Gå til innhold

Ny server til ARK survival evolved


Anbefalte innlegg

Tenkte bare å dele litt informasjon.

 

Etter å ha spilt på endel dårlige servere i ark som lagger etterhvert med masse folk og dårlige linjer på serverne har jeg nå ordnet meg en egen server som ikke vil eller kom til å lagge med mindre spillet som er bugget.

 

Serveren kjører Xeon E5 @ 3.9GHz, DDR4 ECC-RAM, og dual SSD disker for maks I/O. det er absolutt overkill med minne på den. linja står på en 1Gbps fiberlinje. pr dags dato er serveren plassert i Tyskland men blir snart flyttet til Oslo.

 

Direkte IP er: themavi.spillvert.no:27116, serveren heter ScandinavianStar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe vet ikke om navnet passer helt med mindre du forventer en overoppheting i nærmeste framtid.

 

har ikke spillet akkurat nå, men dersom det viser seg å bli litt interesse i denne tråden så kan det hende jeg skaffer det, har hatt lyst til å teste det lenge, men uten venner som spiller det så har det ikke blitt noe

Lenke til kommentar

Litt mer info om serveren, jeg kjører X10all, da det fortsatt tar mange dager å bygge seg helt opp. Har lagt inn nytt kart, The Center, dette er det nyeste kartet og er et utrolig morsomt kart, 40% større enn originalen.

 

Mods:

Grinder

Orp: en slags beskyttelse mot raid når man er offline.

Stack AB: gjør så man slipper å ha hundrevis av forskjellige stacks.

Har også lagt til Dino 240, men ikke aktivert den, synes dinoene er for lette, men det lar jeg spillerne på servern bestemme. Nå er den satt opp til lvl 120.

Lenke til kommentar

Serveren er helt nystartet så hender vi er oppe i 5 stk på kveldene.

 

Serveren ble startet for noen dager siden så ser ann hva folk vil av regler.

 

Er PvP, så langt ville vesten, jeg går for å hjelpe folk i nød, ser etter et hyggelig samfunn hvor folk kan spille sammen samt raide baser dem evnt kommer over hvis dem har lyst.

 

Jeg vil ikke ha autoturrets da disse er altfor kraftige og kan fort ødelegge for folk som vil komme seg fremover i spillet, feks du er på jakt etter et sted å sanke mineraler, flyr uheldigvis over en base og bom, død.

 

Vurderer også å kun tillate riding av baser med Orp aktivert, men ikke avgjort enda.

Lenke til kommentar

<<<OLD>>>Ja, er serveren død? Er selv på jakt etter en hyggelig server å slå meg ned på! Gjerne med litt mods.

 

Never mind, jeg fant serveren, og oi for et hærlig map! Her skal man bygge, her skal man bo! :)

finner den fortsatt ikke jeg.. hvordan fant du den??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tenkte bare å dele litt informasjon.

 

Etter å ha spilt på endel dårlige servere i ark som lagger etterhvert med masse folk og dårlige linjer på serverne har jeg nå ordnet meg en egen server som ikke vil eller kom til å lagge med mindre spillet som er bugget.

 

Serveren kjører Xeon E5 @ 3.9GHz, DDR4 ECC-RAM, og dual SSD disker for maks I/O. det er absolutt overkill med minne på den. linja står på en 1Gbps fiberlinje. pr dags dato er serveren plassert i Tyskland men blir snart flyttet til Oslo.

 

Direkte IP er: themavi.spillvert.no:27116, serveren heter ScandinavianStar.

 

Finner heller ikke serveren. Forøvrig et merkelig navn på serveren, tror jeg skal starte en som heter Titanic :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...