. Hvis disse skulle blandes, hvor lenge vil det finnes noen som kan kalles "hvite"?

 

Det er vel strengt tatt flere "hvite" enn "svarte" i verden idag. Nær 50% flere, faktisk, selv om de nok kommer til å ta oss igjen. De aller fleste er asiater av ulike typer. Så er det en bunke arabere  og nordafrikanere og noen andre grupper som knapt teller. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Geir har rett, men la oss illustrere. Hvis vi sier at verden består av 3 familier, Hansen, Chong og Ptongo.

Du er klar over at hvite ikke utgjør 1/3 av verdens befolkning? Hva med en verden med to hvite personer og en horde med negere. Hvis disse skulle blandes, hvor lenge vil det finnes noen som kan kalles "hvite"?

 

 

Det er kanskje mer. Omtrent 60% av verdens befolkning bor i Asia. Mange av dem er nokså hvite i huden. Snittet blir vel ca spansk farge, med litt skjeve øyne. Ikke akkurat så veldig svart spør du meg (uten at det hadde gjort meg noe). Folka i Nord-Afrika er heller ikke særlig svarte, snittmessig.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

 

Det har ikke noe med genetikk eller iq å gjøre altså.

 

Er det her jeg skal svare nei, og så er vi like langt? 

 

Geir :)

 

 

Du kan si hva du vil :p men realiteten er at folk med lavere iq ikke gjør det like bra som folk med høyere iq i et høy-iq samfunn.

 

En fin huskeregel er vell at "Society is a racial construct", hvorfor er det overaskende at noen gjør det bedre/værre enn andre ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem har sagt at det er målet.

Mange. De tror det er løsningen på rasisme.

 

Men nå er det bare dere som tror at den "hvite rase" utryddes. Vi som ikke tror på den myten antar at når verdens folkeslag møtes, så utveksles også kultur.

Ja, jeg er sikker på at alle som bor i de landene hvor Islam har spredd seg har vært kjempeglade for muligheten til å spre sin kultur.

 

Nei, man skal ikke ha skyldfølelse for å være smart eller dyktig, men man kan godt ha skyldfølelse for å legge andre nasjoner i ruiner.

 

 

Godt du er konsekvent, men synes du ikke disse menneskene har et poeng, når de sier de føler seg undertrykket i sine egne land? Hvorfor skulle de akseptere det?

Sier de at de føler seg undertrykket i eget land, da...? Og mer sentralt: Er de undertrykket?

 

Ja, det er vel derfor de ønsker den hvite mann ut.

Lenke til kommentar

Du kan si hva du vil :p

 

 

Takk. jeg kan faktisk det, om enn bare nesten. Så det er ikke helt Sharia her ennå...

 

men realiteten er at folk med lavere iq ikke gjør det like bra som folk med høyere iq i et høy-iq samfunn.

 

 
Det høres rimelig ut. Spørsmålet er om vi er enige om hvorvidt IQ'en reflekterer høna eller egget.
 
En fin huskeregel er vell at "Society is a racial construct", hvorfor er det overaskende at noen gjør det bedre/værre enn andre ?

 

 

Det er da ikke overraskende i det hele tatt. Vi er alle individer og har forskjellige evner. Men jeg foretrekker en annen variant: "Race is a human construct".

 

"If a Papua New Guinean hooks up with a Swedish person all you get is a human.  There’s no new thing you’re going to get. You just get a human. Japanese woman jumping the African guy, all you get is a human. They’re all humans. So this is a lesson to be learned. There really is, for humankind there’s really no such thing as race. There’s different tribes but not different races. We’re all one species." - Bill Nye

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, jeg er sikker på at alle som bor i de landene hvor Islam har spredd seg har vært kjempeglade for muligheten til å spre sin kultur.

 

Jeg er ikke kulturrelativist. Jeg forsvarer ikke islam. Men nå er det jo ikke sånn at vi europeere er kulturelt forsvarsløse.

 

 

Og poenget er? At siden andre har vært like ille, så er det greit at vi gjør det samme?

 

Ja, det er vel derfor de ønsker den hvite mann ut.

