Gå til innhold

Hvordan vise fingern til dette dritt samfunnet


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Du hadde nok digget denne karen :

 

"Norge er vel det dyreste landet i verden å være fattig i. .... ha-ha-ha, dritå dra jævla Norge, med hilsen i fra Bjarte fagerlid i Vejle i danmark"

 

Han er Audnedals store sønn (varer nok ikke lenge før de setter opp statue av han med teksten "Velkommen te' bygda , der ALLE kjenner ALLE !" under) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke inntrykk av at samfunnet er så overfladisk som du skal ha det til, i så fall vanker du i feil miljøer. De fleste av vennene mine studerer ingeniør, matematikk, medisin os.v., og er veldig unike alle sammen.

Dessuten utelukker ikke det ene det andre. Mennesker har konkurranseinnstinkt, og vil alltid gjøre visse forsøk på å se bra ut og virke kul for å f.eks. skaffe seg større nettverk, og tiltrekke seg drømmemannen eller drømmedama. Det betyr ikke at de ikke har innholdsrike liv i tillegg.

Det er heller ikke alle som har evner til å utrette store ting. De kan enten prøve å finne gleder i små ting, som f.eks. et godt måltid eller en ny hårklipp, et nytt pc-spill eller en vakker selfie. Eller bare slutte med å finne glede i noe av det de kan oppnå og så bli deprimerte. Det første er vel i følge deg overfladisk, men det er definitivt bedre enn en mengde deppa folk.

Livet blir vel overfladisk om man selv mener det er overfladisk... eller noe.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva vet du om hva disse like'rne egentlig gjør i kveld? Kanskje de gjør noen interessante ting. Kanskje de ser astronomi-dokumentarer, eller oppdrar en ny generasjon barn, eller jobber kveldskift i ambulanse og tar en kaffepause og klikker like for å vise at de ser deg. :) Kanskje den som trykket like er en sykepleier som nettopp har vært med å redde liv i akuttmottaket og nå slenger seg ned på sofaen og tenker "på tide å slappe av...wow, for et fint bilde av sola og Haatr"

Hvis du vet om noen som ikke "har et liv", dra dem med ut på et liv da, spør om de vil på telttur neste helg eller noe, istedet for å sitte på facebook. Utforsk et sted du ikke har vært før, i den lille biten av universet vi lever i. ;) 

Som sagt er livet kun så overfladisk som man ønsker det skal være. :) 

Klems fra meg  :huh:

Endret av Kablam
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ts, det høres ut som du er en sau som vil prøve å fremstå som en person upåvirket av sosiale trender, men du er alt for usikker og svak til å faktisk gjøre det. Jobb med deg selv og hva du ønsker i livet, sannsynligvis vil du aldri klare gi slipp på behovet for massenes aksept...trist.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres kanskje ut som det er litt narsissistiske tendenser som går her. Du må huske på at lykke ikke ligger i suksess og status, men i å f.eks være fornøyd med deg selv. Dine ambisjoner gjør deg opplagt ulykkelig, så her må du jobbe litt med selvtillit, og kanskje omringe deg selv med mennesker som har andre, mindre overfladiske, verdier.

 

All in all you're just another brick in the wall. Fokuser på deg og dine nære, gjør det som du liker og det som gjør deg glad, istedet for å prøve å bli noe stort og bli utslått fordi du ikke får nok likes på Facebook-bildene, eller du ikke har 7 siffer på bankkontoen din.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres kanskje ut som det er litt narsissistiske tendenser som går her. Du må huske på at lykke ikke ligger i suksess og status, men i å f.eks være fornøyd med deg selv. Dine ambisjoner gjør deg opplagt ulykkelig, så her må du jobbe litt med selvtillit, og kanskje omringe deg selv med mennesker som har andre, mindre overfladiske, verdier.

 

All in all you're just another brick in the wall. Fokuser på deg og dine nære, gjør det som du liker og det som gjør deg glad, istedet for å prøve å bli noe stort og bli utslått fordi du ikke får nok likes på Facebook-bildene, eller du ikke har 7 siffer på bankkontoen din.

Lykke ligger i å se bra ut. Lykke ligger i status. Lykke ligger i å få 10x antall saftige fitter hver dag. Lykke ligger i å bli omringet av kresne bitches som vet de aldri får deg.

 

Dette er lykke i dette samfunnet. Postet et bilde av meg i bar overkropp, forstod  at folk reagerte, å se meg med six pack(selvfølgelig strammet magen skikkelig, og tok minst 20 bilder før jeg var fornøyd. og en del trening og diett). Var til og me ei fitte som jeg ikke hadde sett på et år som kontaktet meg. Vakkert, ikke sant? Samfunnet .Forstår du lykke nå?

Lenke til kommentar

Eneste jeg ser er at du ironisk trosser din egen førstepost der du klager over hvor overfladiske folk er, for å så bruke resten av tråden på å shitsmeare oss med narsissistiske verdier på mest mulig provoserende måte.

 

Men jeg skal gi deg benefit of the doubt, siden emnet i seg selv er interessant.

 

Edit for on-topic: Så hva mente du med førsteposten?

Endret av Gavekort
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du har rett, men det handler uansett ikke om hvem som har rett. At du venter på et "I told you so"

 

 

Vel, nå er vi etterhvert veldig mange som har advart mot denne utviklingen i veldig mange år.

 

Hva kan vi gjøre, annet et vårt beste? Vold er ikke aktuelt. Det har motsatt effekt. Det eneste vi kan gjøre er å spå det neste som skjer, og så vise folk at vi faktisk har rett.

 

Ikke mange årene nå før det blir muslimske demonstrasjoner i Oslo for at deres skikker skal være standarden.

 

post-388664-0-57778900-1461545587_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snip *åpningspost*

Føler med deg, broder. Samfunnet er kjipt og trist, men skal du overleve og lykkes bør du følge spillereglene. Eksponér deg i sosiale medier, ikke forsvinn fra dem. Juks på prøver, status er viktigere enn kunnskap. Lyv om hvor du står politisk, er du litt radikal må du smøre det kraftig inn. Og det er helt greit å være drittsekk, så lenge du er drittsekk mot folk med irriterende ansikter (de pene og uskyldige får mye plass i mediene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...