Gå til innhold

Er min rootede Xiaomi Note 2 usikker?


Anbefalte innlegg

Hei! Tatt sjangsen på å gå til innkjøp av en Xiaomi Note 2 fra Kina.

Telefonen er helt super. Selger har solgt masse på ebay og virket veldig seriøs.

 

Telefonen så ikke ut til å ha vært åpen tidligere heller...

 

MEN, kommer disse telefonene alltid rootede? Min er nemlig det, og hvor usikkert er det egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det gir mulighet å installere virus\apper som ikke er godkjent fra google.

Så de fleste banker vil ikke la deg bruke appene for å logge på nettbanken, muligens ikke bankID vil fungere i så fall.

 

Så vil være skeptisk å kjøpe mobil fra kina.

Du må regne med å ta returkostnadene ved reprasjoner.

Hadde heller kjøpt fra norsk forhandler selv om det var dyrere.

 

Husk også å sjekke mobilfrekvensen om det støttes i Norge.

Fint med erfaringer, kunne vurdert dette hvis jeg viste flere var fornøyd, men tror dette er tapsprosjekt. Selv om man får mobil til 1500 kr med fortolling kan det å fikse telefonen din koste deg mere etter 5 år en å kjøpe f.eks sony\Nokia vil koste.

Spørs om du får tegnet ulykkeforsikring på mobilen heller da kinamobiler er kjent for dårlig kvalitet og høyt utsatt for å gå i stykker.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Om det er et tapsprosjekt økonomisk spiller egentlig ingen rolle, da jeg ville teste android igjen etter mange år med Windows Phone.

Selskapet Xiamoi er jo enormt stort og kvaliteten vel så god som alle andre... Bare så det er sagt :)

 

Ser det er muligheter for å unroote telefonen. Vil dette gjøre alt tryggere, eller må evnt alt slettes og legges inn på nytt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ikke noe problem å bruke bankid med root, vipps derimot virker ikke.

 

Det er ikke så farlig å bruke en telefon som er rootet, men det kan være mer skummelt som LMH1 sier hvis telefonen er rootet fra fabrikk at noe tull kan være lagt inn før du får telefonen.

Lenke til kommentar

Så burde jeg egentlig bare latt den være som den var? Temmelig typisk...

Prøver å "fikse" noe så går det motsatt vei.

 

Prøver videre i morgen, utfordringen er at den ikke dukker opp på pc'n og gir ingen indikasjon på lading... Så går den tom for strøm er det jo muligens kjørt.

 

To be continued... ?

Lenke til kommentar

Så burde jeg egentlig bare latt den være som den var Temmelig typisk...

Prøver å "fikse" noe så går det motsatt vei.

 

Prøver videre i morgen, utfordringen er at den ikke dukker opp på pc'n og gir ingen indikasjon på lading... Så går den tom for strøm er det jo muligens kjørt.

 

To be continued...

Du flashet vel ikke telefonen din nå?

Lenke til kommentar

 

Ikke gjort noenting... Sett bort fra å kjøre supersu i håp om at den skulle unroote tlf...

Hvordan var fremgangsmåten din på å "kjøre supersu"?

 

Eh... veeeldig enkel....

Laste ned supersu - gå til settings (i supersu) - trykk på "unroot".... 

Så litt YouTube klipp som viste at dette kanskje var løsningen... Noe det viste seg ikke å være... 

Lenke til kommentar

 

 

Ikke gjort noenting... Sett bort fra å kjøre supersu i håp om at den skulle unroote tlf...

Hvordan var fremgangsmåten din på å "kjøre supersu"?

 

Eh... veeeldig enkel....

Laste ned supersu - gå til settings (i supersu) - trykk på "unroot".... 

Så litt YouTube klipp som viste at dette kanskje var løsningen... Noe det viste seg ikke å være... 

 

Du kontrollerte også at SuperSU appen var kompatibel med din telefon? 

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke gjort noenting... Sett bort fra å kjøre supersu i håp om at den skulle unroote tlf...

Hvordan var fremgangsmåten din på å "kjøre supersu"?

 

Eh... veeeldig enkel....

Laste ned supersu - gå til settings (i supersu) - trykk på "unroot".... 

Så litt YouTube klipp som viste at dette kanskje var løsningen... Noe det viste seg ikke å være... 

 

Du kontrollerte også at SuperSU appen var kompatibel med din telefon? 

 

Eh... hehe... Ifølge Youtube ble den brukt på samme telefon.... 

 

Nå skal det også være sagt at den "døde" ikke med det samme SuperSu ble brukt, men mens jeg var inne på Google Play.... 

 

Så kan ikke si helt sikkert om det faktisk var dette som var årsaken til feilen. 

 

Kan jo rett og slett ha vært en mandagsutgave. La tidlig merke til at den var treg på Google Play.

 

Sliter med å få gjort noe som helst da den, ved strømkabel eller USB kabel mot pc, slår seg av og på hele tiden. Får bare noen sekunder med kontakt om gangen.

Lenke til kommentar

Et liiiite spørsmål...

Ved å åpne telefonen, feste en ledning mellom to punkter og koble til pc skal det virke...

Punktene heter "gnd" og "colo"(el lignende) Har funnet "gnd", men noen som vet hvor andre punktet er??

Trår på dypt vann, men hadde vært kult å fiksa den selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...