Gå til innhold

Hvorfor er "venstreekstremisme" aldri et problem?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sosialister søker likestilling, samhold og inkludering, mens nasjonalister ønsker å gruppere, splitte og ekskludere basert på etnisitet, religion, sosial status, etc. 

 

Derfor er ikke sosialister ansett som like store trusler for samfunnet-

 

Når det er sagt, kan sosialister finne på å gå til revolusjon for å få sin politikk på dagsordenen, men det er vel lenge siden noe slikt skjedde. Det har vært flere hendelser med høyreekstreme nasjonalister enn venstreekstreme sosialister...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Var disse "venstreekstremister", da? Det er ikke overraskende at medfanger vil ta knekken på ABB. Fengsler er kjent for å ha en streng indrejustis for overgrepsmenn, spesielt hva angår barn.

 

Jeg synes heller det er betenkelig at folk som Lars Gule blir løftet frem som "ekspert på høyreekstreme" når han selv har grums fra ekstremisme i fortiden sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sosialister søker likestilling, samhold og inkludering, mens nasjonalister ønsker å gruppere, splitte og ekskludere basert på etnisitet, religion, sosial status, etc. 

 

Derfor er ikke sosialister ansett som like store trusler for samfunnet-

 

Når det er sagt, kan sosialister finne på å gå til revolusjon for å få sin politikk på dagsordenen, men det er vel lenge siden noe slikt skjedde. Det har vært flere hendelser med høyreekstreme nasjonalister enn venstreekstreme sosialister...

Likhet som å la islamsk teokrati vinne???. Våre ledere er ganske cucked så det forstår jeg. Men man ser jo hvorfor ikke alle vil ha det slikt?

Jeg synes heller det er betenkelig at folk som Lars Gule blir løftet frem som "ekspert på høyreekstreme"

Det burde være eksperter også på venstreekstremisme, som VG og Dagbladet, Norges beste propaganda avis for sosialister.

Endret av Renif3
Lenke til kommentar

Fordi venstreekstremisme faktisk ikke er et stort problem? 

Ja, du har idioter som Lars Gule og blitzere som tar av med steinkastingen, men når du setter de på den ene siden og bare ETT av de fem terrorangrepene høyreekstreme har begått i Norge de siste 50 årene på den andre siden, så synes det klart hva som er det største problemet.

Lenke til kommentar

Vel det er ikke akkurat direkte usant det han sa i retten da. Du har jo politiske korrekte ledere som ikke bryr seg at landet blir gitt bort til muslimer. Og de ligger sånn sett på venstrevridden, og før du vet ordet av det vil vi få noen herlige sharia lover når de vokser og får større påvirkelser, og da er vi et nytt supert teokrati!. Vet ikke om dette er pga ateisme og at folk er for mye på telefon og sosial media som degenererer folk. Men noe må ha skjedd for at folk ikke akkurat gidder på en måte. Må nesten lure litt, at det må en terrorist til for å gi en beskjed er litt trist.

Endret av Renif3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi venstreekstremisme faktisk ikke er et stort problem? 

Ja, du har idioter som Lars Gule og blitzere som tar av med steinkastingen, men når du setter de på den ene siden og bare ETT av de fem terrorangrepene høyreekstreme har begått i Norge de siste 50 årene på den andre siden, så synes det klart hva som er det største problemet.

Nord-Korea har vel et par problemer og voldelige løsninger, eller telles ikke det som venstre-ekstremisme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi venstreekstremisme faktisk ikke er et stort problem? 

Ja, du har idioter som Lars Gule og blitzere som tar av med steinkastingen, men når du setter de på den ene siden og bare ETT av de fem terrorangrepene høyreekstreme har begått i Norge de siste 50 årene på den andre siden, så synes det klart hva som er det største problemet.

Nord-Korea har vel et par problemer og voldelige løsninger, eller telles ikke det som venstre-ekstremisme?

 

Nå er jeg ikke innenfor fascistiske eller kommunistiske regimer. Jeg mener miljøer her, altså høyre er alltid slemmingen som slår ned muslimer, mens de venstreekstreme propaganda verktøyene portrerer hatytringer kun relevant om det er på høyre. Om du er muslim eller sosialist så kan du si hva pytten du vil uten å få noe kjeft. De som vil ta vare på landet og kulturen er derimot onde rasister tydeligvis, islamsk teokrati er tydeligvis undervurdert.

Endret av Renif3
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tjen Folket var også en ting for noen år siden, men døde litt ut pga saken mot SOS Rasisme. Det et absolutt grobunn for venstreekstremisme i dette landet.

 

Både venstreekstremisme og (sann) høyreekstremisme er marginal. At opinionen nå svinger mot høyre har sine naturlige årsaker, men det har ingenting å gjøre med høyreekstremisme eller nazisme. At rekruttering til høyreekstreme miljøer øker i disse dager, det har jeg ingen tvil om.

 

Edit: For å presisere, den gjennomsnittlige nordmann er ikke høyreekstrem eller borderline-nazist fordi han er mot innvandring.

Endret av WonderStivi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At rekruttering til høyreekstreme miljøer øker i disse dager, det har jeg ingen tvil om.

Hvorfor er det ille?. Vi må handle eller undergrave oss selv. Selv om jeg vil være mer sikker på vår fremtid om Donald Trump vinner og at vi kan be Tyrkia å dra dit peppern gror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

At rekruttering til høyreekstreme miljøer øker i disse dager, det har jeg ingen tvil om.

Hvorfor er det ille?. Vi må handle eller undergrave oss selv. Selv om jeg vil være mer sikker på vår fremtid om Donald Trump vinner og at vi kan be Tyrkia å dra dit peppern gror.
Fordi ekstremisme i seg selv er farlig, enten det kommer fra høyre eller venstre. Jeg er selv motstander av å ukritisk ta inn migranter, men ville aldri nærmet meg et ekstremt miljø.
Lenke til kommentar

Problemet er jo at samfunnet i seg selv er 100% sosialist mentalt. Så hvordan skal vi forandre for det bedre når fleste parten av nordmenn er hjernevasket av sosialist media?. Er jo der problemet ligger, Sverige er kanskje værre men Norge kan muligens falle ned dit om vi gir aviser som VG og Dagbladet innflytelse. De burde blitt boikottet mer eller mindre for en bedre generasjon.

Endret av Renif3
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fordi venstreekstremisme faktisk ikke er et stort problem? 

Ja, du har idioter som Lars Gule og blitzere som tar av med steinkastingen, men når du setter de på den ene siden og bare ETT av de fem terrorangrepene høyreekstreme har begått i Norge de siste 50 årene på den andre siden, så synes det klart hva som er det største problemet.

Nord-Korea har vel et par problemer og voldelige løsninger, eller telles ikke det som venstre-ekstremisme?

 

Ikke i Norge, nei...?

 

Og å påstå at Nord-Korea fører venstrepolitikk tror jeg vil være en utrolig vanskelig påstand å begrunne.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og å påstå at Nord-Korea fører venstrepolitikk tror jeg vil være en utrolig vanskelig påstand å begrunne.

 

 

I Nord-Korea eier staten alt, og alle skal være like. Ingen eier egen eiendom. De har det motsatte av frie markedskrefter.

Høres veldig venstreside ut.

Endret av Kablam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...