 

 

Eller kanskje de bare ønsker makt. jeg mistenker at det er en mer sannsynlig drivkraft for Mugabe og co. Men du må nesten dokumentere at de (hvem?) sier det først.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det høres rimelig ut. Spørsmålet er om vi er enige om hvorvidt IQ'en reflekterer høna eller egget.

Så var det disse adopsjonsstudiene da, som viser at IQ stort sett er genetisk.

 

Det er da ikke overraskende i det hele tatt. Vi er alle individer og har forskjellige evner. Men jeg foretrekker en annen variant: "Race is a human construct".

 

"If a Papua New Guinean hooks up with a Swedish person all you get is a human.  There’s no new thing you’re going to get. You just get a human. Japanese woman jumping the African guy, all you get is a human. They’re all humans. So this is a lesson to be learned. There really is, for humankind there’s really no such thing as race. There’s different tribes but not different races. We’re all one species." - Bill Nye

 

Bill Nye? Er det han som later som om han er vitenskapsmann? Uansett, hvis du parer en hund med en annen hund, er resultatet en hund. Finnes det ikke forskjellige hunderaser? Ja, "race is a human construct", men det vil ikke si at det er meningsløst. Hvis du parer en tilfeldig europeer med en tilfeldig afrikaner, vil resultatet være et menneske, men det vil sannsynligvis være et menneske som er dummere enn europeere flest.

 

758adb_3511356.jpg

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar
Takk. jeg kan faktisk det, om enn bare nesten. Så det er ikke helt Sharia her ennå...

 

Tja, antall folk som møter opp ved moskeen i sentrum blir jo bare større for hvert år så kanskje du ikke trenger å vente så alt for lenge. ;)
 
Det høres rimelig ut. Spørsmålet er om vi er enige om hvorvidt IQ'en reflekterer høna eller egget.

 

 Spørsmålet er hvorfor vi ignorerer evolusjon, et par tusen år med historie og iq-tester av det amerikanske forsvaret osv osv bare for å ødelegge det vår forfedre etterlot oss, for alltid.

 

Det er da ikke overraskende i det hele tatt. Vi er alle individer og har forskjellige evner. Men jeg foretrekker en annen variant: "Race is a human construct".

 

"If a Papua New Guinean hooks up with a Swedish person all you get is a human.  There’s no new thing you’re going to get. You just get a human. Japanese woman jumping the African guy, all you get is a human. They’re all humans. So this is a lesson to be learned. There really is, for humankind there’s really no such thing as race. There’s different tribes but not different races. We’re all one species." - Bill Nye

 

Geir :)

 

Så vi har ikke forskjellige hunderaser eller katteraser ?

Mennesket er virkelig så unikt i universet at vi slipper unna med å bare kalle oss for mennesker, det stopper der altså? :p

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller kanskje de bare ønsker makt.

Mulig det, jeg forholder meg bare til det de sier. Og hvis du sjekker hva f.eks. Mugabe har å si, så snakker han mye om sitt folk, og deres land.

 

"We, the principled people of Zimbabwe, we, the true owners of this land, shall not budge. We shall not be deterred on this one vital issue, the land. The land is ours."

 

Det er sånn man fortsatt snakker i andre deler av verden, hvor de ikke er oppfostret på skyldfølelse og politisk korrekthet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eller kanskje de bare ønsker makt.

Mulig det, jeg forholder meg bare til det de sier. Og hvis du sjekker hva f.eks. Mugabe har å si, så snakker han mye om sitt folk, og deres land.

 

"We, the principled people of Zimbabwe, we, the true owners of this land, shall not budge. We shall not be deterred on this one vital issue, the land. The land is ours."

 

Det er sånn man fortsatt snakker i andre deler av verden, hvor de ikke er oppfostret på skyldfølelse og politisk korrekthet.

 

 

Apropos Mugabe :D (klikk på bildet)

 

 

zhAr660.jpg

 

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor må det finnes noe som kan kalles "hvite"?

