Gå til innhold

EgyptAir: Teknisk feil, selvmord eller terror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

Vanskelig å si så tidlig, men en skulle da tru at terrorister ville sikte høyere enn et halvfullt egypt air fly. Som et A380 f.eks.

Nei, for da bomber jo bare de vestlige hundene dem. Her kan en bevise at en kan putte bomber ombord i fly i vesten. Dette er bare et POC. Så har fredens religion et kort opp ermet i forhodl til å vise demokratiet den midtre fingeren.

Lenke til kommentar

 

Vanskelig å si så tidlig, men en skulle da tru at terrorister ville sikte høyere enn et halvfullt egypt air fly. Som et A380 f.eks.

Nei, for da bomber jo bare de vestlige hundene dem. Her kan en bevise at en kan putte bomber ombord i fly i vesten. Dette er bare et POC. Så har fredens religion et kort opp ermet i forhodl til å vise demokratiet den midtre fingeren.

Du har et poeng der ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det er rapportert at det svingte veldig før det forsvant fra radaren, da tenker jeg med engang krangel mellom piloter i cockpit. Vil tippe selvmord men det blir såklart synsing, ingen vet noe før etterforskerne har grundig gått gjennom hendelsesforløpet, trist er det uansett.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

I går ble det sagt at en Twitter-konto tilknyttet IS hevdet ansvar, men i dag tilbakevises det.

Det er uansett merkelig at det ikke kom noe mayday ifra 37.000 fot. Gikk en bombe av så bør man kunne finne bevise for det i vrakdelene. Middelhavet er heldigvis ikke veldig dypt på akkurat dette området.

Lenke til kommentar

Der tar du kanskje feil misanthrope, med forbehold om at kilden nedenfor har riktige opplysninger da. Det er en blanding av undervannsfjell som er større enn en del større fjell vi kjenner navnene på og vide sletter som ligger så dypt, at det gjør letearbeidet svært vanskelig. Jamfør kilde:

 

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/egyptair-crash-debris-black-box-8010675

 

 

 

 

Experts said answers would come only with an examination of the wreckage and the plane’s cockpit voice and flight data recorders, commonly known as black boxes.

A French navy patrol boat left the port of Toulon on Friday with sonar that can pick up the underwater “pings” emitted by the recorders.

But it will take the vessel two or three days to reach the search zone.

Ships and planes from Egypt, Greece, Britain, France, the United States and Cyprus have taken part in the search for what is left of Flight 804, scouring the waters roughly halfway between the Greek island of Crete and the Egyptian coast.

The waters in the area are 8,000 to 10,000 feet deep and the pings can be detected up to a depth of 20,000 feet.

“Its batteries allow it to transmit for 30 days,” Athanassios Binis, head of Greece’s aviation accident investigation agency, said.

Once a vessel detects the recorders, “the next step would be to pinpoint it and go down with special equipment to recover it”.

Endret av G
Lenke til kommentar

Et fly med betegnelsen MS804 krasjer.
804 dager tidligere forsvant et annet fly pa mystisk vis og mange sporsmaal hengende i lufta, altsaa det kjente MH370.
Hvor sannsynlig er det at slike tall-sammentreff kan oppstaa relatert til to merkelige flyhendelser?
Det er mange som har stilt dette spoersmaalet allerede.

Bl.a.  Mikk
http://www.jostemikk.com/egyptair-ms804/

Hvorfor ble den andre traaden fjernet?

Endret av kgslask
Lenke til kommentar

Det meste som skjer er mer eller mindre tilfeldig. Da er det ikke så rart at to hendelser av og til minner om hverandre på besynderlig vis.

Vet ikke hvor du har det fra at det meste som skjer er tilfeldig.

Det er kanskje det mange inbiller seg.

 

Hadde flightnummeret vaert 3 eller 5 eller noe annet enkelt ville det vaert noe helt annet. Derimot tallet 804 blir litt vanskelig aa si er tilfeldig naar det attpaatil kobles med antall dager siden et annet fly som forsvant med hauger av rare omstendigheter - MH370.

Det er i alle fall veldig langt unna bare aa minne om hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Det meste som skjer er mer eller mindre tilfeldig. Da er det ikke så rart at to hendelser av og til minner om hverandre på besynderlig vis.

Vet ikke hvor du har det fra at det meste som skjer er tilfeldig.

Det er kanskje det mange inbiller seg.

 

Hadde flightnummeret vaert 3 eller 5 eller noe annet enkelt ville det vaert noe helt annet. Derimot tallet 804 blir litt vanskelig aa si er tilfeldig naar det attpaatil kobles med antall dager siden et annet fly som forsvant med hauger av rare omstendigheter - MH370.

Det er i alle fall veldig langt unna bare aa minne om hverandre.

 

Hvor vridd er du i toppen egentlig? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kilde nyhetsstrøm hos TU:

 

 

 

Al-Ahram: Airbus fanget opp signaler fra styrtet fly

Flyprodusenten Airbus skal ha greid å fange opp signaler i havområdet der et EgyptAir-fly styrtet i forrige uke. Snart starter dypvannssøket etter flyet og de svarte boksene.

Signalene Airbus skal ha fanget opp kommer fra en av flyets tre nødpeilesendere. Disse blir aktivert enten manuelt eller automatisk ved en ulykke, melder det statlige egyptiske nyhetsbyrået Al-Ahram ifølge CNN.

Det er ikke kjent når Airbus skal ha fanget opp signalene, eller om senderen fortsatt befinner seg i eller i nærheten av flyvraket. Signaler fra slike sendere fanges vanligvis opp av satellitter noen timer etter ulykken, ikke flere dager senere. Et eventuelt signal vil kunne bidra til å begrense leteområdet til en radius på omtrent 5 kilometer, melder CNN.

Airbus har ifølge Al-Ahram oversendt opplysningene som er innhentet fra senderen til egyptiske myndigheter, som har videreformidlet dem til letemannskapene som forsøker å finne flyet på havbunnen.

 

Fransk skip

Havet er mellom 2.400 og 3.000 meter dypt i området der flyet styrtet, og franske luftfartsmyndigheter sier dypvannssøket etter flyvraket og de såkalte svarte boksene starter i løpet av de nærmeste dagene.

– Leteinnsatsen på dypt vann starter når det franske overvåkingsskipet La Place kommer til området, opplyser myndighetene, som samarbeider med egypterne for å finne ut hva som skjedde da flyet med 66 personer om bord forsvant fra radaren og styrtet i havet 19. mai.

La Place er utstyrt med tre detektorer som kan fange opp signaler fra de svarte boksene. Det blir også vurdert å sette inn ytterligere ett skip, som har kapasitet til å utforske havbunnen og hente opp eventuelle funn fra 3.000 meters dyp.

 

Tidspress

Søket er en kamp mot klokken, ettersom boksene som inneholder flyets ferdskriver og lydopptak fra cockpiten bare kan sende ut signaler i en måneds tid.

Det er funnet noen vrakrester fra det savnede Airbus A320-flyet, som var på vei fra Paris til Kairo da det styrtet. Leteområdet på mer enn 74 kvadratkilometer ligger halvveis mellom havnebyen Alexandria i Egypt og den greske øya Kreta. (NTB)

 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...