Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Desktop vil ikke sende ut video.


Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en Packard Bell iMedia S1800 som jeg fikk etter min mor, da hun fikk problemer med den, og kjøpte seg ny. Jeg fikk denne til å fungere skikkelig igjen, men har nå, etter 3 mnd. merket problemer med maskinen.
En dag tidligere denne uken, skulle jeg skru på maskinen, og gjøre noe arbeid på den. Jeg merket fort at noe var galt, da det kom et langt "pip"med en gang jeg startet maskinen. Dette er ikke normalt, da jeg vanligvis bare får kun et kort pip ved oppstart fra BIOS. Jeg koblet fra strømkabelen umiddelbart, og koblet den inn igjen. Da kom det vanlige korte pipet, men jeg fikk ingen bilder fra skjermen. Jeg såg på skjermen, at den visste at det var videosignal kommende ut fra maskinen, men jeg fikk ikke noe bilde på skjermen. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men håper at det ikke er et "fried" motherboard. Jeg håper noen her kan hjelpe meg å finne problemet. Jeg tok ut HDDen, og koblet den i en gammel, fungerende maskin, og fikk ut de viktigeste filene, og rett og slett reddet det jeg trenger.

Jeg håper at noen her kan hjelpe meg med dette problemet, da det jeg ville blitt ekstremt glad for å få denne maskinen tilbake.

 

Takker på forhånd for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det er mulig å konkludere med at det er hovedkortet som er defekt ennå. Det må feilsøkes.

 

Har du manualen? Står det evt. noe om hva 1 lang beep code betyr?

 

Virker skjermen med en annen pc (f.eks. en bærbar hvis du har dette)?

 

Dessverre så bør man ha psu-tester og post-tester i den videre feilsøkingsprosessen, men det er noen ting man kan gjøre uten disse verktøyene.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har nå fått maskinen opp å gå igjen. Det viste seg å vere skjermen som var defekt. Jeg merket dette da jeg skulle koble HDDen til en annen PC jeg hadde liggende, og koblet til samme skjermen.. Jeg har nå fått opp en ny skjerm, som skal bytte ut den gamle.

 

Takker for god hjelp på denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...