Gå til innhold

ANMELDELSE: Dark Souls III


Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som foretrekker PvE, og egentlig hater å bli invadert, men evner faktisk å forstå at det er en del av spillet. Det er også frivillig i form av bruk av ember. Ønsker jeg ikke å bli invadert, så bruker jeg rett og slett ikke en ember. Verre er det ikke.

Så klart, men for folk som vil spille coop så er det ingen vei rundt desverre. Jeg ser også at det er en del av spillet, men å bli invadert så mye som jeg har blitt i blant blir for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hater invasions, så om du har 100, så har du en helt annen glede av spillet enn meg. Joina blue sentinels kjapt, og syns det er langt kulere å bli summoned til å ta rotta på en invader. Når du tenker på alle fordelene mange feige invaders har av å prøve å dra hosten inn i fiender, er det bare rett og rimelig at vi kommer 3 stykker for å eliminere han

Lenke til kommentar

Dette spiller er jo ikke no annet enn en "dodgeroll simulator"!

Fantastisk kampsystem, sier du?

Alle kampene er jo helt like når det kommer til fremgangsmåte: rull, rull, rull, rull og så må vi rulle enda litt mer, til vi klarer å komme bak fienden og slå ham i ryggen. Så gjenta vi til fienden er død.

 

Finnes ikke noe fantastisk med et kampsystem som er så mye basert på timing og gjenta det samme for hver eneste mob man møter gjennom hele spillet.

Denne spillserien får altfor mye kred en den fortjener.

Sammenlign det med Batman-spilla, du.....press X, press firkant, press trekant.....osv. Har slita meg gjennom et nivå med noen staker med doble sverd som høgga meg i småbiter uansett hva jeg gjorde. Så kampsystemet er langt mer avansert enn du vaser om....

Lenke til kommentar

 

Bra at dere nå har oppdatert spillets karakter.

 

Vil 8 / 10 være aktuelt for en som kommer til å spille kun som "enkeltspiller" og unngår multiplayer eller vil det her også være snakk om 8 / 10 eller mer / mindre?

Definitivt. Karakteren er fyrst og fremst basert på einspelaren. Anbefaler sterkt å spele utan guides, og utan samarbeid med andre. Det blir vesentlig vanskelegare, men det er ei heilt anna oppleving.

 

Vil ikke anbefale det i det hele tatt. Med to små unger i hus, kunne jeg spilt DS3 til 2017 uten å bli ferdig ute hjelp fra andre. Er ikke så greit å si til kidsa at pappa skal sloss med en boss for 20 gang på rad når det er leggetid. Hilsen voksen spiller

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bare jeg som syns DS3 var litt skuffende? Spillet ser jo utrolig flott ut og kontrollene er jo like bra som de andre, men syns spillet var veldig kort og det var lite variasjon i områdene. Jeg spilte først DS2 og likte hvordan du hele tiden kom til nye områder der, og syns også det føltes som ett lengre spill i DS1, med flere områder.

 

Håpet i DS3 at når man følte at man nærmet seg slutten at man da kom til å få enda flere områder man måtte dra til før man dro til siste boss, slik som i DS2. Nå skal det sies at det føltes mye mer ut som en ordentlig verden i DS3, men det er jo ganske få områder man drar til, det er mye mindre fiende variasjon enn i de tidligere spillene og de fleste områdene har den samme "feelingen" for min del. Gleder meg til utvidelsen som kommer om 3 uker, håper det er flere områder der, og ikke at vi bare får 1 område å bane vei igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg likte det godt og står mellom dette og DS1 som min favoritt. Jeg synes faktisk DS2 var altfor langt og jeg var såpass lei mot slutten at jeg ikke gadd å ta DLC; jeg mener DS er spill som er laget for å spilles flere ganger og da kan ikke en enkelt gjennomspilling ta oppmot hundre timer. Jeg likte også at de har kuttet ut oppgradering av rustninger slik at man fritt kan bytte rustning etter hva som passer til forskjellige scenarioer i stedet for å være bundet til et sett. Det jeg ikke likte er hvor lang tid det tar før magi er noe tess; fiendene er veldig raske i dette spillet og tidlig i spillet tar spells lang tid å kaste og gjør ikke spesielt mye skade, så jeg endte opp med å slåss med sverd gjennom mesteparten av spillet selv om jeg egentlig gikk for en magiker. Det er også bare noen få spells som er brukbare, til tross for at det er hundrevis å velge mellom. Pluss for at de videreførte fra DS2 at man kan teleportere mellom bonfires helt fra starten av, for i DS1 ble det altfor mye trasking frem og tilbake...men der var magi faktisk bra. Minus for at de videreførte fra DS2 at man snakke med en spesifikk person for å levle - så unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Vurderer å prøve meg på Dark Souls universet, men trenger noen tips da jeg har null kjennskap til det.

