Gå til innhold

Tror Tesla kommer til å tape penger på Model 3


Anbefalte innlegg

 

Pga som consumer reports sier den er verdens beste bil, når den virker. 

Dette er VELDIG store ord du bruker her.

De fleste skjønner vel ikke at den er langt fra så unik som de fleste eierne tror.

Som på sin side ser ut til å være mest opptatt av eierkostnader, verditap nå, i fremtiden og evt når andre TSLA modeller kommer ut.

Bare til info, det er svært, svært vanlig å gå til det ekstreme når det gjelder å forsvare sine valg, og vurderingene er som oftest ikke objektive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Pga som consumer reports sier den er verdens beste bil, når den virker. 

Dette er VELDIG store ord du bruker her.

De fleste skjønner vel ikke at den er langt fra så unik som de fleste eierne tror.

Som på sin side ser ut til å være mest opptatt av eierkostnader, verditap nå, i fremtiden og evt når andre TSLA modeller kommer ut.

Bare til info, det er svært, svært vanlig å gå til det ekstreme når det gjelder å forsvare sine valg, og vurderingene er som oftest ikke objektive.

 

 

Om man ser på poengsummen så stemmer det jo, men ja det er store og overdrevne ord for å pøse på oppunder... 

Poenget er at bilen har fått best score av alle biler som er testet av CR, det betyr at den er noe verdt, kan man si.. 

Bilen er veldig bra, det syntes jeg både før og etter jeg kjøpte den. som de objektive testene til CR også tilsier. 

Lenke til kommentar

 

Hva er forskjellen mellom Tesla Model S og Tesla Model 3?

Annet enn karosseriet og motoren?

Størrelsen

Prisen

Kvalitetsfølelsen

Segmentet

Kundegruppen

Rekkevidden

Komforten

Ytelsen

 

Sikkert mer også, men i grove trekk.

 

Og takk for svar, så Model S er bedre på alle de punktene?

Er Model 3 noe å satse på, altså den vil ikke slutte å virke etter et par år?

Tåler dem den norske kulden bra?

Endret av Stars
Lenke til kommentar

 

 

Og takk for svar, så Model S er bedre på alle de punktene?

Er Model 3 noe å satse på, altså den vil ikke slutte å virke etter et par år?

Tåler dem den norske kulden bra?

 

 

S er nødvendigvis ikke bedre på alle punktene, da det sannsynligvis kommer opsjoner som man kan kjøpe for å lage den tilnærmet like god som model S, men poenget er at den skal være billig uten opsjoner og da er den nok ganske kjip uten. 

Tesla har hatt problemer med både S og X, og noen av de har sluttet å virke etter bare noen år. Men Tesla ordner opp, og det er god garanti(8 år på batteri/drivlinje) på S og X, hvordan dette blir på 3 gjenstår og se. 

 

Ja bilene tåler kulde bra, men forbruket går opp og rekkevidde ned. 

Lenke til kommentar

 

S er nødvendigvis ikke bedre på alle punktene, da det sannsynligvis kommer opsjoner som man kan kjøpe for å lage den tilnærmet like god som model S, men poenget er at den skal være billig uten opsjoner og da er den nok ganske kjip uten. 

Tesla har hatt problemer med både S og X, og noen av de har sluttet å virke etter bare noen år. Men Tesla ordner opp, og det er god garanti(8 år på batteri/drivlinje) på S og X, hvordan dette blir på 3 gjenstår og se. 

 

Ja bilene tåler kulde bra, men forbruket går opp og rekkevidde ned. 

 

Ok takk, ser ut som Tesla-bilene ennå ikke er helt egnet for norske forhold.

Endret av Stars
Lenke til kommentar

 

 

Ok takk, ser ut som Tesla-bilene ennå ikke er helt egnet for norske forhold.

 

 

Tja vill ikke si det egentlig, de har de samme problemene i USA også. Det er bare at de ikke har fått helt kontroll enda. Men de nyere bilene har langt mindre problemer, jeg har ikke hatt noe nevneverdig enda, men så har jeg bare kjørt 8000. Den hadde dog noen feil fra produksjonen, men ikke etter jeg fikk den :) 

 

Men at de enda har problemer, det er det ingen tvil om. Men det kommer seg, heldigvis. 

Lenke til kommentar

 

 

Model S får jo nesten stryk på kvalitet og modell X ser så langt ut til å være av like dårlig kvalitet.

 

Er det din personlege dom, eller har du lese dette i eit eller anna tysk bilblad?
Nei, Tesla er ikke en konkurrent til S-klasse o.l. Den er en konkurrent til "ordinære" biler som A5/7 o.l.

Det er BMW 7-serie, Audi A8 og Mercedes S-klasse Tesla Model S normalt vert samanlikna med i utanlandske testar. Ingen ordinære bilar har autopilot, går 0-100 på under 3 sekund, kan fjernstyrast, får automatiske programvareoppdateringar, osv. I internasjonal presse vert Tesla samanlikna med andre bilar i sin prisklasse, og kjem svært godt ut av det.

