Gå til innhold

Nå skal elbusser få en egen standard for lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det en grunn til at man prøver å hurtig-lade bussene framfor å bare bytte batteriene hver 2time eller noe sånt? Batterier med høy C rate er som oftest mye dyrere en de med lav C rate. Det går jo også hardt utover antall sykluser batteriet klarer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det en grunn til at man prøver å hurtig-lade bussene framfor å bare bytte batteriene hver 2time eller noe sånt? Batterier med høy C rate er som oftest mye dyrere en de med lav C rate. Det går jo også hardt utover antall sykluser batteriet klarer.

 

Må da vere billigere og betre å kjøpe dobbelt opp med busser, slik at en slepp alt dette ladeutstyret. Bybusser har en betydelig slitasje og hurtiglading som er så ille for batteriet bør unngås.

Dette er som å pløje med bare en hest.

 

Har man glemt det artige innkjøpet man hadde, der kravet var dieselpåfylling på andre sida. Dette er jo verre, bare en pantograf koster mer enn en buss og er avleggs innen 10 år. Det er billigere å kjøpe en slegge for å ødlegge batteria.

Lenke til kommentar

Tror ikke dette vil gjøre noe fra eller til, da vi har en samferdselssjef som er teknologisk analfabet og et politikerkorps som er indoktrinert til å følge bjellesauen og mikrobølgelobotomert til ikke å tenke selv. Samferdselssjefen har bestemt at det skal legges sviller i veien for privatbilismen ved å innføre trikk, og da er kjøreledningene til trolleybussen første milepæl til en trikkelinje som skal gå parallelt med Jærbanens dobbeltspor, og naturligvis ikke strekningen "Sentrum-Paradis stasjon- dagens SUS- dagens UIS-Forus-Sandnes sentrum" hvor det virkelig store kollektivbehovet finnes. På sistnevnte strekning vil bare T-bane eller Monorail kunne fungere, og disse konseptene ble for sikkerhetsskyld aldri utredet den gang Bybanekontoret svidde av like mye penger på ingenting og PR, som anslaget fra Jernbaneverket for å gjenåpne Ålgårdbanen. Her vestpå, her setter man politisk inkompetanse i system!!

Lenke til kommentar

Tror ikke dette vil gjøre noe fra eller til, da vi har en samferdselssjef som er teknologisk analfabet og et politikerkorps som er indoktrinert til å følge bjellesauen og mikrobølgelobotomert til ikke å tenke selv. Samferdselssjefen har bestemt at det skal legges sviller i veien for privatbilismen ved å innføre trikk, og da er kjøreledningene til trolleybussen første milepæl til en trikkelinje som skal gå parallelt med Jærbanens dobbeltspor, og naturligvis ikke strekningen "Sentrum-Paradis stasjon- dagens SUS- dagens UIS-Forus-Sandnes sentrum" hvor det virkelig store kollektivbehovet finnes. På sistnevnte strekning vil bare T-bane eller Monorail kunne fungere, og disse konseptene ble for sikkerhetsskyld aldri utredet den gang Bybanekontoret svidde av like mye penger på ingenting og PR, som anslaget fra Jernbaneverket for å gjenåpne Ålgårdbanen. Her vestpå, her setter man politisk inkompetanse i system!!

 

Du kommer ikke til å vere utredet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...