 

Jeg er veldig glad i story og jeg liker å få med meg det meste en spillserie har å by på. Men jeg hoppet feks rett på Witcher 3 da jeg ikke klarer en slik grafikk som de forrige hadde. Og uansett hvor fantastisk Oblivion må være, hoppet jeg rett på Skyrim for et par år siden fremfor å spille Oblivion først. Nettopp pga mangelen på god grafikk i det.

 

Sliter med å idéen om Dark Souls 1, også denne gangen pga grafikk. Vil det være særlig dumt av meg å hoppe rett på toeren, eller går det greit? Hvis dere mener at jeg går glipp av noe helt spesielt ved å skippe 1-eren så bør jeg nok klare det. Men trenger noen tilbakemeldinger her først :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Vurderer å prøve meg på Dark Souls universet, men trenger noen tips da jeg har null kjennskap til det.

 

Jeg er veldig glad i story og jeg liker å få med meg det meste en spillserie har å by på. Men jeg hoppet feks rett på Witcher 3 da jeg ikke klarer en slik grafikk som de forrige hadde. Og uansett hvor fantastisk Oblivion må være, hoppet jeg rett på Skyrim for et par år siden fremfor å spille Oblivion først. Nettopp pga mangelen på god grafikk i det.

 

Sliter med å idéen om Dark Souls 1, også denne gangen pga grafikk. Vil det være særlig dumt av meg å hoppe rett på toeren, eller går det greit? Hvis dere mener at jeg går glipp av noe helt spesielt ved å skippe 1-eren så bør jeg nok klare det. Men trenger noen tilbakemeldinger her først :)

 

Har gjennomført Dark Souls 1, 2 og 3 (Utenom DLC'ene) uten å skjønne noe som helst av storyen. Det er så innviklet forklart men jeg vet det er enkelte blodfans som klarer å skjønne noe logikk i det hele, men jeg syns det er direkte dårlig laget og presentert. Jeg spilte det mest pga combat systemet og vanskelighetsgraden. 

Lenke til kommentar

Vurderer å prøve meg på Dark Souls universet, men trenger noen tips da jeg har null kjennskap til det.

 

Jeg er veldig glad i story og jeg liker å få med meg det meste en spillserie har å by på. Men jeg hoppet feks rett på Witcher 3 da jeg ikke klarer en slik grafikk som de forrige hadde. Og uansett hvor fantastisk Oblivion må være, hoppet jeg rett på Skyrim for et par år siden fremfor å spille Oblivion først. Nettopp pga mangelen på god grafikk i det.

 

Sliter med å idéen om Dark Souls 1, også denne gangen pga grafikk. Vil det være særlig dumt av meg å hoppe rett på toeren, eller går det greit? Hvis dere mener at jeg går glipp av noe helt spesielt ved å skippe 1-eren så bør jeg nok klare det. Men trenger noen tilbakemeldinger her først :)

Går fint å byrje på nr. 2 først, men eg trur du vil gløyme grafikken i DS1 ganske fort. Viss du laster ned DSFix på PC får du det uansett i 1080p+ og 60 fps, så då ser det vesentleg betre ut. DS1 er på lang veg det beste spelet, spesielt dei første 2-10 timane i DS1 er heilt fantastisk bra. 

 

At ein ikkje forstår noko av historien går vel mest på at ein ikkje følgjer med skikkeleg trur eg. Det er ingenting komplisert med forteljinga i seg sjølv, ein må berre få med seg detaljane. 

Lenke til kommentar

Er det egentlig så stor forskjell grafisk på Dark Souls 1-3? Jeg tenker nå at alle ser mer eller mindre like bra ut.

 

Det er ingen story i tradisjonell forstand i Dark Souls. Det er bare masse kryptisk tåkeprat som skal gi et vagt inntrykk av konteksten til hva du gjør, men det blir aldri fortalt hvordan det hele henger sammen. Personlig setter jeg pris på at spillene ikke er veldig storyfokuserte men heller lar konteksten være litt mystisk mens du kan fokusere på gameplayet.

 

Jeg ville kanskje begynt med 3 i stedet for 2 hvis du uansett ikke skal begynne med 1. 3 er noe forenklet (færre elementer å forholde seg til), gameplayet har et kjappere, mindre metodisk tempo (mer ala Bloodborne) og det er ikke like langt som 2, men det som er der har høyere kvalitet.

 

Alle tre er uansett toppspill, så man får ikke valgt feil.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...