Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føles som om noe "sitter fast" i svelget :S


latrocinium

Anbefalte innlegg

Hei, og takk for at du tar deg tid.

Jeg lurte bare på om noen andre har opplevd dette før. Usikkerheten på hva dette kan være er så veldig skremmende, selvsagt skal jeg til legen så fort påsken er over og legekontorene åpner, men i mellomtiden tenkte jeg bare å rådføre meg litt her inne, se om noen kan roe meg litt ned fordi google gjør i alle fall ikke det.

 

Det føles som om en brødsmule på størrelse med en ert sitter fast (eller bare en ert) i svelget rett bak tungen, for å beskrive følelsen. Uansett hvor mange ganger jeg svelger så fjerner den seg ikke, og igår prøvde jeg noe så dumt som å svelge en hel brødskive uten å tygge den for å se om det var noe som kunne rives løs og dyttes videre ned i magen, det anbefaler jeg ingen andre å gjøre og det var nok idiotisk, men desperasjonen for å få vekk denne klumpen tok overhånd.

Jeg har ingen smerter, ikke vansker for å puste eller svelge, altså ingen irritasjoner som hes stemme eller noe som helst bortsett fra at denne klumpen sitter der, den kom for to dager siden. Det er så ekkelt også fordi hver gang jeg svelger føles det som om jeg får "dyttet den litt ned", men neste gang jeg svelger igjen så kjennes det ut som om den har krøpet opp, som om det er et insekt eller noe med et stort hode som prøver å komme ut men som blir svelget ned hele tiden (du skjønner kanskje nå det begynner å gå veldig på nervene mine). Jeg klarer ikke å se noe når jeg lyser med lommelykt i munnen, ikke på drøvelen, ikke bak på tungen, ingenting dessverre.

 

Som betyr at da må det være en slags klump, kvise? Cyste? HPV? Jeg nevner HPV siden jeg er en av få heldiggrisene som tidligere har hatt utbrudd litt lenger nede og har måttet bruke dette blå, etsende syremiddelet for å svi vekk j-skapet. Men er ikke neste skritt da halskreft?

 

Som nevnt litt oppi her så hjelper liksom ikke google fordi uansett hva man googler' så kommer det bare "yep, you have got cancer" opp, men vanligvis så er det jo bare en helt annen filleting.

 

Hvis du kan hjelpe, fortelle meg kanskje at du har hatt det samme før og det ikke er noe, eller om det faktisk kan være noe, hva som helst, så tusen takk. I alle fall tusen takk for at du har lest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe liknende en gang, føltes som når popcorn letter seg fast på tunga. Det gikk over etter en måned eller to.

 

Bare la vær å stress. Det er ingen her inne som kan si noe om hva det er uten at det er ren gjetting basert på hva du skriver. Jeg kan sikkert finne noe forferdelige greier det kan være men det er jo meningsløst.

 

Vent til etter påsken og gå til legen, det er det beste rådet du kan få her inne.

Lenke til kommentar

Hadde noe liknende en gang, føltes som når popcorn letter seg fast på tunga. Det gikk over etter en måned eller to.

 

Bare la vær å stress. Det er ingen her inne som kan si noe om hva det er uten at det er ren gjetting basert på hva du skriver. Jeg kan sikkert finne noe forferdelige greier det kan være men det er jo meningsløst.

 

Vent til etter påsken og gå til legen, det er det beste rådet du kan få her inne.

Du har nok rett. Takk for raskt svar, forresten. Og takk for at du delte om opplevelsen du selv har hatt. God påske til deg.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det kan være "globus hystericus", som kommer av angst. Jeg har sjøl hatt det flere ganger, men det er mange år siden sist nå. Tror det oppsto første gangen pga en anonym drapstrusel. Ellers kan det jo være mange ting som utløser det. Angst kan komme av så mangt.

 

Føles som en "klump i halsen"

 

For å utelukke andre muligheter kan du ta et røntgen bilde først. Det gjorde jeg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...