Gå til innhold

Beste stasjonere erstattningen?


Tracer

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter en såkalt stasjoner pc i et berbart skall... Men hva bør jeg velge?

 

Jeg kommer til å bruke den til 3D spill som Half life 2 (når det kommer ut) og Star Wars galaxies... Kommer også til å bruke den til film og musikk...

 

Slik at kravene blir :

-kraftig prossesor

-Radeon Mobility 9600 (eller bedre)

-Støtte for trådløst nettverk (internett)

-CD Brenner

 

Jeg bekymrer meg ikke så mye over støy og batteri levetid, men støyen bør ikke være øredøvene hvis du fårstår hva jeg mener...

 

Hva bør jeg velge? Amilo D1840? (komplett.no) GREEN736? (multicom.no) Andre?

 

PS.

Vet dere om det kommer en centrino basert berbar med radeon 9600 i den nermeste fremtid?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP nc6000 og nc8000 har Pentium M CPU og henholdsvis Radeon9600 og Radeon9600Pro skjermkort.

 

(Centrino-maskin med Radeon9600 får du ikke, da bruk av Intels egen grafikk er et krav for å få bruke Centrino-navnet)

 

 

Ellers er sikkert både Amilo D1840 og ECS G736 ok maskiner, hva du bør velge avhenger av om du vil ha widescreen (Amilo) eller vanlig skjerm (ECS).

Jeg tror også Amiloen har litt bedre kjøleløsning (= mindre støy), men er ikke sikker. G732 bråkte ihvertfall mye mer enn forrige generasjon Amilo.

Lenke til kommentar
HP nc6000 og nc8000 har Pentium M CPU og henholdsvis Radeon9600 og Radeon9600Pro skjermkort.

 

(Centrino-maskin med Radeon9600 får du ikke, da bruk av Intels egen grafikk er et krav for å få bruke Centrino-navnet)

 

 

Ellers er sikkert både Amilo D1840 og ECS G736 ok maskiner, hva du bør velge avhenger av om du vil ha widescreen (Amilo) eller vanlig skjerm (ECS).

Jeg tror også Amiloen har litt bedre kjøleløsning (= mindre støy), men er ikke sikker. G732 bråkte ihvertfall mye mer enn forrige generasjon Amilo.

grafikk kortet har ikke noe med centrino navnet i det hele tatt. litt på jordet.

centrino navnet kommer av at en maskin har pentium-m prossessor og intels nettverks kort, ikke grafikk kort.

Lenke til kommentar

eh feil. det står der at for at en maskin skal bli kalt for centrino så må den ha pentium-m prossessor, intels wlan, og intel 855 chipset. og det betyr ikke at det må være integrert. kan være dedikert og fortsatt ha det chipset. du tar helt helt feil. bare brikkesettet som må være intels. les og lær

 

spør hvem som helst på dette forumet. det er du som har feil. latterlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...