Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 10.klasse 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tror du at den blir vanskelig?

Spør hvem du spør. Oppgavene tror jeg blir enkle, men om du skal klare å trekke inn alle tråder og temaer for å bevise at du er verdig en god karakter, må du anstrenge deg mer.

ok

vet ikke hvordan jeg kan komme opp de karakterene jeg mista

Endret av Charles Darmeme
Lenke til kommentar

tror det er lurt og søke opp ordtakene å finne betydningen. ville søkt opp de tre landene å finne info om de. hva tror dere at oppgavene kan bli?

Om du ser på de 3 ordtakene vil du se at det er en god del symbolikk i de feks "Only mad dogs and Englishmen go out in the noonday sun."  som symboliserer at folk fra andre deler av verden oppfører seg forskjellig ut ifra hva de er vandt til, eller de fra jamaica som sier at du ikke altid skal se på det nye som noe bedre men også se det gode i eldre ting. og det om dans, er vell mer en form for symbolikk i det at folk er utrolig flinke til og undskylde handlingene sine med en dårlig begrunnelse,. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg la merke til at Sør-Afrika ble nevnt i flere av tekstene... I tillegg er for eksempel Apartheid nevnt. Martin Luther King jr er  også nevnt, kan være lurt å undersøke mer rundt dette ettersom det sannsynligvis ikke er tilfeldig.

Dette var nokk mer tema fra fjordårets eksamen, vi har i allefall fått den fra læreren hvor det var det oppgavene handlet om i fjor og tviler derfor sterkt på at de vill gjenta dettte.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva teksten Inner city girl har med temaet å gjøre

Selve boka handler om det sosiale hierarki på skoler i Jamaica osv og generelt om kulturen der, men  i  det avsnittet vi leser i heftet så handler det vel mer om hvordan stemningen og atmosfæren er der. Musikken som "varer evig".

Endret av Emilie Vik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...