Gå til innhold

Kan ikke sende melding til Telenor


Anbefalte innlegg

Hei, skulle sjekke saldon min for første gang med denne telefonen. Jeg trykka send, også kom det en sånn popp up der det sto at meldingen koster penger. Jeg trykka med et uhell på ikke send og lagret det.

 

Vet noen hbordan jeg får send meldinger til Telenor og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Alle operatørene i Telia familien lar deg sjekke saldoen ved å ringe *150#. Det regnes som signalisering, og er gratis.

 

I Telenor familien må du sende en sms til 2255. I Norge er dette gratis, men i utlandet sørger Telenor for at det koster deg noen øre å sjekke saldo. De ser ingen grunn til å gi bort noe gratis når det er mulig å tjene en slant hist og her.

Lenke til kommentar

Du få sendt meldinga, det er ikke noe problem. Greia er at noen telefoner gir deg varsel når du sender meldinger til firesifrede nummer.

Det er operativsystemet som advarer. Noe av grunnen er muligens så apper ikke skal sende dyre SMS er i bakgrunnen. Du får da en advarsel om at "denne sms KAN koste penger". 

 

Meldingen ser slik ut:

 

 

uYXfk.png

 

 

For å oppheve en slik sperre må du gå til følgende meny:

Innstillinger->administrer apper->meldingsprogrammet

 

Et tips er å gå til menyen som viser alle kjørende apper. Den ligger kanskje på listen der. Hvis ikke må du liste alle og finne den der. Den har sannsynligvis meldingsikonet synlig.

 

Trykk på meldingsappen på listen og bla ned til du ser "send premium-sms" og sett ønsket valg der.

 

post-63221-0-78848200-1461352236_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...