Fordi jeg er hvit. Fordi jeg ønsker en fremtid for mitt folk. Jeg er sikker på at de fleste ikke-hvite i verden ville si det samme om sin rase. Det er bare hvite som er så "cucked" at de mener dette ikke har noen betydning.

 

Syns ikke du det burde vert opp til kvart enkelt å bestemme?

Det ville ikke vært noe tema, dersom vi ikke drev med masseimport av utlendinger.

 

Men hvem faen er du, at du skal fortelle meg eller noen andre, hvem skal jeg ha sex og unga med?  Om jeg ønsker å ha mixed-race, så er det opp til meg. Som jeg allerede skrev, om du ønsker å "bevare hvit rase", før du ha sex kun med hvite jenter, der er ikke verre enn det?

Det er sånn demokrati fungerer. Folk flest bestemmer. Her er det fritt frem for folk å velge, hvem de vil/ikke vil ha sex/unga med.

Om folk flest ønsker "hvit rase", så kommer de fleste å ha sex kun med hvite. Ingen fare. Om folk flest gir faen... vel, ingen bryr seg kva du ønsker. Du kan ønske det så mye du vil, det er ditt problem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så var det disse adopsjonsstudiene da, som viser at IQ stort sett er genetisk.

 

Although IQ differences between individuals are shown to have a large hereditary component, it does not follow that mean group-level disparities (between-group differences) in IQ necessarily have a genetic basis. The Flynn effect is one example where there is a large difference between groups(past and present) with little or no genetic difference. An analogy, attributed to Richard Lewontin,[61] illustrates this point:
 
Suppose two handfuls are taken from a sack containing a genetically diverse variety of corn, and each grown under carefully controlled and standardized conditions, except that one batch is lacking in certain nutrients that are supplied to the other. After several weeks, the plants are measured. There is variability of growth within each batch, due to the genetic variability of the corn. Given that the growing conditions are closely controlled, nearly all the variation in the height of the plants within a batch will be due to differences in their genes. Thus, within populations, heritabilities will be very high. Nevertheless, the difference between the two groups is due entirely to an environmental factor - differential nutrition. Lewontin didn't go so far as to have the one set of pots painted white and the other set black, but you get the idea. The point of the example, in any case, is that the causes of between-group differences may in principle be quite different from the causes of within-group variation.[62]
 

 

Arthur Jensen has written in agreement that this is technically correct, but he has also stated that a high heritability increases the probability that genetics play a role in average group differences.[63]

 

Wikipedia.

 

Bill Nye? Er det han som later som om han er vitenskapsmann? Uansett, hvis du parer en hund med en annen hund, er resultatet en hund. Finnes det ikke forskjellige hunderaser? 

 

 

Det finnes forskjellige "raser" av hund, men de er bevisst alet opp. På engelsk kaller man det ikke engang raser, men "breeds", fordi det er det de er. Og de kan godt blandes på nytt, uten at det får negative konsekvenser. Tvert om. Mange tradisjonelle hunderaser har høy sannsynlighet for fysiske skavanker fordi det er blitt avlet på eksteriørmessige kvaliteter, eller psykiske ditto fordi det er avlet på lynne. 

 

Når man blander to "raser" får man et rikere genmateriale, og sunnere avkom. Det er ikke negativt.

 

Ja, "race is a human construct", men det vil ikke si at det er meningsløst. Hvis du parer en tilfeldig europeer med en tilfeldig afrikaner, vil resultatet være et menneske, men det vil sannsynligvis være et menneske som er dummere enn europeere flest.

 

 

Nei. Til det er variasjonen innad i gruppene for stor. Og du gjør en åpenbar feil, du antar at gener fordeler seg matematisk, altså at avkommet får halvparten av den hvites gener for intelligens og halvparten av den svartes, og at resultatet blir (fars IQ + mors IQ)/2. Men det fungerer ikke slik. De genene som gir individet større sjanser for overlevelse (egentlig genets egen overlevelse, men det er en annen sak) vil over tid (generasjoner) "vinne", og slik sørge for en positiv utvikling.

 

Gitt selvsagt at vi lar genene bestemme på naturlig vis, og ikke gjør som med hundene, hvor vi aler opp "raser" med dysplasi fordi de ser pene ut...

