--==(Black_()_Fire)==-- Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Hei jeg har et super problem og lurte på om noen ville hjelpe meg. Jeg kjøpte et Powercolor 9800 Pro 128 Mb kort i forrige uke. Dessverre så stoppet viftten på kortet. Jeg skulle bytte det på Datakjeden i I Oslo men de fant et lite bulk på vifta og ikke ville bytte kortet så jeg kranglet litt og ga opp. Men så fikk jeg en ide fra en venn jeg dro ned til Datakejdeden på stovner og sa at jeg hadde fått dette kortet av enn venn som bursdags presang og ville bytte det der. Dem tok inn kortet men spurte etter kvitering. Er det noen som er så snill og gidder og fortelle meg om de har kjøpt det samme kortet som meg på Datakjeden på stovner slik at jeg kan få bytta kortet mitt. Det hadde vert super snilt. Ellers kan jeg få problemer Takk Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Juksemaker... Greit å være ærlig. Hent kortet hos Stovner og forsøk igjen i Oslo. Så lenge det ikke virkelig er deg som har laget den bulken på vifta så er jeg sikker på at du får byttet den uten problem. Be om å få prate med butikkansvarlig - de unge selgerne der skulle gått litt mer på skolen... Lenke til kommentar
Pysj`n Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Men er det ikke butikken som har bevisansvaret i slike saker? Det er jo de som må bevise om det er kunden eller under frakt dette har skjedd. Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
--==(Black_()_Fire)==-- Skrevet 21. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Sant det det er greit å være ærlig men når ikke butikksjefen engang tror på meg er det en annen sak. Jeg har ikke lagd bulken selv hvorfor skulle jeg ha gjort dette. Jeg snakket lenge med sjefen ved Datakejden i Oslo men han bare sa at jeg ikke fikk byttet kortet derfor ble jeg veldig sur etterpå og tenkte meg å prøve på stovner istdenfor. Noen andre som kan hjelpe med denne saken, eventuelt kan jeg bruke kviteringen fra oslo på stovner Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Viften skal ikke bule seg under normalt bruk, hvis den gjør det så kan ikke brukeren holdes ansvarlig. Heller kan brukeren ikke vite om dette er fabrikkasjonstandad eller har noe å bety for bruken, derfor kan han ikke klare å vurdere om han skal klage umiddelbart, hvis han i heletatt oppdager feilen. Det er først når han kommer til såkalt fagfolk at feilen blir oppdaget. De har sansynligvis solgt et kort med feil på til full pris. Og vifta stoppa. Et ordtak heter: "Den som fisen fyrst blir var, den er fisens rette far" Ta en telfon til forbrukerrådet og få medhold. Krev erstattning for hva denne dikkinga har kostet deg. Behandling av reklamasjoner har de inkludert i prisen alikevel. Hører at Komplett leverer ut vifter gratis uten videre hvis man ringer og sier at det er feil i dem. Og gjør som oslo72 sier. Endret 21. november 2003 av sveinsel Lenke til kommentar
--==(Black_()_Fire)==-- Skrevet 21. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Ok skjønner men hva burde gjøre i det tilfelle jeg er nå skjermkortet mitt ligger på Datakjeden i stovner. Og dem har tatt inn kortet for å se på det mannen sa at jeg måtte vise kvitering så skulle han bytte ut kortet. Lenke til kommentar
--==(Black_()_Fire)==-- Skrevet 21. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Ok skjønner men hva burde gjøre i det tilfelle jeg er nå skjermkortet mitt ligger på Datakjeden i stovner. Og dem har tatt inn kortet for å se på det. Diskmannen sa at jeg måtte vise kvitering så skulle han bytte ut kortet. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Hvis du ikke har extreme penge problemer kan dujo bare hente kortet og kjøpe deg en ny gpu kjøler tildetfor en >300kr så har du spart deg for mye bry, og fått ett bedre skjermkort. Dette er hvertfall noe jeg vet jeg ville/har gjort. Lenke til kommentar
--==(Black_()_Fire)==-- Skrevet 21. november 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Jeg har allerede bestilt en ny vifte men hva hvis nå det har skjedd noe med skjermkortet da. Går da ann å bruke kviteringa fra Datakejden i Oslo på Datakjeden i Stovner jeg har veldig kyst på bytta kort. Noen andre som også kan hjelpe Endret 21. november 2003 av niket Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Nå tror jeg Datakjeden eies av flere eiere. Det var nok lettere når det var Komplett som eide de. Kvitteringen gjelder nok bare for den butikken det er snakk om. Skjønner ikke hva problemet er - be om å få hente ut kortet på Stovner og sett på den vifta du har bestilt. Mener uansett at det er Datakjeden Oslo som SKAL gi deg nytt kort, og jeg ville tatt det opp med de en gang til. Og hvorfor spør du dette forumet om du kan bruke kvitteringen fra Oslo på Stovner? Litt lettere å ringe Stovner vel? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 21. november 2003 Rapporter Del Skrevet 21. november 2003 Hvis det er så ille kan du jo bare komme med kvitteringen og si : "Ojj, kjøpte jeg ikke dette hos datakjeden da? Er ikke det her?" Så får du værtfall igjen kortet ditt uten mere mas.. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå