Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hente strøm/jord


Anbefalte innlegg

Driver og kobler opp nytt strømuttak og bluetooth adapter (skjult) i bilen.

 

Trenger å hente strøm til strømuttaket. Tenkte da å bruke en slik flatsikringsholder med uttak fra biltema for å hente pluss fra en 10 eller 7,5 ampere sikring i kupésikringsboksen. Når det gjelder jord ble jeg litt usikker. Planen var å ta en slik rund kabelsko og skru inn på en av festeskruene til feks skjermen (se bildet), men ser ingen andre slike jordinger inni dashbordet (er vant til å finne en slik eller to). Kan jeg være sikker på at chassiet til skjermen er jordet slik at jeg kan gjøre dette, eller bør jeg heller koble meg inn på jordingsledningen til bilstereoen?

 

 

post-262856-0-41093500-1457726837_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å jorde rett på batteri er det som gir best jording, men karosseriet gir i praksis like god jording så lenge det er god kontakt på alle jordingspunkter. Stål er ikke en spesielt god strømleder, men karosseriet har såpass mye materiale at det allikevel er godt nok til det meste av utstyr i en bil. Er bare ekstreme bilstereo forsterkere o.l. som kan trenge egne jordingskabler, og da snakker vi ekstreme kabeltverrsnitt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...