Gå til innhold

To studenter på tur i sommer - hvor bør man dra hvis man vil utforske nye alternativer?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten har lyst å gjøre noe annerledes og spennende til sommeren (juni-august). Vi er begge 24 år og har lyst til å reise pga. varme, men samtidig for opplevelsen. Vi har begge reist mye før, men tanken på å dra til bla. Asia frister. Som nevnt er vi begge studenter, så det er selvfølgelig gunstig å kunne reise og ikke minst bo billig, men likevel akseptabel standard. 

Har dere noen forslag til hvor man burde dra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil slå et slag for Bosnia & Hercegovina, som i tillegg til behagelige temperaturer kan lokke med lave kostnader, rik historie og god mat. Kan blant annet kombineres med Serbia eller Kroatia, eller begge to for en litt lenger reise. Norwegian har såvidt jeg vet fortsatt en direkterute til Sarajevo på sommeren, og de opererer vel med direkterute til Beograd, samt flere destinasjoner i Kroatia.

Endret av Gendarmerie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville abonnert på Qatar Airways sitt nyhetsbrev. De har billige billetter via Doha til omtrent over alt.

 

En årsak er at de har mye frakt av fersk norsk laks til utlandet. Denne cargo-trafikken sikrer dem inntekter og gir mulighet til å gå ned på billettprisene og likevel tjene penger.

 

En annen mulighet (vet ikke hvor lang tid dere har) er å komme seg til en hub (type Amsterdan, London, Berlin) og kombinere storby i Europa med long haul til Asia eller lignende.

 

Bosnia Hercegovina er et godt alternativ i Europa. Samme er Montenegro, Kroatia eller Albania.

 

Vil likevel anbefale Asia om dere har lang ferie. Europa vil alltid være tilgjengelig for kortere reiser når dere blir eldre. Og det er kortere ferier som blir realistisk ;-)   (les: barn, jobb..)

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt turen til Cuba før det er for sent å oppleve Cuba som det er.

 

Det er fullt mulig å bo billig der, rundt 200,- pr. natt for et par er nok ganske realistisk hvis man bor på Casa Particular (private hjem der man får en egen boenhet å være i)

Flyreisen varierer i pris, men det bør være mulig å komme seg dit ganske rimelig også.

Å spise ute er overkommelig, men utvalget er begrenset (stort sett kylling, fisk, svin og hummer, storfe er vanskelig å finne)

 

Jeg har selv vært der, og skal tilbake igjen.

Det går an å komme seg mellom byene med buss for en ok pris (selv har jeg ikke testet det, kun leiebil)

 

Det er varmt der, og det finnes enormt fine strender i tillegg til at man kan oppleve natur og kultur.

 

På Varadero (ikke billig-område!) tenker jeg stranda er 2-3 mil lang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...