Gå til innhold

Sliten iPhone 5 skal byttes ut, hva nå av ny/brukt 2500kr?


Anbefalte innlegg

Har en iPhone 5 som jeg har hatt siden den omtrent kom ut, jeg vant den, kjøpte den ikke selv, så mye penger har jeg aldri brukt på en telefon.

Den er jo over 3år nå, har aldri feila for meg, så er godt fornøyd med den, men den begynner å bli sliten, dårlig batteri, på/avknapp som funker av å til om jeg trykker på den med rå makt.

 

Så nå skal den få gå av med pensjon, hva skal jeg ha nå?

Jeg har ikke peiling på hva som er brukbart å ikke i dag, tiden min der jeg hadde greier på dette er over for lenge siden.

 

Kjøper gjerne en brukt tlf så lenge den ikke er veldig gammel, er jo mange som skifter ut telefoner oftere enn jeg fyller bensin på bilen.

Hva er det å se etter i opptil 2500kr klassen? Er det noe som virkelig er bra så kan det strekkes til 3000kr, men det kommer veldig ann på.

 

Bruker ikke telefonen til noe annet enn ringe, sms, facebook, messenger å ta grunnleggende bilder av rare å morsomme ting en ser rundtom, kansje en filmsnutt av en full kompis som forsøker å lage nattmat, osv, hehe :)

 

Kunne gjerne tenkt meg iPhone igjen, dette var min første, men 25-3000kr rekker jo ikke langt der akkurat, har hatt htc one x+ før denne og noe sony xperia greier før det, sony'n likte jeg ikke noe særlig..

Så her får du bare komme med det forslaget du tenker kan passe, er ikke noe minus om batteriet varer minst en dag med litt bruk, lei av å drasse ladern med meg overalt (kun blitt sånn i det siste da)

Tråler jo finn.no men når en ikke vet hva en ser, eller skal se etter eller det en ser har en grei pris, så er det litt vanskelig :)

 

Takker! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Nexus 5X (32GB) er vel det eneste som er ish innenfor det du beskriver (koster 3000). Huawei Honor 5X (16GB) er vel hakket nærmere i pris (2500), men 16GB er ubrukelig, og Nexusen har godt kamera, Stock android, fingeravtrykksleser og bedre prosessor (ref).

 

Ellers så har du alternativene finn.no/brukt, å beholde telefonen lenger, noen billigere WP (men der er apputvalget ganske begrenset, blant annet ikke Snapchat), Samsung Galaxy A3 (16GB, 2800), og sikkert noe mer. Men hadde definitivt gått for Google Nexus 5X.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva dette er for en telefon? 
Aldri hørt om men så da ut som greie specs ut fra det jeg kan forstå.

 

Så en youtube snutt av den og, så da ikke så hakke gale ut men hva vet jeg?

 

http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/UMI+Touch+4G+5.5%22+HD+1920x1080+LPTS+Android+-+S%F8lvgr%E5.4316.html

 

Fant som selger på finn.no også

 

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=74847084

Lenke til kommentar

Skal jeg nå først kjøpe ny telefon så kan jeg godt kjøpe noe nyere enn jeg allerede har da.. hehe :)

 

Noen meninger om den telefonen jeg linka til?

Hei. 

Så på denne UMI telefonen, og jeg personlig er litt skeptisk til den telefonen, da det er et ukjent merke. 

Til den prisen du er på jakt etter, finnes det jo mange alternativer, men likevell er ikke 2500,- veldig mye. 

Jeg har en anbefalning som er https://oneplus.net/ . Med dagens dollarkurs, blir kanskje den hakket for dyr?

Denne har høstet mye bra kritikk, og er en telefon jeg selv kunne godt tenkt meg. 

Evt, så har du jo honor x5, LG G4, nexus 5x. 

 

Hvis du kan strekke deg til en pris av iphone SE vil jeg anbefale den, har den selv, og er veldig fornøyd. 

Batteritid er upåklagelig, og den er super rask! :) 

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar

Det er vel denne telefonen din linker til her Jarv!s, ser samme firmaet selger den også.

http://www.iwill.no/Mobiltelefon+Android.439/OnePlus+2+4G+5.5%22+HD+1920x1080+IPS+Android+-+Sort.3741.html

 

Det var vel en tid at Huawei også var helt ukjent var det ikke? 

 

UMi'n selges da med garanti som alt annet, sendte den Iwill en mail og spurte litt om den, såklart anbefaler de meg den som alle andre selgere.

 

Så denne youtube snitten, så da ikke helt dum ut gjorde den?

