Gå til innhold

Nexus 5x, erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke egne erfaringer med denne modellen, tenkte bare å nevne at du må være sikker på at 16Gb gir deg nok lagringsplass. (rundt 10Gb ledig, resten brukes av OS). nexus telefoner har ikke minnekortplass.

 

2Gb RAM er dog helt ok for en nexus telefon, stock OS bruker ikke så mye minne.

 

I tester er batteritiden litt under gjennomsnittlig. Skjerm-på tid ligger rundt 4 timer i følge rapporter hos xda ( http://forum.xda-developers.com/nexus-5x/review/screen-time-t3239471/page10 ) laveste jeg så var 1,5 timer i tilfeller der apper trakk svært mye strøm, høyeste rett rundt 6 timer.

 

Selv hadde jeg nok lagt til 500,- for å få 32Gb utgaven, eller eventuelt LG G4: http://cdon.no/elektronikk/lg-g4-genuine-laer-brown-p33505632

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt den i ca 4 måneder nå, hadde Nexus 4 i 2 år før dette.

Det virkelig eneste jeg har å si på Nexus 5X er at veksling mellom apper kan lugge litt. Og jeg mistenker at Snapchat er synderen her, har ikke testet dette.

er dette på grunn av at den har 2gb ram eller annen forklaring?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hadde 32 GB versjonen av 5X i et par mnd og det var egentlig en ganske positiv opplevelse. Har egentlig ikke noe negativt å si om den utenom veldig få muligheter i kamerafunksjonen. Bra nok batteri, god lyd og rask og fin.

 

Legger du til 300 kr får du 32 GB som gir deg dobbelt så mye plass. Jeg synes det er verdt det.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Hadde 32 GB versjonen av 5X i et par mnd og det var egentlig en ganske positiv opplevelse. Har egentlig ikke noe negativt å si om den utenom veldig få muligheter i kamerafunksjonen. Bra nok batteri, god lyd og rask og fin.

 

Legger du til 300 kr får du 32 GB som gir deg dobbelt så mye plass. Jeg synes det er verdt det.

Sitter nå med en Galaxy s4 som reservetelefon, og den er rimelig seig å bruke. Vil nexus 5x være en verdig oppgradering frem til de nye nexustelefonene kommer?`

Endret av oleskaren
Lenke til kommentar

Nexus 5x er god for pris av 2500,- men... den lugger litt, kan ikke virke så snappy man ønsker av en pure android telefon. 

Jeg har ingen andre gode forslag utenom kanskje LG G4 i den prisklassen. 

Er det jeg har tenkt også.. LG G4 er satt ned til 3000 på cdon nå så vurderer den fremfor nexus 5x nå.

Lenke til kommentar

 

Nexus 5x er god for pris av 2500,- men... den lugger litt, kan ikke virke så snappy man ønsker av en pure android telefon. 

Jeg har ingen andre gode forslag utenom kanskje LG G4 i den prisklassen. 

Er det jeg har tenkt også.. LG G4 er satt ned til 3000 på cdon nå så vurderer den fremfor nexus 5x nå.

 

Den er hvertfall godt likt av flere jeg kjenner, men igjen... dette er budsjett telefon, så man kan ikke forvente all verden! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg opplevde ikke noe lugging i min 5X. Kanskje jeg ikke hadde den lenge nok.

LG G4 var en gedigen skuffelse da jeg hadde den, men hver sin smak.

Lenke til kommentar

Kun gode erfaringer med 5x. Nå er jeg nok ikke av de tyngste brukerne mtp. spill eller lignende, og Snapchat er fortsatt elendig (dog blitt bedre), men det er jo ikke telefonen sin feil at koden genereres av aper på speed. Den når sikkert ikke helt opp til toppmodellene for tiden, men det er mye telefon for pengene sammenlignet med mye annet.

 

Kommer aldri til å ha noe annet enn vanilla Android på telefonen min igjen hvertfall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...