 

Spørsmålet er hvorfor vi ignorerer evolusjon, et par tusen år med historie og iq-tester av det amerikanske forsvaret osv osv bare for å ødelegge det vår forfedre etterlot oss, for alltid.

 

Vi ignorerer da ikke evolusjonen. Tvert om, vi tillater den å fortsette. Vi vil at evolusjonen skal "hente" opp det som måtte være av genetiske svakheter i enkelte grupper slik at alle kan utvikle seg videre. Alternativet er å stoppe evolusjonen på et eller annet arbitrært tidspunkt og si at "vi vil ha det sånn som idag for all tid".  Eventuelt "som i går"...

 

At det ødelegger noe som helst får være din påstand. 

 

Så vi har ikke forskjellige hunderaser eller katteraser ?

 

 

Se over.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Molyneux postet tilfeldigvis nettopp en video om IQ-spørsmålet...

 

xxxhttps://youtu.be/MxXPA9ZnDCc

 

Problemet med Molyneux er at han ikke kan fatte seg i korthet. Har du en vaskeseddel for oss som synes en time er drøyt lenge?

 

Edit: Ser det er et intervju med Richard Lynn. Da vet jeg vel omtrent hva som blir sagt. Den godeste psykologiprofessoren har vært diskutert før her.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mulig det, jeg forholder meg bare til det de sier. Og hvis du sjekker hva f.eks. Mugabe har å si, så snakker han mye om sitt folk, og deres land.

"We, the principled people of Zimbabwe, we, the true owners of this land, shall not budge. We shall not be deterred on this one vital issue, the land. The land is ours."

 

Det er sånn man fortsatt snakker i andre deler av verden, hvor de ikke er oppfostret på skyldfølelse og politisk korrekthet.

 

 

 

Jeg mener vel at det er god grunn til å være skeptisk til hva diktatorer sier. Spesielt den typen som sier "Det er vårt land", og så dreper sine landsmenn i hopetall...

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes forskjellige "raser" av hund, men de er bevisst alet opp. På engelsk kaller man det ikke engang raser, men "breeds", fordi det er det de er. Og de kan godt blandes på nytt, uten at det får negative konsekvenser. Tvert om. Mange tradisjonelle hunderaser har høy sannsynlighet for fysiske skavanker fordi det er blitt avlet på eksteriørmessige kvaliteter, eller psykiske ditto fordi det er avlet på lynne. 

 

Når man blander to "raser" får man et rikere genmateriale, og sunnere avkom. Det er ikke negativt.

 

Spørsmålet er hvorfor vi ignorerer evolusjon, et par tusen år med historie og iq-tester av det amerikanske forsvaret osv osv bare for å ødelegge det vår forfedre etterlot oss, for alltid.

 

Vi ignorerer da ikke evolusjonen. Tvert om, vi tillater den å fortsette. Vi vil at evolusjonen skal "hente" opp det som måtte være av genetiske svakheter i enkelte grupper slik at alle kan utvikle seg videre. Alternativet er å stoppe evolusjonen på et eller annet arbitrært tidspunkt og si at "vi vil ha det sånn som idag for all tid".  Eventuelt "som i går"...

 

At det ødelegger noe som helst får være din påstand.

 

Geir :)

 

 

Ja, man hører jo hele tiden hvor positivt det liksom skal være å "blanda up" men resultatet av arabisk/afrikansk innvandring har så langt ført til et kontinentalt iq-tap i vestlige nasjoner.

 

Hvordan forklarer du det ?

 

Her snakker vi om et iq-tap på over 14 poeng i løpet at det siste århundret.

 

Frankrike alene har gått ned 4 poeng de siste 10 årene.

 

Det vi ser nå er Flynn-effekten i revers mye takket være ikke-vestlig immigrasjon, skal dette være en forbedring ?

 

edit: skriveleif :p

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ja, man hører jo hele tiden hvor positivt det liksom skal være å "blanda up" men resultatet av arabisk/afrikansk innvandring har så langt ført til et kontinentalt iq-tap i vestlige nasjoner.