 

https://www.youtube.com/watch?v=cbiuzp0Gqr0

 

Edit:

Her er foresten hjemmesiden til UMi

http://www.umidigi.com/page-umi_touch.html

Endret av cmx2k
Lenke til kommentar

Skal jeg nå først kjøpe ny telefon så kan jeg godt kjøpe noe nyere enn jeg allerede har da.. hehe :)

 

Noen meninger om den telefonen jeg linka til?

5s er jo nyere enn 5. Og tenkte siden du likte iphone.

 

Hva med http://cdon.no/elektronikk/motorola-moto-g-3rd-gen-16gb-svart-p35921068?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=MOTOROLA+MOTO+G+(3RD+GEN)+16GB+BLACK&utm_content=35921068&utm_campaign=prisjakt_no_Cell+-+Cellphones

Lenke til kommentar

Som flere nevner er Huawei absolutt et merke å anbefale. Meget god kvalitet, lite feil og mye telefon for pengene. Honor 5X og P8 er av de bedre toppmodellene fra fjoråret. Honor 5X burde holde fint til ditt bruk. Denne får du til ganske nøyaktig 2500,- hos de fleste nettbutikker. 

 

Om du vil ha P8 må du opp ca en tusenlapp i pris, men forskjellen er da

  • Bedre kvalitet på frontkamera(selfies) 
  • Optisk bildestabilsator på kameraet bak
  • En kvassere prosessor
  • Litt mer kompakt design (5.2" skjerm mot 5.5" på Honor 5X, men samme oppløsning) 
Endret av ColdCode
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tiltak for å få en iPhone til å vare lenger:

Case med innebygget batteri som er tilkoblet hele tiden. Gjør mobilen tyngre og større.

Bruk hjemknappen for å slå på. Legg så til en hjemknapp i software for å bruke når skjermen er aktiv, slik at slitasje av hjemknappen blir mindre.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en Honor 5X og er svært fornøyd med den.  Hvordan den står seg i forhold andre ting har jeg null peiling på bortsett fra det jeg har lest av tester.  For å ta en kort oppsummering:

 

Telefonen virker både kjapp og responsiv og er mer enn kjapp nok til mitt bruk.

 

EMUI er noe dritt, men en annen launcher fikser det problemet kjapt.

 

Batteritiden er formidabel; for min del er to dager uten lading null problem og tre hadde helt sikkert også fungert fint.

 

16GB internlagring kan i utgangspunktet være i minste laget, men når telefonen støtter SDkort opp til 128GB så er det et ikke-problem.

 

Telefonen kommer med Lollipop, men er lovet oppdatering til Marshmallow "snart".  Hva snart betyr i praksis har jeg ingen anelse om.

 

For min del kjøpte jeg den hovedsaklig på bakgrunn av pris+batteri+den lovede oppdateringen til Marshmallow.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Du blir sikkert fornøyd med en Huawei, hva vet jeg? Men å kjøpe en fullstendig ukjent telefon fra en ukjent Kinesisk produsent ville jeg ikke satset på. Det er sikkert varierende kvalitet der, men tror de har en ting felles og det er at de har nok tatt noen snarveier her og der for å spare penger. Og det betyr ofte at lyden, kameraet eller skjermkvaliteten er svak. Og hvor sender du den til reparasjon dersom noe slutter å virke?

 

Jeg hadde satset på en Nexus 5x eller en LG G4 som begge koster under 3.000 kr. Da får du et anerkjent merke og har norske forbrukerrettigheter.

 

Jobber i Telebutikk, og synes det er overraskende mange Huaweier som blir levert tilbake. Tolk det slik du vil...

Lenke til kommentar

Du blir sikkert fornøyd med en Huawei, hva vet jeg? Men å kjøpe en fullstendig ukjent telefon fra en ukjent Kinesisk produsent ville jeg ikke satset på. Det er sikkert varierende kvalitet der, men tror de har en ting felles og det er at de har nok tatt noen snarveier her og der for å spare penger. Og det betyr ofte at lyden, kameraet eller skjermkvaliteten er svak. Og hvor sender du den til reparasjon dersom noe slutter å virke?

 

Jeg hadde satset på en Nexus 5x eller en LG G4 som begge koster under 3.000 kr. Da får du et anerkjent merke og har norske forbrukerrettigheter.

 

Jobber i Telebutikk, og synes det er overraskende mange Huaweier som blir levert tilbake. Tolk det slik du vil...

 

En har da samme rettigheter med en Huawei kjøpt i Norge som de andre merkene.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...