Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mysteriet med den forsvinnende oljen


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Har da ordnet meg en Kawasaki ER6F 2008, den har gått under 10k km.

 

Når jeg i dag skulle starte den var olje-vinduet helt tomt (på sidestøtta). Greit nok, fylte på iallefall en 0,5-0,7L olje så det vistes ved øverste strek. 

 

Kjørte en liten tur, ingen ulyder eller noe som helst, ikke blårøyk ut eksosen. Men nå når jeg sjekket igjen etter at den har stått er nivået lavt igjen?? Ingen synlige lekkasjer på hverken sykkel eller bakken under. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sykkelen må stå oppreist på flat mark når du sjekker oljen. Pass på at oljen får nok tid til å legge seg hvis du nettopp har kjørt. Forøvrig, hvis du får for mye olje i den, så kan du risikere at trykket blir så høyt at pakninger blir blåst ut. Dette skal stå forklart i manualen.

 

Dette kan godt mulig være svaret, utrolig elendig design, hvordan får en sjekket oljen alene? bikke sykkelen opp og sette seg på huk mens en holder? Skal sjekke dette etter jobb, kan jo fort være jeg har overfylt nå...

Lenke til kommentar

Det er definitivt litt brysomt å gjøre alene, men så lenge du er forsiktig og ikke for rask i bevegelsene, så skal det gå bra. Er oljevinduet på høyre side, så kan du ha støtten ute for å gi deg en liten ekstra sikring hvis sykkelen skulle velte vekk fra deg.

 

Høyre side ja, skal sjekke etter middag.

Lenke til kommentar

Det er definitivt litt brysomt å gjøre alene, men så lenge du er forsiktig og ikke for rask i bevegelsene, så skal det gå bra. Er oljevinduet på høyre side, så kan du ha støtten ute for å gi deg en liten ekstra sikring hvis sykkelen skulle velte vekk fra deg.

 

Da var det problemet løst, jeg renset en JIF-flaske og pumpet ut overflødig olje, veldig greit ;) Ingen lekkasjer og ingen olje i eksosen så satser på at det ikke ble noe varige men av den lille kjøreturen. Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...