 

Hvordan forklarer du det ?

 

Det gjør jeg ikke. Fordi premissene ditt er feil:

 

Her snakker vi om et iq-tap på over 14 poeng i løpet at det siste tiåret.

 

Nei. Her snakker vi om et "iq-tap" på 14 poeng i løpet av det siste århundret. Faktisk siden 1889: "Since 1889 to 2004, IQ declined 14.1 points among those from Western nations, researchers in Europe say." Den utviklingen begynte lenge før innvandringen til Vesten hadde noen betydning i det hele tatt. Hvorvidt reaksjonstiden, som er det som er målt, er indikativ for IQ, får de som vet diskutere. Edit: Ser du rettet det nå.

 

Frankrike alene har gått ned 4 poeng de siste 10 årene.

 

Ja, og artikkelen sier at de mest seriøse antagelsene er at det skyldes miljø, mat og en stadig mer oppjaget livsstil: "Toutefois, les hypothèses les plus sérieuses sont l'environnement, la chaîne alimentaire et l'accélération du rythme de vie." Og da spesielt hormonforstyrrende stoffer. (Plantegifter, tilsetning i mat, osv.) Skyld på Monsanto, ikke på innvandringen.

 

Det vi ser nå er Flynn-effekten i revers mye takket være ikke-vestlig immigrasjon, skal dette være en forbedring ?

 

Flynn-effekten skulle i følge teorien være maksimal når vi hadde tatt ut mest av det vi hadde å hente. Kanskje har vi det så bra nå at vi ikke har noe å streve etter lenger?

 

Google er et tveegget sverd. Man må lese det man finner...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei. Her snakker vi om et "iq-tap" på 14 poeng i løpet av det siste århundret. Faktisk siden 1889: "Since 1889 to 2004, IQ declined 14.1 points among those from Western nations, researchers in Europe say." Den utviklingen begynte lenge før innvandringen til Vesten hadde noen betydning i det hele tatt. Hvorvidt reaksjonstiden, som er det som er målt, er indikativ for IQ, får de som vet diskutere. 

 

Interessant, men vil ikke arabisk/afrikansk innvandring bli som å kaste bensin på bålet da siden forskjellene i iq er som dem er ?

 

Om iq allerede går ned, hvordan vil det hjelpe noen å hente inn millioner av folk som ligger minst 10 poeng bak, eller 100 år.

 

Ja, og artikkelen sier at de mest seriøse antagelsene er at det skyldes miljø, mat og en stadig mer oppjaget livsstil: "Toutefois, les hypothèses les plus sérieuses sont l'environnement, la chaîne alimentaire et l'accélération du rythme de vie." Og da spesielt hormonforstyrrende stoffer. (Plantegifter, tilsetning i mat, osv.) Skyld på Monsanto, ikke på innvandringen.

 

At monsanto driver på med grumsheter er da business as usual.. :p

 

Men samme som over, immigrasjon fra land som ligger bak kurven vil da bare øke denne nedgangen.

 

Flynn-effekten skulle i følge teorien være maksimal når vi hadde tatt ut mest av det vi hadde å hente. Kanskje har vi det så bra nå at vi ikke har noe å streve etter lenger?

 

Google er et tveegget sverd. Man må lese det man finner...

 

Geir :)

 

Strauss–Howe generational theory

 

 

 CYCLES+SMALL.png

 

 

Det er nok ingen tvil at vi i vesten har hatt en god periode å leve i nå, men det ser ut til å gå mot slutten (heldigvis) ;)

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Interessant, men vil ikke arabisk/afrikansk innvandring bli som å kaste bensin på bålet da siden forskjellene i iq er som dem er ?

 

Om iq allerede går ned, hvordan vil det hjelpe noen å hente inn millioner av folk som ligger minst 10 poeng bak, eller 100 år.

 

 

Tja. Kanskje har de mer å gå på før de når toppen, mens vi har nådd den. :) 

 

Men nå spekulerer vi bare, og det kommer det neppe noe definitivt svar ut av. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...