Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 10.klasse 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg heter Thallchez.

 

Jeg er veldig fornøyd med å komme opp i engelsk skriftlig eksamen! I år er det litt usikkerhet rundt temaet til oss. Kan noen hjelpe oss med å si hva temaet er? Gjerne gi oss et lite sammendrag...

Hilsen Thallchez fra Stokkan Ungdomsskole.

Jeg ønsker dere alle lykke til!! Jeg elsker dere<33

Lenke til kommentar

Hei, jeg heter Thallchez.

 

Jeg er veldig fornøyd med å komme opp i engelsk skriftlig eksamen! I år er det litt usikkerhet rundt temaet til oss. Kan noen hjelpe oss med å si hva temaet er? Gjerne gi oss et lite sammendrag...

Hilsen Thallchez fra Stokkan Ungdomsskole.

Jeg ønsker dere alle lykke til!! Jeg elsker dere<33

Lenke til kommentar

Jeg la merke til at Sør-Afrika ble nevnt i flere av tekstene... I tillegg er for eksempel Apartheid nevnt. Martin Luther King jr er  også nevnt, kan være lurt å undersøke mer rundt dette ettersom det sannsynligvis ikke er tilfeldig.

Det har også vore med i 3 år på rad nå, usikker på om dei vil ha det med i år også. Likevel er det veldig fint å flette desse inn i uansett kva ein vel å skrive om, desse viser utvida kompetanse, og samfunnsforståing, det drege heilheitsinntrykket høgt opp!

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hva teksten Inner city girl har med temaet å gjøre

Selve boka handler om det sosiale hierarki på skoler i Jamaica osv og generelt om kulturen der, men  i  det avsnittet vi leser i heftet så handler det vel mer om hvordan stemningen og atmosfæren er der. Musikken som "varer evig".

 

 

Takk:-)

Lenke til kommentar

 

Kanskje arrangert ekteskap kan være eit tema? Kva tenkjer dykk om det?

 

JA det tror jeg og, veldig relevant i india med tanke på religion ogsånn....

 

 

Heilt klart. I tillegg er jo verda i ein stor internasjonaliseringsprosess og den vestelege kulturen pregar meir og meir av verda. Dessutan er det mykje fokus på moderne samfunn, eg vil tru at det vil vere relevant å skrive om korleis moderne samfunn har forma arrangert ekteskap som har vore i Indias tradisjonsrøter i hundreår. 

Endret av Urte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...