Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 10.klasse 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei!

 

Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare?

 

Jeg skjønner den heller ikke^^

 

 

læreren min sa noe om at den handler om å ta vare på gamle tradisjoner og kultur. I og med at bestefaren ikke ville ta i bruk moderne fiskeutstyr, men ville bruke det gamle han alltid hadde brukt. Har helt ærlig ikke satt meg helt inn i den teksten selv, men det var på en måte sånn her læreren min forklarte det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hei!

 

Jeg driver å leser gjennom teksten "The Dolphin Catcher" Men forstår ikke hellt hva den handler om... Noen som kan forklare?

 

Jeg skjønner den heller ikke^^

 

 

læreren min sa noe om at den handler om å ta vare på gamle tradisjoner og kultur. I og med at bestefaren ikke ville ta i bruk moderne fiskeutstyr, men ville bruke det gamle han alltid hadde brukt. Har helt ærlig ikke satt meg helt inn i den teksten selv, men det var på en måte sånn her læreren min forklarte det.

 

 

takk for svar :)

Lenke til kommentar

Ok folkens! Nå er det bare å jobbe hardt! Jeg har laget noen spørsmål som jeg tenker kankje kan komme:

 

Skriv et brev til en om en reise til i Jamaica/India/Nigeria, ulikheter og likheter mellom Norge og det landet.

 

Skriv en tekst der som du er i mot game tradisjoner som f.eks tvangsekteskap og skriv en dialog mellom deg og foreldrene dine(f.eks)

 

Skriv om fordeler og ulemper med Commonwealth og vinkle det fra et av landa.

 

Vær en person med to kulturer og beskriv forskjelllene og problemene med å ha to/flere kulturer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok folkens! Nå er det bare å jobbe hardt! Jeg har laget noen spørsmål som jeg tenker kankje kan komme:

 

Skriv et brev til en om en reise til i Jamaica/India/Nigeria, ulikheter og likheter mellom Norge og det landet.

 

Skriv en tekst der som du er i mot game tradisjoner som f.eks tvangsekteskap og skriv en dialog mellom deg og foreldrene dine(f.eks)

 

Skriv om fordeler og ulemper med Commonwealth og vinkle det fra et av landa.

 

Vær en person med to kulturer og beskriv forskjelllene og problemene med å ha to/flere kulturer.

Hva betyr commonwealth?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...