Gå til innhold

Selvbestemt abort og barnebidrag!


Anbefalte innlegg

Siktet først og fremst til de som one-nighter seg til graviditet. Men det skader uansett ikke poenget om vi tar med kvinner i forhold som gir familielivet litt "starthjelp" (synes forøvrig ikke det er ille), det er bedre at de lurer staten. Kanskje juridisk abort kunne fått ned tallet på slike graviditeter, siden det sannsynligvis vil være mer skamfullt å utnytte solidariteten enn seksualdriften. I dag plasseres jo hele ansvaret hos mannen, og ferdig med det. Han kan takke seg selv og så videre. Mange som vurderer å lure sin partner vil kanskje også tenke seg om litt ekstra.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er hun som har makt i denne situasjonen. Det er et selvfølge og det kommer alltid til å forbli slik. Dette er noe menn bare må finne seg i og respektere.

Nei det må vi ikke. Barnebidrag har ingen ting som helst med biologi å gjøre. Og mulighet for juridisk abort burde være en selvfølgelighet for menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å gjenta meg selv, ansvaret faller fullt og holdent kun på kvinnen og det er hun som har makt i denne situasjonen. Det er et selvfølge og det kommer alltid til å forbli slik. Dette er noe menn bare må finne seg i og respektere.

 

De fleste menn er egentlig enig i det, vil jeg tro. Grunnen til at stadig flere menn har begynt å argumentere imot, er at kvinnebevegelsen har fått samfunnet med på å ikke respektere forhold der menn fra naturens side sitter med makten. Kvinner skal kompenseres i alle bauger og kanter. Vel, da er det innført et prinsipp som må gjelde alle.

 

Jeg ønsker ikke at menn skal kunne si fra seg farskapet og unngå barnebidrag. Men når kvinnen har fått en tilsvarende, ja enda sterkere rettighet, da er det en naturlig følge at denne skjevheten blir rettet litt opp i ved at menn tilkjennes retten til juridisk "abort".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor fortjener barnet at far har retten til juridisk abort, (ergo. ingen far) ?

 

I det hele tatt synes jeg folk i tråden er mer opptatt av rettighetene til foreldrene enn ungen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Tenker at hvis det er greit med sæddonasjon, er det greit med juridisk abort.

Igrunn litt i samme bane jeg tenker.

Samtidig tror jeg ikke det vil gjøre så voldsomt stor forskjell for barnet om faren, som ikke vil ha noen som helst kontakt med barnet, står som faren på papiret eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor fortjener barnet at far har retten til juridisk abort, (ergo. ingen far) ?

 

I det hele tatt synes jeg folk i tråden er mer opptatt av rettighetene til foreldrene enn ungen.

Det gjør ikke det, men det er et valg som eventuelt tas av kvinnen om mannen vil ha abort. Dessuten, det å en liksompappa som ikke egentlig vil ha noe med dem å gjøre vil i mange tilfeller bare gjøre ting verre for barnet.

 

Kvinner i mange tilfeller bestemmer en slik sjebne for barna de bringer fram, så jeg vet ikke helt hvem som tenker på hvem alltid. Tanken om juridisk abort er på noen måter fornuftig også for barnet, fordi det i noen tilfeller gjerne er bedre med abort enn å gi barnet potensielt dårlige oppvekstsforhold.

 

Hva hjelper det barnet at kvinnen får penger fra mannen hun hadde sex med? Hvis hun er avhengig av økonomisk støtte så er det ikke akkurat en god idé å få seg barn uansett, og i andre tilfeller går ikke pengene til barnet alikevel, men til mora.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Så lenge abort er gratis og kvinnen har 100% rett og tilgang på abort, og hun har mulighet til å finne ut av hva den potensielle faren ønsker, så ser jeg ikke hvorfor han skal tvinges til å være involvert. Om moren alene har avgjort at et barn skal bli født, så ligger den delen av ansvaret der. Og for oss som stat og samfunn så kan vi velge å gi dem tilgang på de ressurser vi vurderer er nødvendige for at barnet skal ha en god oppvekst, uten å dømme en person som ikke valgte å bli forelder til å være forelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...