Gå til innhold

Ny ram til 6 år gammel pc


Ne_On

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt nye rambrikker til min litt eldre pc. Men når jeg setter opp verdiene på mhz til det de skal stå på (1866) og bruker timings 10-10-10-28 som står som standard på disse brikkene så blir pcen bare ustabil og restarter så fort jeg kommer inn i windows. kan det være at mitt hovedkort ikke takler disse rambrikkene uten og underclocke de til 1600 mhz (som de nå står på) og kjøre stabilt? er det for gammelt hovedkort? og har det egentlig noe merkbar effekt i heletatt om den går på 1600 eller 1866 og riktige timings?
Dette er hovedkort og ram jeg bruker

Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev 2.0)
https://www.komplett.no/product/601184?noredirect=true#technical-details

Kingston HyperX FURY Black Series 16GB 1866MHz DDR3 Ikke-ECC
https://www.dustinhome.no/product/5010784236/hyperx-fury-black-series


 

Endret av Ne_On
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det står jo spesifikt: 

  1. Support for DDR3 2200/1333/1066/800 MHz memory modules

Så hvorfor kjøpte du da 1866Mhz?

 

Edit: å klokke ned til 1600Mhz som heller ikke er en støttet verdi vil jo da heller ikke løse mye :p

har sett at det står

  1. Support for DDR3 2200/1333/1066/800 MHz memory modules

     

    men nå hadde jeg 1600 mhz brikker før de nye jeg har nå, og de har jeg kjørt på 1600mhz i 6 år uten at det har gitt problemer. er heller ikke problemer og kjøre de nye i 1600mhz. selv om det heller ikke burde vært støttet ifølge det som står der. men jeg fikk vel for meg at så lenge den kan kjøre med ram opp til 2200 så burde den også klart 1866. var derfor jeg også ville høre litt om det bare er de som står oppgitt som er støttet, siden jeg har kjørt noe som ikke har vært støtta hele tiden uten problem.

Lenke til kommentar

 

Er du 100% sikker på at 1600Mhz rammen har kjørt på 1600 og ikke 1333 som er default? Har du selv gått inn i bios og endret til 1600?

ja har selv endret til 1600. det står også i bios under oppstart.

 

 

hmm, ville prøvd en annen bios versjon om du finner noen nyere, kanskje skutt en mail til Gigabyte og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...