Gå til innhold

kjøling til pc med xp2500+


dodo

Anbefalte innlegg

xp2500+ på Abit NF7-S V2.0..

hva slags kjøling vil folket anbefale for en slik maskin, når jeg skal overklokke en god del..? Har vurdert en Thermaltake Extreme Volcano 12 til CPU'en. Holder det?

hvor mange kabinettvifter, hvilken type og hvor store vifter osv? :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har samme CPU som deg, å jeg kjører nå på en billig vifte som takler opptil XP2800, men jeg har da ikke klokket den noe. men jeg har nettopp bestilt Vulcano 12, og da går jeg ut fra at jeg skal klokke endel.. :mrgreen::mrgreen: men hvis du skal klokke tror jeg ikke at det betyr noe at du har mange eller få kabinett vifter osv. Jeg har en god del vifter, men det er etter egen smak

Lenke til kommentar
jeg har samme CPU som deg, å jeg kjører nå på en billig vifte som takler opptil XP2800, men jeg har da ikke klokket den noe. men jeg har nettopp bestilt Vulcano 12, og da går jeg ut fra at jeg skal klokke endel.. :mrgreen::mrgreen: men hvis du skal klokke tror jeg ikke at det betyr noe at du har mange eller få kabinett vifter osv. Jeg har en god del vifter, men det er etter egen smak

Lønner seg å ha vifter som klarer å få ut den varme lufta i kabinettet og få inn kald luft utenfra. Jeg har et midiTower og har 2 vifter som blåser ut og 4 vifter som blåser inn (80mm vifter). Og dette fungerer meget bra synes jeg.

Har også en aero 7+ vifte som fungerer veldig bra til min Xp2500+ :)

 

Se hvordan jeg har gjort det her:

K21.jpg

 

Ligger på 34 idle og 39 full load @ 220x10 1.65 Vcore

Maskina står under et vindu som det trekker litt av. Rundt 17-18 grader der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Volcano 11/12 er gode kjølere som lager lite støy og kjøler godt ved lav hastigheter og ved max fart så er disse 2 gode kjølere til overklokking :-)

Lite støy? erru gærn du a? 48db på full guffe.....og dessuten så er Volcano serien dårlige kjølere... idet hele tatt så er jeg missfornøyd med Thermaltake kjølere. FOR mye støy iforhold til hva dem kjøler.

Lenke til kommentar

Kan bare si at jeg kjører på 53 grader idle, 57 grader load. Da er det med std cpu vifte, men før jeg monterte en 120mm vifte i front, og en 80mm bak har tempen synket fra 67 grader idle til 53, sier ikke mer.... :cool:

 

Sørg for å få litt sirkulasjon i kabinettet! det er det viktigste ellers er det bortkasta å kjøpe en tipp topp vifte.!

 

er ganske ille når cpu-en kjører på småpene 71grader ved load :ermm: ....

 

så nå er det et "flyvende" kabinett jeg sitter ved. bråker litt, men det kommer av den møkkaløsninga til komplett.. brenn :angry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...