Gå til innhold

TEST: Logitechs nye toppmodell er et skikkelig råskinn


Anbefalte innlegg

 

 

Savner tiden da Logitech leverte mus av god kvalitet, virker som de nå har fått for seg at det ikke er lønnsomt å lage mus som holder nesten evig.

Min første Logitech mus brukte jeg jeg i over ti år, og den var akkurat like god som da den var ny, eneste grunnen til at jeg byttet den ut var at optisk sensor er overlegen kulemus, også var jeg vel litt lei av å rense den for dritt.

Hvorfor tror du kvaliteten er blitt dårligere? Jeg bytter ut mus langt hyppigere enn deg, men ikke fordi de går i stykker. Jeg bytter dem på impuls eller fordi jeg ønsker å prøve noe nytt. Jeg har brukt Logitech mest fordi jeg er et vanedyr. Har enda til gode å slite ut noen mus, og det gjelder både Logitech, Roccat og Microsoft muser.

 

Prøv å google "logitech mouse double clicking on single click"

 

Da det skjedde med min logitech(ca 1 år siden), så fant jeg ingen annen mus fra logitech i ca samme prisklasse som ikke hadde det problemet. Så jeg kjøpte meg en billig spillemus i påvente på at de skulle rydde opp i det. Har ikke sett eller hørt noe om at logitech har tatt tak i dette eller kommentert det. Og når den billigmuse jeg kjøpte var minst like bra som logitech musa til 6-700 kr så har jeg gitt opp hele selskapet. Eneste jeg savner er free scroll hjulet til logitech.

 

W00t?!

Nå googlet jeg for å se hva du mener.

Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har iallefall eid 10-15 Logitech mus. (Som sagt jeg impuls-shopper litt. Noen kjøper klær, jeg kjøper tilbehør.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå googlet jeg for å se hva du mener.

Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har iallefall eid 10-15 Logitech mus. (Som sagt jeg impuls-shopper litt. Noen kjøper klær, jeg kjøper tilbehør.).

 

At du har hatt så mange mus er nok noe av grunnen til at du ikke har opplevd det. De kommer ikke med den feilen som ny, det er noe som oppstår etter en del bruk. Logitech ser ut til å ha gått over til å bruke brytere med dårligere kvalitet enn før. Om de har gått tilbake til brytere av høgere kvalitet nå, og om det gjelder alle eller bare noen av musene de lager vet jeg ikke, som sagt jeg har ikke hørt noe om at logitech har kommentert dette.

Jeg har forresten også hatt en sofamus fra logitech og på den så gikk feste til batterilokket i stykker etter ett år med lite bruk.

 

Hos meg oppstod det etter ca 2 års svært flittig bruk, brukte den både på jobb og hjemme. En person som bare leser litt nyheter, sjekker innom facebook en gang i blant, og kanskje spiller en time eller to til dagen, kunne sikkert brukt den i mange flere år uten problemer. Folk som kjøper ofte nytt styrer så klart unna hele greia.

 

Da jeg leste rundt om på nettet om dette så fant jeg folk som fikk sin byttet og hva kvitt problemet, mens andre var mer uheldig og gikk igjennom 2-3 iløpet av et år. Også var så klart noe som deg, som aldri har hatt problemer. Problemet for min del med dette, er at logitech ikke på noen måte har tatt tak i det og at så veldig mange har hatt problemer. Som da har ført til at jeg har mistet tilliten til selskapet. Når da en billigmus viser seg å gjøre jobben like bra, så ser jeg ikke noen grunn til å bruke dobbelt så mye penger på en mus som kanskje/kanskje ikke er av god kvalitet. Blir spennende å se hvor lenge billigmuse mi holder, ca 1,5 år gammel nå og like god som ny.

Lenke til kommentar

 

Nå googlet jeg for å se hva du mener.

Dette har jeg aldri opplevd, og jeg har iallefall eid 10-15 Logitech mus. (Som sagt jeg impuls-shopper litt. Noen kjøper klær, jeg kjøper tilbehør.).

 
At du har hatt så mange mus er nok noe av grunnen til at du ikke har opplevd det. De kommer ikke med den feilen som ny, det er noe som oppstår etter en del bruk. Logitech ser ut til å ha gått over til å bruke brytere med dårligere kvalitet enn før. Om de har gått tilbake til brytere av høgere kvalitet nå, og om det gjelder alle eller bare noen av musene de lager vet jeg ikke, som sagt jeg har ikke hørt noe om at logitech har kommentert dette.

Jeg har forresten også hatt en sofamus fra logitech og på den så gikk feste til batterilokket i stykker etter ett år med lite bruk.

 

Hos meg oppstod det etter ca 2 års svært flittig bruk, brukte den både på jobb og hjemme. En person som bare leser litt nyheter, sjekker innom facebook en gang i blant, og kanskje spiller en time eller to til dagen, kunne sikkert brukt den i mange flere år uten problemer. Folk som kjøper ofte nytt styrer så klart unna hele greia.

 

Da jeg leste rundt om på nettet om dette så fant jeg folk som fikk sin byttet og hva kvitt problemet, mens andre var mer uheldig og gikk igjennom 2-3 iløpet av et år. Også var så klart noe som deg, som aldri har hatt problemer. Problemet for min del med dette, er at logitech ikke på noen måte har tatt tak i det og at så veldig mange har hatt problemer. Som da har ført til at jeg har mistet tilliten til selskapet. Når da en billigmus viser seg å gjøre jobben like bra, så ser jeg ikke noen grunn til å bruke dobbelt så mye penger på en mus som kanskje/kanskje ikke er av god kvalitet. Blir spennende å se hvor lenge billigmuse mi holder, ca 1,5 år gammel nå og like god som ny.

 

 

Har et logitech DiNovo-sett fra 2006 eller noe i den duren, der jeg har irritert meg over dette problemet en tid. Trodde det kunne ha noe med driveren å gjøre. Har en annen trådløs mus koblet til som backup dersom jeg har glemt å lade, og ikke kan vente med å bruke PCen.

 

Så da har jeg litt å leke meg med når jeg er hjemme, våken, og ingen andre i huset til å forstyrre meg.

 

Har vært trofast logitechbruker i maaaange år nå, og er ikke skremt av problemet. Men om det virkelig er pga dårlig plast som gir oppbygging av statisk elektrisitet som skaper problemet, eller om det er bladfjæra som er dårlig pga. elendig kvalitet i microswitchen, så er det kanskje på tide å vurdere trofastheten.

 

Satser på at mitt problem rett og slett skyldes den lange alderen på dette settet.

 

Edit: 2000,- bare for pc-mus er rimelig mye penger, og ikke verdt det. Hadde det kommet med et flott tastatur, så kanskje.

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Flott test. Kun en ting: Dessverre er det ikke mulig aa stille in brightness paa solid farge, men dersom du setter lighting effect til Breathing, kun logo, og brightness til la oss si 50% faar du fortsatt en sjef effekt samt ca 31-32 timer med batteri paa 1000 hz. Du har ikke lyst til aa pulse DPI-viseren, og det er heller ingen vits siden den uansett timer ut etter noen sekunder. Det er viktig at den vises med 100% styrke naar du endrer.

 

Veldig fin mellomting, blir sikkert mindre varm ogsaa da.

 

Musen er topp, jeg kjoepte den for 1.5 uker siden etter at G303 ble for liten for meg (musesyke-fremkallende, jeg har stoerrelse L i hansker).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...