Gå til innhold

Er dette virus og hvordan fjerner jeg det?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lastet ned et musikkprogram fra nettet for en stund tilbake. Det het LMMS, tror jeg. Jeg brydde meg selvfølgelig ikke så mye om å sjekke at det var fra en sikker utgiver og se under installasjonen at det ikke kom noe med når jeg installerte programmet. Nå har jeg fått et kinesisk program på PC'en og det kommer opp små vindu hele tiden, hvor det står masse på kinesisk. De er vanskelige å lukke for jeg vet jo ikke hva det står, og hvis jeg trykker på noe så kommer det opp et nytt vindu med noe annet. Jeg har vært inne på kontrollpanel og prøvd å avinstallere programmet, men da kommer det opp et vindu med tekst på kinesisk så jeg aner ikke hva jeg skal trykke på. Jeg har prøvd å trykke på alt som gikk an å trykke på, men ingenting funket. Teksten går ikke an å kopiere, sånn at jeg kan lime dem inn i et oversettingsprogram. Og jeg har også prøvd en app hvor jeg tar bilde av skriften og den klarte å oversette en setning, men resten klarte den ikke å oversette. Jeg var også inne i mappen Programfiler (x86) hvor jeg fant en mappe med masse filer med kinesiske navn. Når jeg prøvde å slette en enkelt fil eller hele mappen kom det opp at jeg ikke hadde tilgang til å slette filene. Og det sto ett eller annet om at jeg måtte være administrator for å gjøre det. Jeg var logget inn på administrator-kontoen da, men jeg er tydeligvis ikke administrator alikevell.. Jeg fikk også beskjed når jeg prøvde å slette filene at jeg ikke kunne slette de fordi de var åpne. Jeg prøvde da å åpne oppgavebehandler for å lukke de, men når jeg prøvde å klikke avslutt oppgave fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde tilgang. Det var flere av dem og noen av dem fikk jeg lukket, men de åpnet seg igjen av seg selv med en gang jeg hadde avsluttet de. Jeg har også prøvd å kjøre en scan med MalwareBytes Anti-Malware, men det funket heller ikke.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Hvordan kan jeg få det fjernet?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...