Gå til innhold

OX GeForce3 Ti200


Anbefalte innlegg

Dårlig lodding??

Ser ikke værre ut, men d kan jo være at smartingene hos XBit Labs ikke hadde rett oppskrift til kortet da?

 

Bare ikke ødelegg GF4, det værre enn å sparke over gravsteiner :grin:

 

_____________________________________________________

No guts, no glory.

No moding, no adrenalin.

No sex, bad eyes........

 

Tresprit

 

Live to die

Overclock to live

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppskrifta er nok rett den, men såvidt jeg kan se er ikke mikrochipen som OK har brukt nevnt i X-bit labs sin gjennomgang.

De tar her for seg et Visiontek GF3 som har cemtech sin SC1175CSW volt regulator på både minne og core.

Samt et Asus V8200 som kun bruker denne chipen til minne.

OK sitt bidrag har også dette opplegget at en bruker cemtech sin chip kun til minne, da den andre (awp7036) ikke dekkes i den opprinnelig guiden som er foretatt hos x-bit labs.

Er slett ikke sikker, men dette kan jo være årsaken til at det ikke virker.

Lenke til kommentar

Morn igjen!

 

Først vil jeg takke for alle komplimentene - hadde ikke venta så positiv reaksjon på en artikkel som gikk rett til h** :wink:

 

Men for å svare på noen spørsmål - loddinga ble etterhvert riktig. Jeg studerte selvfølgelig oppbygning av brikkene på Palit-kortet og utvendige koblingsskjemaer, det var kun modifiseringsmetoden jeg plukka opp fra X-Bit. Spenningene sjekket jeg selvfølgelig med Fluke multimeter både før og etter mod, og det stemte ypperlig.

 

Det er vanskelig å si akkurat hva som gikk galt, men for å være ærlig tror jeg det kan ha vært noe så banalt som litt for myeArctic Silver på RAM-brikkene. Det har som kjent en høy andel sølv, som er en irriterende god strømleder. Litt for mye av det mellom brikkene og kjøleribba fører fort til at tyter litt ut og over i koblingene - bzzzzzatt, kortslutning.

 

Ettersom AS er sagt å være minimalt strømledende tross sølvet er det god grunn til å tro at det trengte litt overklokking og høyere spenning for å kortslutte noe som helst. Men som sagt, dette blir bare spekulering. Skal uansett være litt mer forsiktig med GF4...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 17:24, Corleone skrev:

Quote:


On 2002-02-26 12:47, Smirnoff skrev:

Skjønner ikke hvorfor dere herper korta slik, bare for å få 8-10% (i beste fall) extra ytelse.


 

How can you walk around without a brain? Some things no one can answer :wink:

 

Nei, vær så snill og fortell meg hvordan du kan spasere rundt uten hjerne... :grin:

Lenke til kommentar
Smirnoff skrev (2002-02-27 14:20):

How can you walk around without a brain? Some things no one can answer :wink:

 

Nei, vær så snill og fortell meg hvordan du kan spasere rundt uten hjerne...  :grin:

 

Beklager hvis du ble fornærma. Var ingenting personlig. Jeg skulle bare se om noen kjente igjen quoten, men det var det vist ikke. Ingen her som spiller MI dah?

 

[ endret av Corleone den 2002-02-27 14:57 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har noe lignende av det her på gang (bare ribbene, voltmod får vente :smile: ), kutta opp en gammal coolermaster alu ribbe i 2, skal ha den til ramsinks..veit ikke helt hva jeg skal bruke for å kjøle GPU, noen forslag? Kan jo bare bruke tilsvarende som her da, men jeg har ikke flere cpu kjølere igjen å skrote :sad:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...