Gå til innhold

Flerkultur ødelegger det sosiale samholdet i vesten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle andre etnisiteter får ha landene sine i fred, pule ut av kontroll, og øke ressursbruken drastisk, uten at det er rasistisk.

 

Hvilke andre land da? Du er klar over at ordet "flyktning" faktisk innebærer at det må være noe å flykte fra, og et trygt sted å flykte til?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil en monokultur bli ødelagt når andre kulturer kommer inn og får fotfeste. Spørsmålet er hva som er ønsket. Et flerkulturelt samfunn er ikke nødvendigvis et dårligere samfunn, se f.eks. USA.

 

Det som er galt er når folk i et homogent samfunn som vårt, blir lurt til å tro at innvandring ikke vil endre samfunnet. Endringer vil skje, noen gode, andre mindre gode, og ganske sikkert noen vi skulle vært helt foruten. Innvandring i den skalaen vi har hatt de siste årene, er samfunnsomveltende. Dette burde ikke skjedd uten en lang og solid demokratisk debatt om konsekvenser, hvor innvandringsstopp er et reelt valg.

Lenke til kommentar

Tror ikke det hadde vært rare forskjellene mellom folk og deres ønsker hadde det ikke vært for våre egne hjernevaskede som ikke kommer overens med hjernevaskede innvandrere.

 

Det er ikke menneskene, verken her eller der, som er problemet. Det er de polariserende holdningene religionen gir dem. Det hele greit illustert med artikkelen i Dagbladet idag, hvor kristne privatskoler lærer villig bort om den snille Jesusen og den onde mohammeden....

 

http://www.dagbladet.no/2016/05/03/nyheter/innenriks/religion/skole/44094917/

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Flerkultur utvikler det sosiale samholdet her i vesten, og hadde det ikke vært for at vi må snakke om og diskutere for og imot, ville det sosiale samholdet blitt liggende å ruste i stillhet

 

Frykt for endringer er det det som ødelegger samholdet

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Man kan jo se på om egne holdninger gir seg praktiske utslag som medfører større eller mindre samhold i det daglige, og ut fra egen fornuft se om man er del av problemet eller del av løsningen 

Lenke til kommentar

Tja, er det flerkulturen eller fremmedfrykten som ødelegger det sosiale sammholdet mon tro?

 

Til tross for at vi kanskje ikke liker innrømme det; Vi er alle genetisk disponert for fremmedfrykt. Det er en menneskelig egenskap som hører med til vårt overlevelsesinstinkt. 

 

Opp igjennom historien har fremmede mennesker alltid vært det farligste for helsa di ; Frykten er med andre ord reell.

 

Det er også historisk få nasjoner med store innslag av flerkultur som har overlevd. Mange av disse har endt med borgerkrig eller splittelse av landet. 

 

Selv personlig frykter jeg ikke fremmede mennesker fra andre kulturen. Jeg reiser ofte til ikke-vestlige land for å suge til meg nye kulturelle impulser. Bor også i et muslimsk land deler av ordet så jeg kan ikke akkurat si jeg er så fryktelig redd for hverken muslimer eller andre fremmede. 

 

Føler meg faktisk uendelig mer trygg i Istanbul og Ankara enn jeg ville gjort i Oslo. Og det til tross for at disse byene har opplevd noen terror angrep.

 

Men allikevel så mener jeg vi må ha en strengere innvandringspolitikk - denne meningen er ikke basert på frykt men på økonomi og de store utfordringene det har vist seg å være når man skal integrere ikke-vestlige til vestlig kultur. 

 

Sverige er skrekk eksempelet på hvordan man IKKE skal styre en stat og jeg ønsker ikke at Norge skal følge etter i deres fotspor. 

Endret av WubWub
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Men allikevel så mener jeg vi må ha en strengere innvandringspolitikk - denne meningen er ikke basert på frykt men på økonomi og de store utfordringene det har vist seg å være når man skal integrere ikke-vestlige til vestlig kultur. 

 

Sverige er skrekk eksempelet på hvordan man IKKE skal styre en stat og jeg ønsker ikke at Norge skal følge etter i deres fotspor. 

 

 

Ja økonomi og å sikre en framtidig velfungerende velferdsstat er ihvertfall en rasjonell og kanskje på sikt legitim grunn for å fremme en strengere innvandringspolitikk (spesielt om det ikke hadde vært snakk om Norge;)), kontra rasisme som jo virker å være hovedgrunnen til de fleste her om dagen. Og rasisme spirer vel ut av fremmedfrykt, så da er det vel gjerne det som det hele bunner i. Banalt men sant. 

Lenke til kommentar

 

Opp igjennom historien har fremmede mennesker alltid vært det farligste for helsa di ; Frykten er med andre ord reell.

 

 

Mange er livredde for slanger og/eller edderkopper - selv de som ikke er farlige for mennesker.

Da er frykten irrasjonell - akkurat som din fremmedfrykt (?).

 

Slange- og edderkoppskrekk kan i de aller fleste tilfeller kureres med enkle midler.

Det finnes empiriske bevis på at det samme gjelder fremmedfrykt.

