Gå til innhold

JM Data, er de seriøse?


Anbefalte innlegg

Kjøpte for en stund siden brukt 21"-skjerm fra JM Data. Synes prisen var bra, og skjermen ble levert på døren til avtalt tid etter bare noen dager. De forklarte at de ga 3 måneders garanti på brukt utstyr, og at de skulle sende kvitteringen i posten fordi de ikke hadde flere i bilen. Garantitiden har nå gått ut, men noen kvittering har jeg ikke fått. Svar på mail har jeg ikke fått, og ved nærmere undersøkelser viser det seg at firmaet heller ikke er oppført i Brønnøysund. Heller ikke de to som står som eiere er registrert der.

[EDIT: Undersøkelsen bestod i å søke i på www.brreg.no på JM Data, samt navnene de to eierne har oppgitt på sidene deres. Da fant jeg ikke noe.]

 

På sidene deres står det henvisning til QXL når det gjelder pålitelighet, og det som står der er det ikke noe å utsette på.

 

Er det noen andre som har erfaring med dem?

Endret av Daffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kompisen min prøvde å kjøpe en skjerm derfra uten noe bra resultat. Har ikke så altfor mangen detaljer å komme med, men servicen var treg og tok lang tid. Skjermen(e) han skulle ha fikk han aldri kjøpt på grunn av at de svarte for sent og var utsolgt. Han spurte om litt info om skjermer, men noe seriøst svar fikk han ikke.

Lenke til kommentar

Har snakket med dem på tlf et par ganger. Fått intrykk av at de ligger på soffa'n og røyker det meste av dagen med unntak av de to dagene i uka de er ute å kjører varer. Virker som de har kunskaper som en gjenomsnittlig hjemme-pc-bygger, og det skal ikke mye teknisk prat til før de faller av.

De opptrer mer som privatpersoner enn som firma. Vet ikke om de betaler moms.

 

Har intrykk av at de leverer det de lover, når de lover det, men hvis man noen gang skulle få bruk for garantien føler jeg meg ikke trygg på at det vil gå bra.

 

Har ikke handla der selv - ennå.

Lenke til kommentar

kjøpte skjerm der... bestillte en HP skjerm men fikk Dell skjerm... dem sa at dem hadde solgt den andre så jeg fikk en annen skjerm isteden. fikk skjermen var ganske førnøyd men da jeg tok den i bruk så var noe galt med skjermen, det var sånn vente vindu til win2000 som hadde bleiket seg fast midt på skjermen.. jeg betalte sammen pris for HP skjermen, men så sjekket jeg på internett så var Dell skjermen billigere den kosta faktisk 200 spenn billigere. Jaja jeg ble bøffa for 200 spenn :lol: ikke mye men forsatt... fikk ikke noe kvittering heller... :D

 

men skjermen funker forsatt så jeg gir ****** i det.. :woot:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Aldri mer JMData for min del. Etter tre defekte skjermer fikk jeg nok. Selv om skjermen jeg opprinnelig kjøpte (Tandberg 19" på QXL) kostet 860 kr, betyr ikke det at den skal være lik skrap av den grunn. Skjermen skulle være 2-3 år, og skulle ha kostet rundt 4000 kr ny. Bildet var helt j***ig; uskarpt og dratt horisontalt. De mente den var helt OK (???), men gikk med på å bytte den inn.

 

Fikk byttet den inn i en skjerm av merke Scott. Aldri hørt om merket før, og den "klikka" etter 15 min, dvs. fargene ble dratt utover. Ringte og avtalte at de skulle lev. enda en ny skjerm. Denne gangen en Fujitsu Siemens. Bildet var ok, men innstillingsmulighetene var mildt sagt elendige. En skikkelig billigskjerm.

 

Nå hadde jeg bestemt meg for å kjøpe en ny Samsung-skjerm, så derfor ønsket jeg å kvitte meg med JM-skjermen. Fikk faktisk solgt den til 450 kr, et tap på 410 kr, men jeg var bare glad jeg ble kvitt den. Men også den skjermen gikk til h***ete. Kjøperen ringte kort tid etter og sa at den kun hadde virket i kort tid før også den ble helt f**ka opp. Betalte han tilbake de 450 kr, men gadd ikke ta skjermen i retur. Hadde nå fått mer enn nok av skjermene til JM Data.

 

Nå sitter jeg med en Samsung SyncMaster 957DF, og er storfornøyd. Den er milevis bedre enn de tre skjermene jeg fikk fra JM. Til og med Samsung-en jeg hadde før, som var 6-7 år gammel og velbrukt, var bedre enn de skjermene de leverte meg.

 

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke ga en negativ karakter på QXL før det var forsent.

Lenke til kommentar

Kjøpte en Tandberg 21c for 4mnd siden. Kjørte faktisk til dem personlig. De holdt til i kjelleren i en enmannsbolig. Veldig koselig han karen jeg traff. Jeg fikk prøve skjermer og velge den jeg ville ha. Telefonene(4stk) ringte i ett. Fikk kvitering, og er fornøyd med skjermen. Utenfor stod en varebil som var stappafull av skjermer som var slengt hultertilbulter inni der(la oss håpe de var defekte). Kort fortalt :)

Lenke til kommentar
Nei det er ikke negativt i det hele tatt, han karen snakka om at de skulle flytte til andre lokaler. Besøkte faktisk også microplex da de også hold til i en kjeller/leilighet. Da var jeg så heldig at jeg fikk se mellom og velge casebadge, hehe.

Jepp. De har flyttet inn til nye lokaler nå. Ligger rett borti gata her. Bor 3 min. gange derfra. :)

Lenke til kommentar

Har kjøpt 2 skjermer derfra. De skal ha for at de er serviceinnstilt og hjelpsomme.

Men kvaliteten på skjermene er under pari. Ingen av skjermene har vært godt behandlet, og samtlige jeg prøvde der så tydligvis slitt ut.

Man får jo for hva man betaler, og ca. 1500 kr for en 21" skjerm er jo ikke så verst.

 

Er man kresen holder man seg unna og kjøper nytt og får full fabrikk-garanti.

Så enkelt er det ;-)

 

Richard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...