w00pla Skrevet 26. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2002 Dårlig lodding?? Ser ikke værre ut, men d kan jo være at smartingene hos XBit Labs ikke hadde rett oppskrift til kortet da? Bare ikke ødelegg GF4, det værre enn å sparke over gravsteiner _____________________________________________________ No guts, no glory. No moding, no adrenalin. No sex, bad eyes........ Tresprit Live to die Overclock to live Lenke til kommentar
blackice Skrevet 26. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2002 Quote: Tresprit skrev (2002-02-26 19:45):Dårlig lodding??Ser ikke værre ut, men d kan jo være at smartingene hos XBit Labs ikke hadde rett oppskrift til kortet da? Tror de hadde rett oppskrift, tror det var lars som hadde feil kort for å følge oppskrifta, ut fra det han skriver... Lenke til kommentar
jason Skrevet 26. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2002 Oppskrifta er nok rett den, men såvidt jeg kan se er ikke mikrochipen som OK har brukt nevnt i X-bit labs sin gjennomgang. De tar her for seg et Visiontek GF3 som har cemtech sin SC1175CSW volt regulator på både minne og core. Samt et Asus V8200 som kun bruker denne chipen til minne. OK sitt bidrag har også dette opplegget at en bruker cemtech sin chip kun til minne, da den andre (awp7036) ikke dekkes i den opprinnelig guiden som er foretatt hos x-bit labs. Er slett ikke sikker, men dette kan jo være årsaken til at det ikke virker. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 26. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2002 He, he:) Synd men sant. Dette er vel noen som alle overklokkere og modifiserere har opplevd. Lyder ikke ordtaket: "No pain, no gain" eller hva. Kan vel si at dere dreit dere ut skikkelig:) He,he! mvh, Lasse Lenke til kommentar
Novec Skrevet 27. februar 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. februar 2002 Morn igjen! Først vil jeg takke for alle komplimentene - hadde ikke venta så positiv reaksjon på en artikkel som gikk rett til h** :wink: Men for å svare på noen spørsmål - loddinga ble etterhvert riktig. Jeg studerte selvfølgelig oppbygning av brikkene på Palit-kortet og utvendige koblingsskjemaer, det var kun modifiseringsmetoden jeg plukka opp fra X-Bit. Spenningene sjekket jeg selvfølgelig med Fluke multimeter både før og etter mod, og det stemte ypperlig. Det er vanskelig å si akkurat hva som gikk galt, men for å være ærlig tror jeg det kan ha vært noe så banalt som litt for myeArctic Silver på RAM-brikkene. Det har som kjent en høy andel sølv, som er en irriterende god strømleder. Litt for mye av det mellom brikkene og kjøleribba fører fort til at tyter litt ut og over i koblingene - bzzzzzatt, kortslutning. Ettersom AS er sagt å være minimalt strømledende tross sølvet er det god grunn til å tro at det trengte litt overklokking og høyere spenning for å kortslutte noe som helst. Men som sagt, dette blir bare spekulering. Skal uansett være litt mer forsiktig med GF4... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 17:24, Corleone skrev: Quote: On 2002-02-26 12:47, Smirnoff skrev: Skjønner ikke hvorfor dere herper korta slik, bare for å få 8-10% (i beste fall) extra ytelse. How can you walk around without a brain? Some things no one can answer :wink: Nei, vær så snill og fortell meg hvordan du kan spasere rundt uten hjerne... Lenke til kommentar
ToBi Skrevet 27. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2002 Ikke vet jeg, men det har vert en hane som har løpt rundt uten hode i 18 måneder. Det som til slutt tok knekken på ham, var et frø som satte seg fast i spiserøret slik at han ble kvalt. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 27. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2002 Smirnoff skrev (2002-02-27 14:20):How can you walk around without a brain? Some things no one can answer :wink: Nei, vær så snill og fortell meg hvordan du kan spasere rundt uten hjerne... Beklager hvis du ble fornærma. Var ingenting personlig. Jeg skulle bare se om noen kjente igjen quoten, men det var det vist ikke. Ingen her som spiller MI dah? [ endret av Corleone den 2002-02-27 14:57 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 27. februar 2002 Rapporter Del Skrevet 27. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 16:43, qwerty skrev:meget bra artikkel :smile:den inneholder jo alt:spenningdramatikkog ikke minst mord Haha *krølle-seg-sammen-i-infernalsk-latterkrampe* Lenke til kommentar
fat_guy Skrevet 3. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2002 jeg tror at årsaken til at det stod slik i skjermk. biosen som det gjorde var at du har kortslutta deler av rammen som kan komme av for høy spenning og at det var for mye goop på rammen kan vere ute av bilde siden det ville ha blacka ut hele rammen Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 15. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2002 Har noe lignende av det her på gang (bare ribbene, voltmod får vente :smile: ), kutta opp en gammal coolermaster alu ribbe i 2, skal ha den til ramsinks..veit ikke helt hva jeg skal bruke for å kjøle GPU, noen forslag? Kan jo bare bruke tilsvarende som her da, men jeg har ikke flere cpu kjølere igjen å skrote :sad: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 4. november 2002 Rapporter Del Skrevet 4. november 2002 detti var jo et rått prosjekt! Den dagen jeg skal bytte ut mitt gf3 må jeg muligens prøve det samme? hihi, nei det blir vel solgt, penger er viktige saker. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Denne typen artikler hadde vært gøy å se igjen, da oppdatert for nyere kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå