Gå til innhold

Hillary Clinton er best


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hillary er en iskald, ond heks. En feministisk mannehater, en anti-hvit rasist, jøde-elsker osv.

 

Ja, hvis Hillary Clinto blir valgt vil det ikke føles som å få kuken sugd. Det vil føles som om verden rundt deg faller i sammen og kollapser og samfunnet returnerer til 1939. Det vil føles som å bli torturert av CIA agenter som har 10 års trening i avanserte torturteknikker hvor du må se overvåkning av deg selv fra de siste 10 årene mens torturen foregår.

 

Protesterer du mot det autoritære regimet, diktaturet eller det globale tyranniet, vil du automatisk bli stemplet som terrorist og forufulgt av hele statsapparatet og halvparten av den hjernevaskede befolkningen.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt.

 

Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt.

 

Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen.

Men med Bill Clinton som president hadde vi Nintendo 64 og Super Nintendo og brae spill og moraler. Kanskje om vi får en Clinton til så kan vi få det slikt igjen ^^

Lenke til kommentar

“The major problem—one of the major problems, for there are several—one of the many major problems with governing people is that of whom you get to do it; or rather of who manages to get people to let them do it to them.
To summarize: it is a well-known fact that those people who must want to rule people are, ipso facto, those least suited to do it.
To summarize the summary: anyone who is capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job.”

-- Douglas Adams

Lenke til kommentar

 

Generelt sett har jeg aldri trodd på antichrist og bibelens profetier og slike ting, men når jeg ser at en sinnsyk og ond person som Hitler kan blir valgt som president i USA så begynner jeg å lure litt.

 

Hillary burde ikke engang ha lov å stille til valg som president. Slike valg burde ekskludere sinnsyke personer som ikke er egnet til posisjonen.

Men med Bill Clinton som president hadde vi Nintendo 64 og Super Nintendo og brae spill og moraler. Kanskje om vi får en Clinton til så kan vi få det slikt igjen ^^

 

 

Et demokrati burde ikke ha 2 presidenter med samme etternavn innenfor 200-300 år. USA blir et dynastiland hvis Clinton blir valgt. Da kan det blir 1989-2025 (36 år) med Clinton og Bush dynastiene, kun med unntak av Obama (som fulgte samme politikk).. Så blir det vel Jeb Bush etter det, slik at vi får 44 år med Bush og Clintons. Så blir det vel datteren til Hillary & Bill slik at det blir 52 år med the Bush og Clintons. Bare for å trekke det litt langt frem i tid.

 

Det synes jeg er litt oppsiktsvekkende og meget skremmende med tanke på demokratiet i USA.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

“The major problem—one of the major problems, for there are several—one of the many major problems with governing people is that of whom you get to do it; or rather of who manages to get people to let them do it to them.

To summarize: it is a well-known fact that those people who must want to rule people are, ipso facto, those least suited to do it.

To summarize the summary: anyone who is capable of getting themselves made President should on no account be allowed to do the job.”

-- Douglas Adams

 

Meget sant.

 

De som er best til å bli valgt til den altoppslukende makten, den røde løperen og de politiske champagnefestene på fancy slott og andre lokasjoner verden rundt, er folk som er bra på å lyge og mangler empati, folk som er gode på å manipulere folks følelser og folks tanker. Det er slike folk som er eksperter på vårt valgsystem. Og hvem er det som vil ha en slik jobb? Narsissister som elsker oppmerksomhet og psykopater som elsker makt.

 

Så absolutt, de verste typer folk blir filtrert inn gjennom vårt system, til å ta og holde makt. Stort sett alle som ikke er psykopater, har megamani, er narsissister, lystløgnere, emptatiløse, manipulatorer blir filtrert vekk av dagens politiske system og har ikke mulighet til å penetrere seg frem til makt.

Lenke til kommentar

 

 

Det synes jeg er litt oppsiktsvekkende og meget skremmende med tanke på demokratiet i USA.

 

 

Trur du virkelig at det er demokrati det de har i USA?

 

 

Nei. Ikke jeg. Men det er skremmende at så mange faktisk tror at det er demokrati når det er såpass åpenbart at det ikke er det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det synes jeg er litt oppsiktsvekkende og meget skremmende med tanke på demokratiet i USA.

 

 

Trur du virkelig at det er demokrati det de har i USA?

 

 

Nei. Ikke jeg. Men det er skremmende at så mange faktisk tror at det er demokrati når det er såpass åpenbart at det ikke er det.

 

Det er absolutt demokrati i USA, men demokratiet er langt ifra perfekt. Men det faktum at Bernie Sanders og Trump kan nå såpass langt tilsier jo at the establishment ikke styrer. Men hvordan vil du definere demokrati? Direkte demokrati er det jo ikke noen land som har.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det synes jeg er litt oppsiktsvekkende og meget skremmende med tanke på demokratiet i USA.

 

 

Trur du virkelig at det er demokrati det de har i USA?

 

 

Nei. Ikke jeg. Men det er skremmende at så mange faktisk tror at det er demokrati når det er såpass åpenbart at det ikke er det.

 

Det er absolutt demokrati i USA, men demokratiet er langt ifra perfekt. Men det faktum at Bernie Sanders og Trump kan nå såpass langt tilsier jo at the establishment ikke styrer. Men hvordan vil du definere demokrati? Direkte demokrati er det jo ikke noen land som har.

 

 

Hæ? Demokrati kan kun defineres på en måte, og den ligger i ordet. Demokrati er to greske ord satt sammen og heter "demos" og "kratos" som henholdvis betyr folk og makt, satt sammen folkemakt, eller bedre oversatt til Norsk FOLKESTYRE.

 

USA har absolutt ikke folkestyre, faktisk er USA et av landene i vesten som er lengst fra å være et demokrati. De ligger langt nede på listen sammen med land som Russland, Frankrike og Storbrittania. Langt bak de Skandinaviske landene og Tyskland, og bak de fleste andre Europeise land. Langt oppe på listen hvor de Skandinaviske landene er, så har man fremdeles ikke demokrati i praksis. Man er selverklærte "demokrati" som ikke har demokrati i ordet, kun symbolsk, eller på enkelt språk, de later som de har demokrati selv om de ikke har det.

 

Det eneste landet som faktisk tipper over mot å være demokrati er Sveits, hvor folket har reel makt, hvor folket kan stoppe politikk og iverksette politikk, og hvor ny politikk ikke nødvendigvis er et diktat alle må underlegge seg, og hvor regionene står frie til å ikke implementere det sentrale diktatet, selv uten folkeavstemning. Lokal makt er også viktig i et skikkelig demokrati, mens sentralisering er tegn på mangel på demokrati.

 

Men, noen her som vil påstå at Norge er folkestyrt?

 

Norge er et tyranni med demokratiske tendenser.

 

USA er et globalautoritært regime hvis styresett hjemme er autoritært med noen demokratiske trekk.

 

Ps. Jeg driter i om du har blitt fortalt noe annet av Amerikanske tv programmer, Amerikanske politikere, det globale USA dominerte media og Norske politikere.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Du sier at de ligger langt nede på listen sammen med Russland, hva i huleste er det du prater om? Hvilken liste bruker du? I følge democracy index ligger USA på listen som et full demokrati, med en rating på 8.05. Derimot har russland 3.31 og er et fullt autoritært regime. Så jeg er spent på å se hvor du henter faktaen din fra. 

 

Slik du definerer demokrati er det jo en veldig streng definisjon, så vi opererer med litt forskjellig definisjon. Er litt som å si at en person ikke er religiøs hvis han ikke følger bibelen 100%. De fleste vil være enige om at man kan være religiøs og samtidig ikke følge definisjonen helt. Det er ihvertfall slik vi bruker ordet demokrati til dagligdags, og slik alle forstår definisjonen. 

 

Du må gjerne lage din egen strenge definisjon av demokrati, men da må du forstå at ikke alle vil gå ut ifra den samme definisjonen. 

 

"Ps. Jeg driter i om du har blitt fortalt noe annet av Amerikanske tv programmer, Amerikanske politikere, det globale USA dominerte media og Norske politikere"

 

Hvis du "driter" i mitt utgangspunkt og sysnpunkt som du beskriver foreslår jeg at du finner et litt mindre demorkatisk sted å diskutere enn diskusjon.no.

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...