 

Statistisk sett er det ektemann/samboer/kjæreste som utgjør den største trusselen mot en kvinnes liv.

Bør vi av den grunn forby menn og kvinner å bo sammen?

Eventuelt utvise den ene gruppen? (Det blir vel vi menn som må dra - som vanlig.)

Lenke til kommentar

 

 

Opp igjennom historien har fremmede mennesker alltid vært det farligste for helsa di ; Frykten er med andre ord reell.

 

 

Mange er livredde for slanger og/eller edderkopper - selv de som ikke er farlige for mennesker.

Da er frykten irrasjonell - akkurat som din fremmedfrykt (?).

 

Slange- og edderkoppskrekk kan i de aller fleste tilfeller kureres med enkle midler.

Det finnes empiriske bevis på at det samme gjelder fremmedfrykt.

 

Statistisk sett er det ektemann/samboer/kjæreste som utgjør den største trusselen mot en kvinnes liv.

Bør vi av den grunn forby menn og kvinner å bo sammen?

Eventuelt utvise den ene gruppen? (Det blir vel vi menn som må dra - som vanlig.)

 

 

Slanger ufarlige? De dreper over 90 000 mennesker hvert år. Det er ikke irrasjonelt å frykte det som meget vel kan ende livet ditt. 

 

Men det tallet er ingenting sammenlignet med mennesker som har blitt drept av andre mennesker.

 

Hvilken fremmedfrykt sikter du til hos meg? Jeg frykter ikke fremmede med mindre situasjonen tilsier at jeg burde det - f.eks en gjeng som oppfører seg truende eller aggressivt. 

 

Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med spørsmålet om vi skal utvise menn eller forby samvær mellom kjønnene. Er det noe poeng du vil frem til eller lurer du genuint på om vi burde gjøre det? Isåfall er svaret mitt et rungende: nei. 

Lenke til kommentar

 

Alle andre etnisiteter får ha landene sine i fred, pule ut av kontroll, og øke ressursbruken drastisk, uten at det er rasistisk.

 

Hvilke andre land da? Du er klar over at ordet "flyktning" faktisk innebærer at det må være noe å flykte fra, og et trygt sted å flykte til?

 

 

 

 

post-388664-0-20101200-1462288149_thumb.jpg

post-388664-0-09832800-1462288208_thumb.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar

La oss gi Thoto og andre fredselskende spre-rumpeballene-for-Islam sosialistene at flerkultur er en verdi. Bare for saks skyld, la oss si at flerkultur er bra og at det er en verdi vi bør ha og kjempe for. La oss bare for ett sekund si at Thoto har rett. Hvordan skal man da takle en intolerant kultur som ønsker å dominere og fjerne den eksisterende kulturen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke det hadde vært rare forskjellene mellom folk og deres ønsker hadde det ikke vært for våre egne hjernevaskede som ikke kommer overens med hjernevaskede innvandrere.

 

Det er ikke menneskene, verken her eller der, som er problemet. Det er de polariserende holdningene religionen gir dem. Det hele greit illustert med artikkelen i Dagbladet idag, hvor kristne privatskoler lærer villig bort om den snille Jesusen og den onde mohammeden....

 

http://www.dagbladet.no/2016/05/03/nyheter/innenriks/religion/skole/44094917/

 

Kristendommen var vel ett problem for 600 år siden og er i nyere tid rimelig kastrert på godt og ondt. Takk for at du sidestiller ett eventyr hvorav det ikke finnes konsekvenser i virkeligheten med ett totalitær altomfattende verdenssyn hvor beviselig bunner ut i en historisk skikkelse som beviselig kan beksrives som pedofil voldelig krigsherre. 

Lenke til kommentar

 

 

Men allikevel så mener jeg vi må ha en strengere innvandringspolitikk - denne meningen er ikke basert på frykt men på økonomi og de store utfordringene det har vist seg å være når man skal integrere ikke-vestlige til vestlig kultur. 

 

Sverige er skrekk eksempelet på hvordan man IKKE skal styre en stat og jeg ønsker ikke at Norge skal følge etter i deres fotspor. 

 

 

Ja økonomi og å sikre en framtidig velfungerende velferdsstat er ihvertfall en rasjonell og kanskje på sikt legitim grunn for å fremme en strengere innvandringspolitikk (spesielt om det ikke hadde vært snakk om Norge;)), kontra rasisme som jo virker å være hovedgrunnen til de fleste her om dagen. Og rasisme spirer vel ut av fremmedfrykt, så da er det vel gjerne det som det hele bunner i. Banalt men sant. 

 

Rasisme kommer fra en rasjonell frykt for mennesker hvor man har hatt personlig kontakt og dette ikke gikk fredelig for seg. Toleranse for Islam derimot kommer av den gale teorien om at alle mennesker er like som vann som kan flyttes fra en vannbeholder til en annen og ta dennes form.

 

I teorien er altså toleranse riktig og rasisme galt, men i praksis er rasisme riktig og toleranse galt. Vi har alle fordommer mot folk vi møter utelukkende basert på deres utseende selv om vi (spesielt deg og dine) ikke liker å innrømme det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...