 

Det kan kanskje være litt vondt å lese for en som er nyfrelst,

 

Hersketeknikkane dine kan du reise lenger inn i byen med. Dei går berre utover deg sjølv.

 

men det er eierne selv som rapporterer dette. Om eierne kommer fra Tyskland, Norge eller hjemlandet USA er fullstendig irrelevant (unntatt for hardbarka fanboys som tror på en konspirasjonsteori om at tysk bilindustri forsøker å legge ned Tesla).

 

Javel? Eg les fleire fora i fleire land, og ser ingen som gjev Model S stryk på kvalitet. Tvert imot. Men dei er vel automatisk "hardbarka fanboys" fordi dei har kjøpt Tesla? Finst det nokon som trur på denne konspirasjonsteorien du nemner, eller er det ein stråmann?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja bilene tåler kulde bra, men forbruket går opp og rekkevidde ned. 

 

Ok takk, ser ut som Tesla-bilene ennå ikke er helt egnet for norske forhold.

Med den logikken er ingen bilar eigna for norske fohold. :-D

 

Eg tykkjer det er fint å kunne trykkje på ein knapp 10-15 minutt før eg går ut, og komme til 21 grader varm og isfri bil midt på vinteren. Det sparer mykje tid og frustrasjon midtvinters, og påkledning med. Er ikkje det perfekt for norske forhold, veit ikkje eg.

 

Rekkjevidda er ikkje eit problem på småturar med ein Tesla. Skal du på langtur er forbruket berre marginalt høgare om vinteren, spesielt om du varmar opp medan bilen står tilkopla straumnettet. Spillvarme frå batteri, motor og elektronikk går til oppvarming av kupeen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For ordens skyld, vi snakker med en eier her?

Hardbarket sådan?

Fanboyisme er ingen tjent med, bare vit det.

Verken du selv, andre potensielle kunder eller firmaet du har kjøpt produktet av.

Siden du ikke har quotet noe vet jeg ikke hvem du refererer til, men jeg er en eier ja. En av de 97% som er fornøyd. Og som mange mener er fan boys.. Rart at dette kun gjelder Apple og tesla, ellers er en bare en fornøyd eier..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ordens skyld, vi snakker med en eier her?

Hardbarket sådan?

Fanboyisme er ingen tjent med, bare vit det.

Verken du selv, andre potensielle kunder eller firmaet du har kjøpt produktet av.

Å anklage noen for "fanboyisme" pga at de er fornøyd, er lite voksent. Og nei, har ikke Tesla.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For ordens skyld, vi snakker med en eier her?

Hardbarket sådan?

Fanboyisme er ingen tjent med, bare vit det.

Verken du selv, andre potensielle kunder eller firmaet du har kjøpt produktet av.

Å anklage noen for "fanboyisme" pga at de er fornøyd, er lite voksent. Og nei, har ikke Tesla.

 

 

Jeg er veldig enig, jeg opplever det daglig. Selv om jeg sier det som det er, Tesla har mangler men totalt sett er den en sabla god bil. Jeg skjønner at folk som ikke ser problemene til tesla blir kalt dette, men så snart man åpner med noe positivt om Tesla så er en fanboy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis dere ikke hadde vært så overdrevent positive kunne dere kanskje fått med dere flere.

Sånn som det er nå er det bare motbydelig og virker mot sin hensikt, ingen gidder engang å høre på det.

 

Det er tydligvis noen som gidder å høre når det konstant blir kommentert på med fanboy, det er ikke vår feil at Tesla lager gode biler totalt sett, som i tillegg har bedrings potensiale. Rart vi er ivrige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare fortsett som dere gjør, klarer sikkert å skremme vekk flere.

Btw: http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-norge-sliter-med-aa-betale-regningene-sine/a/23670302/

 

Poenget er vell omvendt, noe jeg tror det også gjør. Iallefall når jeg ser på min omgangskrets etter jeg kjøpte min. Men du må gjerne vise til at det skremmer vekk folk.

 

Er ikke særlig bekymret, var lignende sak for noen år tilbake. Etter hva jeg har forstått er det normalt for selskaper og ha mye slike saker på seg. 

Lenke til kommentar

Er ikke særlig bekymret, var lignende sak for noen år tilbake. Etter hva jeg har forstått er det normalt for selskaper og ha mye slike saker på seg. 

 

Akkurat...

 

 

 – Er det vanlig at en bilimportør pådrar seg dette i et så stort omfang?

– Jeg har vært i bransjen noen år og aldri hørt om noe lignende, svarer Berg.

– Tjener ikke et selskap nok penger til å betale regningene nå, får de i hvert fall store utfordringer om markedet kjøler seg litt ned.

Berg presiserer at han ikke kjenner årsaken til Teslas inkasso-situasjon og uttaler seg på prinsipielt grunnlag.

 

For ordens skyld:

 

 

 

Arne Berg er partner i Automotive Consulting Group (ACG) og har tidligeree vært leder av importselskapene for blant annet Chrysler, Mercedes-Benz og Subaru.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...